سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 8498 |
تاریخ انتشار : 23 فوریه 2022 - 12:52 | ارسال توسط :
128 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

سفر یک مجسمه عظیم «موآی» برای بازگشت به خانه پس از گذشت چندین سال‌ آغاز شد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از رویترز، روز دوشنبه سفر یک مجسمه عظیم «موآی»، یکی از چندین مجسمه سنگی مشهور جزیره ایستر برای بازگشت به خانه آغاز شد. این مجسمه به «سانتیاگو» منتقل شده بود و از سال ۱۸۷۰ در همان محل نگهداری می‌شد.

بازگشت این مجسمه پس از سال‌ها تلاش برای بازگرداندن آن به جزیره ایستر میسر شده است.

این مجسمه ۷۱۵ کیلوگرمی به وسیله یک کامیون به شهر بندری «والپارایسو» واقع در شیلی منتقل خواهد شد و از آن‌جا طی یک سفر دریایی پنج‌روزه به جزیره ایستر خواهد رسید.

این اقدام بخشی از یک برنامه‌ استرداد است که با هدف بازگرداندن آثار اجدادی، مقدس و تشریفاتی به جزیره ایستر ترتیب داده شده است.

جزیره ایستر که در ۳,۲۱۹ کیلومتری سواحل شیلی واقع شده بیش از هزار مجسمه سنگی را در خود جای داده است. این مجسمه‌ها در حقیقت سردیس‌های عظیمی هستند که قرن‌ها پیش توسط بومیان این منطقه خلق شدند. این مجسمه‌ها جزیره ایستر را به شهرت جهانی رساندند و باعث ثبت آن در فهرست میراث جهانی یونسکو شدند.

این مجسمه در نهایت در یکی از موزه‌های جزیره ایستر نگهداری خواهد شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8498 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید