پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6210 |
تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2021 - 10:58 | ارسال توسط :
229 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : دوازدهمین شماره فارسی این فصلنامه، ضمن گشت‌وگذار در اقامتگاه‌های سنتی و بومی، مسیرهای بومگردی در ۳۱ استان ایران را معرفی می‌کند و به نوعی کتابچه راهنمای سفر و اقامتگاه‌های بومی در ایران است. در این فصلنامه ۴۷۶ اقامتگاه بومگردی از میان بیش از دوهزار اقامتگاه مجاز در ۷۶ صفحه معرفی شده […]

اخبار گردشگری پارسی :

دوازدهمین شماره فارسی این فصلنامه، ضمن گشت‌وگذار در اقامتگاه‌های سنتی و بومی، مسیرهای بومگردی در ۳۱ استان ایران را معرفی می‌کند و به نوعی کتابچه راهنمای سفر و اقامتگاه‌های بومی در ایران است.

در این فصلنامه ۴۷۶ اقامتگاه بومگردی از میان بیش از دوهزار اقامتگاه مجاز در ۷۶ صفحه معرفی شده است. این اقامتگاه‌ها در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، لرستان، ‌ کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، کردستان، کرمانشاه، ایلام، مازندران، گیلان، گلستان، قم، مرکزی، اصفهان، ‌یزد، کرمان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان فعال هستند که علاوه‌بر این، مسیرهای سفر بومی در این استان‌ها معرفی شده است.

همچنین تجربه اقامت در خانه‌های بومگردی ایران، ریوکان‌های ژاپن (خانه‌های سنتی) و بوتیک هتل‌ها، چالش‌ها و مسائل پیش روی اقامتگاه‌های بومگردی و سفر به کاشان را به قلم افسانه احسانی، کیارش اقتصادی، زهره استادی، شعله بلوچ، فریدون بیگلری، ‌محمدرضا تقی‌پور مقدم، نیلوفر حسینی، سمانه رستمی و سیما سلمان‌زاده، فرید فریدی و امیدرضا کاظمی که از متخصصان و فعالان گردشگری و بومگردی هستند می‌توان در این شماره خواند.

پرونده ویژه درباره سفر بومی و اقامت در بومگردی‌ها نیز به کوشش سیمین ثقفی، نسیم محمدی و نیلوفر منصوری تهیه شده است.

نهمین شماره از فصلنامه انگلیسی «گیلگمش» نیز در ۱۲۰ صفحه با رویکرد آیین‌ها و سنت‌های جذاب ایرانی با شرحی دلنشین و تصاویری فاخر منتشر شده که در آن، مقاله‌هایی از جشنواره‌ها، سوگواری‌های سنتی و رویدادهای فصلی ایران انتشار یافته است.

آیین شفا، سوگ سیاوش، ‌ جشن سده، ‌جشن نوروز دریا و جشن یلدا از جمله آیین‌ها و مراسم‌هایی است که در این شماره از فصلنامه انگلیسی «گیلگمش» به آن‌ها پرداخته شده، ضمن آن‌که درباره موسیقی و نواحی جنوب ایران و آیین زار اطلاعاتی داده شده است.

مجموعه مجله‌های «گیلگمش» از کاغذ سنگ، سازگار با محیط زیست و بدون قطع درخت و هدررفت آب تهیه شده است.

قیمت فصلنامه فارسی ۱۳۰ هزار تومان و فلصنامه انگلیسی ۲۰ دلار است که از طریق وب‌سایت www.gilgameshmag.com  می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6210 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید