جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6377 |
تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2021 - 14:18 | ارسال توسط :
78 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از حفاظت و مرمت صندوق چوبی امامزاده تاج‌الدین روستای پرور خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

حمیدرضا دوست‌محمدی 19 مهر ماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت این صندوق چوبی نفیس با نظارت کارشناسان حفاظت و مرمت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سمنان انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: مستند نگاری، آسیب‌شناسی و شناسایی عوامل موثر در تخریب، نمونه‌برداری از قطعه‌های چوبی مختلف، گونه شناسی چوب، ضدعفونی، پاک‌سازی اولیه مکانیکی و شیمیایی و… برای مرمت این صندوق چوبی انجام شد.

او ادامه داد: صندوق چوبی امامزاده تاج‌الدین روستای پرور یکی از آثار نفیس و منحصر به فرد دوره تیموریان است که پس از کشف سرقت به شهر سمنان منتقل شده و در مخزن امن نگهداری می‌شود.

دوست‌محمدی خاطرنشان کرد: این صندوق ترکیبی از هنرهای گوناگون از جمله منبت، معرق، تزئینات رنگی و گره چینی است و تاریخ ساخت اثر با استناد به کتیبه‌هایی که بر روی آن موجود است به سال 857 هجری قمری باز می‌گردد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: صندوق چوبی امامزاده تاج‌الدین (ع) روستای پرور به شماره ۱۵۹۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6377 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید