جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 7665 |
تاریخ انتشار : 14 دسامبر 2021 - 9:32 | ارسال توسط :
111 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از آموزشی، زیارتی، سلامت، روستایی و …، همکاری با وزارت خارجه در ماه‌های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و رشد تعداد گردشگران خارجی در این مدت را از نتایج این همکاری دانست.

اخبار گردشگری پارسی :

رضایت ضرغامی از همکاری وزارتخانه‌های میراث‌فرهنگی و خارجه در رشد سفر گردشگران خارجی به کشور

در نشست آغازین سومین روز از همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» وزیر ورزرش و جوانان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص نحوه تعامل و همکاری‌های متقابل با دستگاه دیپلماسی بحث و تبادل‌نظر کردند.

در این نشست عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان، گردشگری را یکی از بهترین زمینه‌های کسب درآمد و فعالیتهای فرهنگی سالم و مفید برای کشور دانست و بر توسعه گردشگری با کشورهای همسایه و ارتباط متقابل با وزارت امور خارجه در این خصوص تاکید کرد.

وی با بیان ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از آموزشی، زیارتی، سلامت، روستایی و …، همکاری با وزارت خارجه در ماه‌های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و رشد تعداد گردشگران خارجی در این مدت را از نتایج این همکاری دانست.

وزیر میراث فرهنگی آغاز مجدد صدور روادید گردشگری را نمونه‌ای از این همکاری‌های متقابل قلمداد کرد و بر نقش دیپلماسی گردشگری در دنیای امروز تصریح کرد.

در ادامه حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، با تاکید بر اهمیت نمایندگی های کشورمان در دیگر کشورها در توسعه ورزش کشور، حوزه‌های مختلف همکاری های متقابل با وزارت امور خارجه را برشمرد. تسهیل تعاملات بین المللی فدراسیون ها، انجمن ها و هیأت‌های ورزشی، میزبانی از اردوهای ورزشی کشورهای دیگر، معرفی ورزشهای بومی ایران و وجود برخی زیرساختهای مناسب در حوزه آموزش ورزشی، از جمله زمینه‌های همکاری مورد اشاره وزیر ورزش و جوانان بود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ورزش پهلوانی، «فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» که از ابتدای تاسیس تاکنون ریاست آن بر عهده ایرانیان بوده است را، یکی از جلوه‌های موفقیت‌آمیز حضور ورزش ایران در عرصه بین‌المللی معرفی کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به تاکید مسئولان ارشد نظام بر اولویت حوزه همسایگی در سیاست خارجی، دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه همکاری مشترک با وزارت خارجه در حوزه تعاملات دوجانبه و چندجانبه بین‌المللی تشریح کرد.

وی گسترش خواهرخواندگی شهرهای مرزی ایران و کشورهای همسایه، توسعه روابط دانشگاهی و گفت‌وگوهای نخبگانی و تقویت اقتصاد فرهنگ در حوزه‌های مختلف فیلم، پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای و … را از حوزه‌هایی دانست که دارای ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری مشترک با دستگاه دیپلماسی کشور و نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه هستند.

در ادامه نشست، سعید خطیب‌زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه نیز با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و ورزشی، بر ضرورت توجه به نگاه توسعه‌ای و اقتصادی علاوه‌بر داشتن نگاه تمدنی در این حوزه‌ها، تاکید کرد.
در این نشست همچنین رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، ضمن بیان موانع موجود بر سر راه توسعه برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری میان ایران و کشورهای همسایه، راهکارهای پیشنهادی خود را در این خصوص ارائه کردند.

رضایت ضرغامی از همکاری وزارتخانه‌های میراث‌فرهنگی و خارجه در رشد سفر گردشگران خارجی به کشور
رضایت ضرغامی از همکاری وزارتخانه‌های میراث‌فرهنگی و خارجه در رشد سفر گردشگران خارجی به کشور

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7665 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید