پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6818 |
تاریخ انتشار : 30 اکتبر 2021 - 9:18 | ارسال توسط :
65 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با اشاره به ورود بیش از ۳۰ میلیون نفر مسافر سالانه به استان، تصریح کرد: زیرساخت های گردشگری در گیلان وجود ندارد و آنگونه که باید ظرفیت های جنگل و کوه و جلگه و ساحل مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

اخبار گردشگری پارسی :

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری در آیین تکریم و معارفه استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم جبران هرچه سریع تر عقب ماندگی های استان گیلان، اظهار کرد: گیلان سرزمین دوران های درخشان و استعدادهای شکوفا هم در حوزه انسانی و هم در حوزه طبیعی است.

وی با بیان اینکه گیلان در جغرافیای محدود خود سرشار از ظرفیت ها و قابلیت های متعدد و متنوع است، افزود: متاسفانه این استان با مشکلات فراوانی مواجه شده، اما تاکنون برای برون رفت از این مشکلات نگاه درستی پیش نگرفته ایم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ورود بیش از ۳۰ میلیون نفر مسافر سالانه به استان، تصریح کرد: زیرساخت های گردشگری در گیلان وجود ندارد و آنگونه که باید ظرفیت های جنگل و کوه و جلگه و ساحل مورد بهره برداری قرار نگرفته؛ این در حالی است که بسیاری از مشکلات استان های مجاور همچون مازندران به راحتی حل می شود، اما در گیلان یک نگاه امنیتی وجود دارد و نمی توانیم از منابع طبیعی استان به درستی بهره ببریم.

حجت الاسلام صفری، زندگی مردم حاشیه جنگل و ساحل نشینان را همراه با رنج و سختی دانست و عنوان کرد: درصد قابل توجهی از مردم گیلان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که جای تامل دارد.

وی با اشاره به رتبه دوم گیلان در پرداخت مالیات به دولت مرکزی در دوره قاجار، اضافه کرد: گیلان همواره جزو پنج استان برخوردار کشور بوده، اما اکنون نمی توانیم به رشد مورد نظر برسیم و مردم گیلان سهم خودشان را از دولت نگرفته اند.

نماینده رودسر و املش در مجلس، با بیان اینکه نمایندگان گیلان در رای اعتماد به وزرا هنر خودشان را جهت حمایت و پشتیبانی از دولت قوی با تحقق مجلس قوی ثابت کردند، یادآور شد: اکنون انتظار داریم دولت نگاه ویژه ای برای جبران عقب ماندگی های گیلان داشته باشد.

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده رودبار در مجلس نیز، استان گیلان را نیازمند تحول دانست و گفت: موقعیت ژئوپلیتیکی گیلان و مواهب طبیعی و جغرافیایی آن به گونه ای است که وقتی از بیرون وارد استان می شویم، بسیار پیشرفته به نظر می رسد، اما عقب ماندگی های آن نادیده گرفته می شود.

وی گیلان را یک استان کشاورزی دانست و اضافه کرد: متاسفانه به کشاورزی پرداخته نشده و از صنعت هم دستاوردی نداریم.

نماینده رودبار در مجلس، مدیریت پسماند را یکی از مسائل مهم استان دانست و خاطرنشان کرد: پسماند در نقطه نقطه استان معضل ایجاد کرده و در شهر رشت با دپوی زباله مواجه هستیم لذا باید ۱۰۰ میلیارد تومان کمک به مدیریت پسماند رشت صورت گیرد، زیرا بیماری های فراوانی را در استان ایجاد می کند.

چگینی، تعطیلی کارخانجات گیلان را یادآور شد و تصریح کرد: گیلان به واسطه سابقه صنعتی و وجود کارخانجات فراوان محل مهاجرت اقوام بوده، اما اکنون تعطیلی کارخانجات کلید خورده است.

وی به معضل رانش راه های روستایی اشاره کرد و گفت: رانش موجب شده روستاییان در حال تخلیه محل زندگی خود هستند. سدهای در حال ساخت گیلان نیز هنوز به اتمام نرسیده، در حالی که بسیاری از شهرهای ما با تنش آبی و کم آبی و خشکسالی رو به رو هستند و در بسیاری از شهرها مردم روزانه حدود دو ساعت آب ندارند.

نماینده رودبار در مجلس، برنج و چای و زیتون را سه محصول استراتژیک گیلان دانست و بیان کرد: متاسفانه این محصولات در حال نابودی هستند.

سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا در مجلس نیز در ادامه، با اشاره به مرگ تدریجی تالاب انزلی و وضعیت وخیم پسماند، عنوان کرد: خواستار تشکیل کارگروه قانون برنامه و بودجه جهت ساماندهی محیط زیست هستیم.

وی با اشاره به مشکلات روزانه کشور در حوزه مرغ و تخم مرغ و شیر لبنیات، تاکید کرد: اقلام مصرفی مردم روز به روز گران می شود و یارانه ۴۵ هزار تومانی دیگر معنا ندارد لذا باید به عنوان نماینده حرف مردم را به مسئولان منتقل کنیم و این مسائل با بهره گیری از نیروهای توانمند و موثر در هیئت دولت حل شود.

جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در مجلس نیز، استان گیلان را مانند سایر استان های کشور میهمان پذیر ندانست و اظهار کرد: گیلان میزبان مسافران است و سه روز آخر هفته شاهد حضور مسافران در استان هستیم که جمعیت گیلان را از ۲.۶ میلیون نفر در پایان هفته به پنج میلیون نفر می رساند.

وی مشکلات گیلان را کمتر از استان های جنوبی ندانست و بیان کرد: انتظار داریم ردیف اعتباری ویژه ای در حوزه پسماند و فاضلاب گیلان تخصیص پیدا کند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6818 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید