جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 10350 |
تاریخ انتشار : 26 آوریل 2023 - 12:14 | ارسال توسط :
115 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی که در سفر کاری چین به سرمی‌برد، امروز چهارشنبه ٦ اردیبهشت ماه در شهر شیء آن چین طی نشستی با جمعی از فعالان میراث فرهنگی و گردشگری، رسانه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد، استادان دانشگاه و ایران شناسان و هنرمندان دیدار کرد.

اخبار گردشگری پارسی:

دارابی در این مراسم گفت: ایران و چین روابط و مناسبات قدیمی دارند که جاده ابریشم یک نمونه بارز درگذشته تاریخ است. امروزه این مناسبات بسط و گسترش یافته و در عالی‌ترین سطوح قرار دارد که فرصت بس مغتنمی برای هر دو کشور است و بزودی نمایشگاه موزه‌ای ایران و چین برگزار می‌شود.

دارابی افزود: وقتی از ایران سخن می‌گوئیم یعنی قدیمی‌ترین تمدن و دارای قدمت ٧٠٠٠ساله و سابقه یک میلیون سال سکونت بشری دارد. ایران دارای ٣٥هزار اثر ثبت شده تاریخی است و دارای جاذبه‌های فوق العاده سیاحتی، گردشگری، زیارتی است. ایران کشوری با چهارفصل خیره کننده که برای گردشگران مقاصد اصلی در هر جای جهان است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: مردم ایران ملتی نجیب، مهربان، میهمان دوست و بسیار صمیمی و خونگرم هستند. این خصوصیات اخلاقی برای ملت با تمدن ایران برای همه جهانگردان فرصت بی‌نظیری از سفر را فراهم می‌سازد.

وی افزود: ایران میزبانی برای همه مردم از هر دین، نژاد، مذهب است و تنوع فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان در ایران در طول تاریخ از امتیازات فاخر فرهنگی ایران است.

شهر شیء آن در چین از جمله شهرهایی است که مسلمانان زیادی در آن زندگی می‌کنند. برگزاری نمایشگاه موزه‌ای ایران و چین در آینده نیز در همین شهر توسط موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

جاده ابریشم را شاید بتوان مهم‌ترین جادهٔ دنیا تا قرن پانزدهم تصور کرد. این جاده نه تنها نقل و انتقال کالا را امکان‌پذیر می‌کرد بلکه باعث انتقال باورهای فکری مثل اسلام، هندوئیسم، بودیسم و مسیحیت نیز شد. به علاوه بیماری‌هایی مانند طاعون نیز از این مسیر منتشر می‌شدند. این بیماری‌ها در قرن دوم و سوم باعث کاهش جمیعت در چین و مدیترانه و در نتیجه تضعیف امپراتوری‌های این نواحی شدند.

  • در حدود ۴ تا ۶ هزار سال پیش از میلاد، مردم باستانی‌ای که در محدودهٔ صحرای غربی و مصر زندگی می‌کردند، از جنوب‌غربی آسیا، جانوران اهلی به این منطقه می‌آوردند.
  • پیش از آغاز دورهٔ فرعون‌ها در مصر، در حدود ۴ هزار سال پیش از میلاد، از منطقهٔ کنعان (فلسطین و اسرائیل امروزی) ظرف‌های سفالی خریداری می‌کردند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10350 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید