شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 9764 |
تاریخ انتشار : 31 ژانویه 2023 - 12:09 | ارسال توسط :
167 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با مرور دلایل فروکش کردن سفر زیارتی از ایران به سوریه، راهکارهای جدید برای افزایش این سفرها را بررسی کرد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت ـ با اشاره به آمار حضور زائران ایرانی در سوریه در سه مقطع فروکش کردن نآارامی ها و قبل و بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: در شرایط کنونی زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت فقط از استان خراسان رضوی به دمشق اعزام می‌شوند.

او به افزایش حضور زائران از عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس در سوریه اشاره کرد و مشکل اساسی در اعزام زائران از تهران و دیگر استان‌ها را پرواز دانست و بیان کرد: امیدواریم مشکلات این سفر زیارتی حل و زائران ایرانی بیشتری به زیارت حرم حضرت زینب (س) و بارگاه حضرت رقیه (س) بروند.

حسین اکبری ـ کارشناس ارشد مسائل منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی که سابقه معاونت عتبات سازمان حج و زیارت را داشته است ـ، زیارت را یک فرصت و امتیاز درارتباطات سیاسی، اقتصادی و معنوی دو کشور دانست و لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای افزایش سفر زائران ایرانی به دمشق را یادآور شد.

او تاکید کرد: باید تلاش شود دراین مسیر امکانات لازم فراهم شود تا هرچه بهتر به زائران خدمت‌رسانی شود و سازمان حج و زیارت نیز تعداد کاروان‌های بیشتری را به عتبات سوریه اعزام کند.

 

سید صادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در این نشست پیگیری‌های صورت گرفته برای اختصاص یک خط اعتباری با نرخ مصوب برای تأمین ارز دوره‌های سه ماهه عتبات عالیات را مثبت ارزیابی کرد و گفـت: تامین این مبلغ توسط بانک مرکزی در کاهش هزینه سفرها به عتبات تاثیر خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ درباره پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات عراق در حوزه‌های بهداشت و درمان، اسکان، حمل و نقل، تغذیه و انجام زیارت در نجف، کاظمین و سامرا، اظهار کرد: تلاش شده است حقوق زائران توسط شرکت‌های زیارتی رعایت شود.

اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست هفتگی، از پیگیری برای اعزام تیم‌های اجرایی به عربستان و نهایی کردن توافق‌ها با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای انتقال زائران به سرزمین وحی در حج آینده خبر داد.

سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر اعلام شده است. ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ هنوز اغاز نشده است.

سازمان حج و زیارت همچنین اعلام کرده دولت با پرداخت ارز ویژه حج با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان موافقت کرده است.

همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که هزینه این سفر حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای هر نفر تمام می‌شود اما سازمان حج و زیارت تاکنون این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9764 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید