جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 9165 |
تاریخ انتشار : 17 آگوست 2022 - 12:11 | ارسال توسط :
112 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

مسوولان موزه هنر «متروپولیتن» دو اثر تاریخی که از نپال غارت‌شده‌اند را به این کشور بازگرداندند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از آرت‌نیوزپیپر، مسوولان «موزه هنر متروپولیتن» که در نیویورک واقع شده است، در هفته جاری دو مجسمه تاریخی از جمله یک مجسمه قرن سیزدهمی چوبی و یک مجسمه سنگی قرن دهمی را به دولت «نپال» تحویل دادند.

به گفته مسوولان «موزه هنر متروپولیتن» این دو اثر تاریخی به عنوان هدیه به این موزه اهدا شده بودند و این آثار در نتیجه بررسی‌ مجموعه این موزه به «نپال» بازگردانده شده‌اند.

مجسمه چوبی در سال ۱۹۹۱ به مجموعه «موزه هنر متروپولیتن» راه یافته است و تصویر آن در کتاب «آثار تاریخی چوبی نپال» نوشته «مری اسلوسر» منتشر شد. با انتشار این کتاب در سال ۲۰۱۰ مشخص شد این اثر تاریخی به صومعه‌ای واقع در «کاتماندو» تعلق داشته است و زمانی بخشی از مجسمه بزرگتری بوده که درحال حاضر در این صومعه وجود دارد.

مجسمه سنگی که یکی از ایزدان هندو را به تصویر می‌کشد نیز در سال ۱۹۹۵ به «موزه هنر متروپولیتن» اهدا شده است. تصویر این مجسمه نیز در همان سال در کتابی منتشر شد که توسط یک محقق نپالی گردآوردی شده بود. این مجسمه سنگی نیز زمانی به یک معبد در نپال تعلق داشت و توسط یک مجموعه‌دار به «متروپولین» اهدا شده بود.

انتظار می‌رود این دو اثر تاریخی در «موزه ملی نپال» واقع در «کاتماندو» به نمایش گذاشته شوند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9165 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید