جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7163 |
تاریخ انتشار : 16 نوامبر 2021 - 9:41 | ارسال توسط :
47 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

سفرای نیکاراگوئه و بولیوی سفری چهار روزه به یزد داشتند؛ سفری که محور آن توسعه روابط دو جانبه این دو ملیت با شهر جهانی یزد و تکیه بر اقتصاد و گردشگری بود.

اخبار گردشگری پارسی :

در اولین روز سفر که هم زمان با رویداد سیاسی تجمع ۱۳ آبان بود، دو سفیر در این رویداد ملی شرکت کردند و پس از آن نشست‌های تخصصی آغاز شد. برگزاری نشستی سیاسی با رویکرد انتقال برخی از پیام‌های دانشجویی، جزو اولین برنامه‌های این سفر بود اما پس از آن، نشستی با محوریت گردشگری در هتل داد یزد برگزار شد.

در این نشست که با حضور «سیدمصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و «محمدمهدی رجایی‌فر» نائب رییس دفاتر خدمات مسافرتی استان یزد برگزار شد، ظرفیت‌های گردشگری یزد، برقراری پروازهای بین المللی خصوصاً مشترک میان یزد و بولیوی، تعریف تورهای تخصصی و برنامه‌هایی برای معرفی این دو کشور مورد بحث و گفتمان قرار گرفت.

برگزاری جلسات مجازی با هدف تقویت رابطه هر دو کشور با یزد نیز از نتابج این نشست بود، البته در بخشی از نشست هم مقرر شد تا ظرف بازه زمانی سه تا شش ماه آینده ظرفیت‌های گردشگری متقابلاً احصا شده و به مسئولان مربوطه ارجاع داده شود.

دست دوستی بولیوی و نیکاراگوئه به سمت تنها شهر جهانی ایران

بازدید از مسجد جامع، آتشکده، بافت تاریخی و خانه‌های سنتی، موزه آب، قنات جهانی زارچ و باغ دولت آباد و همچنین آشنایی و معرفی و بازدید از فن آوری ساخت بادگیر و المان بادگیر و جایگاه آن جزو برنامه‌های مشخص گردشگری در سفر این سفرا بود.

در سومین روز از این سفر، ضمن دیداری مشترک با استاندار یزد و تاکید بر توسعه روابط مشترک و استقبال از آن‌ها، نشستی مابین متولیان دانشگاه و سفرا برگزار شد که توسعه روابط علمی و پژوهشی بین یزد و کشورهای هدف، انتقال دانش و اساتید و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مشترک مورد تاکید قرار گرفت و سپس در پایان این نشست، سفرا برای ادای احترام به شهدای دانشگاه حاضر شدند.

دست دوستی بولیوی و نیکاراگوئه به سمت تنها شهر جهانی ایران

عصر همان روز نشستی مابین سفر و شورای شهر برگزار شد که «غلامحسین دشتی» رییس شورای شهر یزد مهمترین ظرفیت‌های یزد را شامل زندگی مسالمت آمیز ادیان الهی، زندگی مسالمت آمیز با طبیعت، بافت منحصر به فرد تاریخی و معماری اصیل ایرانی – اسلامی، فرهنگ و سنت‌های بومی عنوان کرد.

در این نشست، رییس شورای شهر یزد با ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی بین یزد و دو کشور نامبرده و پیگیری آن توسط وزارت امور خارجه تداوم این رابطه مشترک را پیشنهاد کرد.

دست دوستی بولیوی و نیکاراگوئه به سمت تنها شهر جهانی ایران

در روز پایانی این سفر، دیداری با محور توسعه روابط اقتصادی در اتاق بازرگانی شکل گرفت که شناسایی پتانسیل‌های اقتصادی مشترک، تعامل و توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی مورد تاکید دوطرف قرار گرفت.

«محمدرضا قمی» رییس اتاق بازرگانی یزد نیز با عنوان کردن ظرفیت‌های معدنی منحصر به‌فرد یزد مانند سنگ آهن و چادرملو، سرب و روی و چغارت و اورانیوم و صنایعی مانند کاشی، منسوجات، سرامیک و فرش‌های ماشینی در کنار پتانسیل‌های گردشگری و صنایع دستی ابراز تمایل کرد که این روابط می‌تواند تداوم داشته باشد.

وی ابراز علاقه کرد که یزد بتواند در خصوص معادن و صنایع با این د کشور روابط مشترکی داشته باشد و در خصوص صادرات و واردات و و سرمایه گذاری‌های موضوعی نیز همکاری کنند.

دست دوستی بولیوی و نیکاراگوئه به سمت تنها شهر جهانی ایران

رییس کمیسیون صادرات نیز به ظرفیت طیور و دامداری یزد و همچنین کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای و محصولاتی مانند پسته نیز اشاره کرد و به ظرفیت‌هایی مانند فولاد یزد اشاره کرد.

سفیر نیکاراگوئه نیز نسبت به سرمایه گذاری و همکاری درخصوص واردات آهن و فولاد یزد به این کشور ابراز تمایل کرد و در خصوص همکاری‌های مشترک باهم به گفتمان نشستند.

دست دوستی بولیوی و نیکاراگوئه به سمت تنها شهر جهانی ایران

این سفر چهار روزه که توسط انجمن اسلامی دانشگاه یزد برنامه ریزی شده بود، با هدف تداوم این روابط هدفمند در یزد به پایان رسید و مقرر شد تا این داستان با هدف نتیجه بخشی و دستارودهای اقتصادی مثبت ادامه داشته باشد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7163 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید