سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 9354 |
تاریخ انتشار : 15 اکتبر 2022 - 10:40 | ارسال توسط :
255 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

صادرات گردشگری با هدف پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری و تامین مالی صادرکنندگان، تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران قرار گرفت.

اخبار گردشگری پارسی :

یحیی نقی‌زاده محجوب. مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ـ با اعلام این خبر ، گفت:‌ صندوق ضمانت صادرات ایران که در پوشش ضمانتی صادرات کالا و خدمات از دیرباز فعالیت می‌کند و به نوعی تنها موسسه بیمه اعتبار صادراتی ایران به شمار می‌آید، با توجه به این‌که گردشگری به موجب مصوبه هیأت دولت به عنوان یکی از مصادیق صادرات و فعالیت‌های ارزآور محسوب می‌شود، موافقت کرد تا ریسک‌های سیاسی و تجاری گردشگری، به ویژه آژانس‌های فعال در زمینه گردشگری ورودی را ضمانت کند و پوشش دهد.

او افزود:‌ بهره‌مندی از تسهیلات این صندوق، فرآیندی دارد که باید بر آن اساس، قراردادها در چارچوب مشخصی با طرف خارجی بسته شود. همچنین لازم است از نیم درصد تا یک‌ونیم درصد هزینه استفاده از تامین مالی این صندوق از سوی صادرکنندگان گردشگری که در واقع آژانس‌های فعال در زمینه تورهای ورودی هستند، پرداخته شود.

نقی‌زاده این توضیح را اضافه کرد که با پرداخت این هزینه، ‌ در واقع ریسک کار گردشگری بیمه می‌شود تا اگر شرایطی خاص حادث شود و طرف خارجی امکان پرداخت پول را نداشته باشد و یا شرایط سیاسی و اوضاع بین‌المللی به گونه‌ای باشد که طرفین نتوانند به تعهدات مالی و ارزی خود عمل کنند، صندوقِ ضمانت صادرات آن را تامین می‌کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بیان کرد:‌ این اقدام اطمینان خاطری برای تورگردانان و فعالان در زمینه گردشگری ورودی است که پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری و تامین مالی در شرایط اضطراری، معمولا دغدغه آن‌ها است.

او درباره زمان بهره‌مندی از تسهیلات صندوق ضمانت صادرات در گردشگری با توجه به کنسلی بسیاری از سفرها به ایران در شرایط موجود، ‌ اظهار کرد:‌ امکان استفاده از تسهیلات این صندوق که وجود دارد، فقط باید قراردادها و فرآیند استفاده از این حمایت پیگیری و انجام شود. از همین رو، مقرر شد تشکل‌های صنفی فعال در زمینه گردشگری ورودی، این فرآیند را بررسی کنند و نوع تنظیم قرارداد با دفاتر تورگردان را هماهنگ کنند تا در قالب چارچوب الزام‌آوری تنظیم شود و در نهایت، از این مزیت استفاده کنند.

نقی‌زاده همچنین گفت:‌ گردشگری در حوزه صندوق ضمانت صادرات نه تا کنون وارد شده بود و نه شناخته شده بود، ‌ با پیگیری معاون گردشگری و بیشتر به خاطر وقایع اخیر کشور و در مذاکره با مسؤولان این صندوق، موافقت شد حوزه گردشگری نیز از مزیت این صندوق استفاده کند.

صندوق ضمانت صادرات، یک نهاد دولتی است و زیر نظر وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) فعالیت دارد و صادرات ایران را ضمانت می‌کند و و کار صدور متنوع بیمه‌نامه و ضمانت‌نامه صادراتی به منظور پوشش ریسک سیاسی و اقتصادی و تجاری صادرکنندگان کالا و خدمات را بر عهده دارد و برای توان‌افزایی صادرکنندگان کالا و خدمات و کاهش نگرانی بازگشت سرمایه و کاهش ریسک فعالیت صادراتی، تلاش دارد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9354 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید