سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 6830 |
تاریخ انتشار : 30 اکتبر 2021 - 9:50 | ارسال توسط :
124 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

شب فرهنگی ریگو با حضور بیش از ۵۰ هنرمند از این روستا شامگاه جمعه در فرهنگسرای جزیره قشم برگزار شد.

اخبار گردشگری پارسی :

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در حاشیه برگزاری این رویداد به خبرنگار گفت: اجرای مشاغل سنتی و کهن مانند توربافی و سِوِندبافی به همراه موسیقی و سرود توسط سوندبافان و همچنین نمایشگاه طراحی و تولید صنایع دستی روستای ریگو از بخش‌های پر بازدید شب فرهنگی روستای ریگوست.

حامد بی آزار افزود: همچنین در بخش گردشگری غذایی بیش از ۳۰ نوع غذای متنوع و بومی به نمایش گذاشته شده که همواره یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌هاست.

وی ادامه داد: امشب تنوع غذایی بسیار غنی و مناسبی مشاهده شد که در صورت برنامه‌ریزی امکان معرفی قشم از نگاهی دیگر و از منظر گردشگری غذایی نیز وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین نشستی با حضور یکصد نفر از مردم شهر قشم برگزار شد که در آن هنرمندان ریگو به ارائه موسیقی، شعر و نقالی پرداختند.

وی افزود: شب فرهنگی ریگو اولین ویژه برنامه‌ از رویداد شب‌های فرهنگی روستاهای قشم است که با تلاش سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری دهیاری‌های جزیره و بخشداری‌های سه‌گانه قشم برگزار شد.

بی آزار ادامه داد: هرکدام از روستاهای قشم فرهنگ، آداب و رسوم ویژه خود را دارد که شب‌های فرهنگی با هدف معرفی و برجسته کردن این تنوع رسوم برگزار می‌شود.

توسعه پایدار و توجه به اقتصاد روستاییان از جمله اهداف برگزاری شب‌های فرهنگی روستاهاست

مدیرکل فرهنگ ارشاد منطقه آزاد قشم اظهار کرد: همچنین ایجاد ظرفیت برای توسعه پایدار، افزایش فروش محلی و توجه ویژه به اقتصاد روستاها از دیگر اهداف برگزاری این رویدادهاست.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز شب‌های فرهنگی قشم در تهران افزود: هم اکنون چهار درخواست دیگر از نقاط مختلف تهران دریافت شده است که برگزاری شب‌های فرهنگی در قشم، به انتخاب گروهی اصیل‌تر و حرفه‌ای‌تر  جهت حضور در پایتخت و دیگر کلان‌شهرها منجر می‌شود.

بی آزار ادامه داد: رویداد شب‌های فرهنگی قشم با اجرای هنرمندان روستای تولا در شب دوشنبه و هنرمندان روستای سهیلی در شب چهارشنبه ادامه پیداخواهد کرد و هنرمندان روستای زینبی، شهر درگهان و نیز روستای جی‌جیان امدگی خود را برای برگزاری این رویداد در فرهنگسرای جزیره اعلام کرده‌اند.

مدیرکل ارشاد منطقه آزاد قشم گفت: برگزاری این رویداد باید ایجاد شور و نشاط خاصی در روستاها شده است که این امر در هم افزایی هنرمندان و اصحاب فرهنگ روستا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6830 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید