جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 9943 |
تاریخ انتشار : 15 فوریه 2023 - 12:44 | ارسال توسط :
138 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شور و اشتیاق مردم فرهنگ دوست ترکمنستان در یادگیری زبان فارسی ستودنی است و طبیعتا با اهتمام جدی بنیاد سعدی می توان در این زمینه شاهد توفیقات فراوانی باشیم.

اخبار گردشگری پارسی:

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای افتتاح روزهای فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی ایران عازم عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان شده، عصر دیروز سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن در ادامه برنامه‌های سفر خود از محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد بازدید به عمل آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز به ویژه آموزش زبان فارسی تاکید کرد: تقویت اشتراکات فرهنگی دو کشور و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی و همکاری طرف ترکمنستانی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در دیدارهایی که با مقامات عالی این کشور داشته‌ایم، اراده جدی گسترش همکاری‌های دو جانبه در بین مسئولان ترکمنستان وجود دارد و توسعه همه جانبه تعاملات فی‌مابین مورد تاکید طرفین قرار دارد که می‌بایست از این ظرفیت برای توسعه تعاملات استفاده کرد.

اسماعیلی گفت: سیاست اصولی وزارت فرهنگ در دولت مردمی تلاش برای ارتقای جایگاه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه فرهنگی نظام اسلامی در خارج از مرزهای کشور است و با تلاش رایزنان فرهنگی باید شاهد همکاری‌های بیش از پیش در تعاملات فرهنگی باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه اولویت دولت مردمی در گسترش همکاری‌ها با همسایگان با محوریت حوزه فرهنگی می‌تواند بسترساز زمینه‌های دیگر همکاری‌ها باشد، به اهمیت آموزش زبان فارسی در ترکمنستان اشاره کرد و افزود: شور و اشتیاق مردم فرهنگ دوست ترکمنستان در یادگیری زبان فارسی ستودنی است و طبیعتاً با اهتمام جدی بنیاد سعدی می‌توان در این زمینه شاهد توفیقات فراوانی باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از این بازدید از فعالیت‌ها و اقدامات رایزنی فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین سفارت کشورمان در ترکمنستان در برگزاری روزهای فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی در این کشور قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی‌های انجام شده به ویژه در تعیین جدول زمان بندی همکاری‌ها بیش از گذشته شاهد گسترش و توسعه روابط ایران و ترکمنستان باشیم.

همچنین در این بازدید غلامعباس ارباب خالص سفیر کشورمان در ترکمنستان و نوید رسولی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی در این کشور را ارائه کردند.

محمدمهدی اسماعیلی در این سفر علاوه بر افتتاح روزهای فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکمنستان و بازدید از برخی مراکز فرهنگی این کشور، با مقامات عالی ترکمنستان در خصوص توسعه روابط دیدار و از اولین فرهنگ لغات فارسی ترکمنی نیز رو نمایی کرد و همچنین در مراسم رسمی ضیافت وزیر فرهنگ ترکمنستان شرکت کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9943 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید