شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 4074 |
تاریخ انتشار : 07 آگوست 2021 - 16:39 | ارسال توسط :
375 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

لبنان کشوری کوچک در خاورمیانه است که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. بیروت، پایتخت آن نیز به‌دلیل زیبایی و جذابیت فراوانی که دارد، به پاریس کوچک معروف است. در این میان، از کنار غذا‌های خوشمزه و لذیذ آن که بخش عظیمی از جذابیت فرهنگی را شکل می‌دهد نمی‌توان به‌سادگی گذشت.

۱. بابا قانوش (Baba Ghanoush)

لبنان

اگر حمص را دوست دارید، پس باید بابا قانوش را هم امتحان کنید. بابا قانوش معمولا با نان پیتا و روغن زیتون سرو می‌شود و طعمی شبیه به حمص دارد. تفاوت عمده میان این دو غذا این است که در تهیه بابا قانوش به‌جای نخود از بادمجان استفاده شده و گاهی اوقات تزئین روی آن را با دانه‌های انار انجام می‌دهند. تفاوت مزه‌ها در کنار هم باعث محبوبیت این غذای لبنانی شده است.

۲. شیش تاووک (Shish Taouk)

لبنان

شیش تاووک یا کباب مرغ، یکی از غذا‌های اصلی در لبنان است. تنها چیزی که باعث خوشمزگی این غذا می‌شود، استفاده زیاد از ادویه‌جات است. برای تهیه این غذا معمولا مرغ‌ها را از شب قبل در آب لیمو، پاپریکا، سیر، ماست، رب گوجه و ادویه می‌خوابانند تا مزه‌دار شوند. سپس روی آتش پخته شده و با نان پیتا و سس سیر سرو می‌شود.

۳. کیبه نایه (Kibbe Nayeh)

لبنان

این غذا به سوشی عربی معروف است زیرا از گوشت خام تهیه می‌شود. برای تهیه کیبه گوشت خام را با بلغور، پیاز و ادویه فراوان ترکیب می‌کنند و سپس همانند دیگر غذا‌های لبنانی با نان پیتا و سبزیجات می‌‌خورند.

۴. مناقیش (Manakeesh)

لبنان

مناقیش نوعی غذای لبنانی است که گاهی اوقات آن را پیتزای لبنانی نیز می‌نامند. خمیر نازکی که روی آن را با گوشت، پنیر، آویشن، کنجد پوشانده و به روغن زیتون آغشته می‌کنند. مناقیش را معمولا با ظرفی از خیار، گوجه، زیتون و برگ نعناع سرو می‌کنند.

۵. فلافل

لبنان

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تا به امروز فلافل نخورده‌اید، باید بگوییم که گویی در این دنیا زندگی نکرده‌اید. فلافل، غذای خوشمزه و اصیل لبنانی است که از نخود چرخ شده‌ای که در روغن سرخ می‌شود، به دست می‌آید. بعد از سرخ شدن، فلافل‌ها را درون نان پیتا می‌گذارند و با سبزیجات و سس تاهینی می‌پوشانند.

۶. تبوله (Tabbouleh)

لبنان

تبوله نام سالادی لبنانی است که از بلغور، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری تهیه شده و سپس با روغن زیتون، آب لیمو و نمک مخلوط و میل می‌شود. در کنار این سالاد معمولا کاهو هم دیده می‌شود.

۷. فتوش (Fattoush)

لبنان

فتوش نیز نوعی سالاد سنتی لبنانی است. این سالاد نیز همانند سالاد تبوله از موادی همچون کاهو، بلغور، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری درست می‌شود. فقط برای تهیه این سالاد ابتدا نان پیتا را سرخ کرده و زمانی که برشته شد، خرد می‌کنند و همراه روغن زیتون، آب لیمو و نمک به مخلوط اضافه کرده و میل می‌کنند.

۸. شاورما (Shawarma)

لبنان

شاورما یکی از غذا‌های سنتی و معروف لبنانی است که به کباب ترکی شباهت زیادی دارد. این غذا هم از گوشت قرمز و هم گوشت مرغ تهیه می‌شود. گوشت‌های خرد و پخته شده را همراه سبزیجات و سس تاهینی درون نان پیتا قرار داده و میل می‌کنند. در کنار این غذا معمولا سالاد فتوش یا تبوله سرو می‌شود.

۹. کوفته

لبنان

کوفته لبنانی در واقع کبابی کوچک است که از مخلوط گوشت، جعفری، پیاز و ادویه تهیه می‌شود. این غذای لذیذ هم به‌تنهایی و هم با سیب‌زمینی و سس گوجه‌فرنگی سرو می‌شود. کوفته به‌قدری محبوب و پر‌طرفدار است که به ترکیه هم راه پیدا کرده و در آنجا با سس ماست سرو می‌شود.

۱۰. کنافه (Kunafeh)

لبنان

کنافه، نوعی شیرینی خوشمزه لبنانی است که ممکن است به صد‌ها روش مختلف تهیه شود، پس بسته به نوع روش طبخ آن هم می‌توان برای صبحانه و هم به‌عنوان دسر سرو شود. کنافه نوعی شیرینی پنیری است که با استفاده از رشته‌هایی با همین نام تهیه شده و روی آن را پسته و شهد شیرین و غلیظ می‌پوشاند. گاهی اوقات نیز کنافه را روی نانی قرار می‌دهند و به‌صورت ساندویچی میل می‌کنند.

۱۱. باقلوا

لبنان

باقلوا شیرینی یونانی نیست، بلکه یک شیرینی اصیل لبنانی است. باقلوا از نوعی خمیر نازک به‌صورت لایه لایه تهیه می‌شود که دورن آن را با شهد و آجیل پر می‌کنند. مردم لبنان اعتقاد دارند که این شیرینی یک نوع طلا است.

۱۲. فاروج مشوی (farrouj meshwi)

لبنان

فاروج مشوی نوعی خوراک مرغ لبنانی است. این غذای اصیل لبنانی باید روی زغال پخته شود و کمی هم آب‌دار باشد، سپس آن را با لیمو و سماق طعم‌دار کرده و میل می‌کنند. غذایی خوشمزه و لذیذ که در کشور‌های عربی محبوب و پر‌طرفدار است اما باید بدانید که اصلیت آن لبنانی است.

بازدیدها: 2

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4074 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید