پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 10562 |
تاریخ انتشار : 30 می 2023 - 16:33 | ارسال توسط :
184 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

رجب طیب اردوغان با شکست رقیبش کمال قلیچداراوغلو در انتخابات ترکیه، بار دیگر توانست کرسی ریاست جمهوری را برای یک دوره پنج ساله تصاحب کند.

اخبار گردشگری پارسی:

نتایج نهایی انتخابات ترکیه اعلام شد..

با توجه به شمارش ۱۰۰ درصدی صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، مشخص شد که اردوغان ۵۲.۱۸ درصد و قلیچداراوغلو ۴۷.۸۲ درصد رای کسب کردند.دور اول انتخابات که در ۱۴ مه میان سه نامزد شامل اردوغان، قلیچداراوغلو و سینان اوغان برگزار شد.
به نتیجه مشخصی نرسید. هیچ یک از نامزدها نتوانستند بیش از ۵۰ درصد آراء را کسب کنند و کار به دور دوم انتخابات میان دو نامزد برتر رسید.

به گزارش TP News،به نقل از شبکه سی‌ان‌ان ترک، با تکمیل شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در ترکیه مشخص شد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به ۵۲.۱۸ درصد رای معادل ۲۷.۸۳۴.۶۹۲ (بیست و هفت میلیون و هشتصد و سی‌ و چهار هزار و ششصد و نود و دو) رای دست یافته است.

در مقابل کمال قلیچداراوغلو، نامزد مشترک ائتلاف اپوزیسیون ترکیه در انتخابات به ۴۷.۸۲ درصد رای معادل ۲۵.۵۰۴.۵۵۲ (بیست و پنج میلیون و پانصد و چهار هزار و پانصد و پنجاه و دو) رای رسید.

مجموع ۵۳.۳۳۹.۲۴۴ (پنجاه و سه میلیون و سیصد و سی و نه هزار و دویست و چهل و چهار) نفر به اردوغان و قلیچداراوغلو رای دادند.

شمار رای‌دهندگان واجد شرایط ۶۴ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۱۹ تن و نرخ مشارکت مردمی ۸۴.۱۵ درصد اعلام شده است.

روز یکشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با شکست رقیبش کمال قلیچداراوغلو در انتخابات، بار دیگر توانست کرسی ریاست جمهوری را برای یک دوره پنج ساله تصاحب کند.
دور اول انتخابات با نتیجه ۴۹.۵۱ درصد آرا برای اردوغان و ۴۴.۸ درصد برای قلیچداراوغلو به پایان رسید و در دور دوم اردوغان با نتیجه ۵۲.۱۸ درصد مقابل ۴۷.۸۲ درصد قلیچداراوغلو را شکست داد.

نتایج انتخابات ترکیه: اردوغان پیروز شد.

شبکه خبری الجزیره خبر داد که پس از شمارش ۹۹ درصد آرا، پیروزی اردوغان در دور دوم انتخابات ترکیه مسجل شده است.

همچنین این شبکه اعلام کرد که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر طی پیامی پیروزی «رجب طیب اردوغان» در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفته و برای وی در دوره جدید آروزی موفقیت کرده است.

بر اساس آمار خبرگزاری آناتولی، پس از شمارش ۹۴.۱۱ درصد آرا، اردوغان توانسته ۵۲.۴۳ درصد آرا و قلیچدار اوغلو توانسته ۴۷.۵۷ درصد آرا را بدست بیاورد.

همزمان با اعلام پیشتازی اردوغان در دور دوم انتخابات ترکیه، طرفداران وی در برابر منزلش در استانبول تجمع کرده‌اند.

بازدیدها: 5

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10562 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید