جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7861 |
تاریخ انتشار : 26 دسامبر 2021 - 16:47 | ارسال توسط :
67 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : دستگیری حفاران غیرمجاز در ایوانکی سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی 5 دی‌ماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر حضور افرادی ناشناس در حال انجام حفاری غیرمجاز در منطقه‌ای از ایوانکی، 2 نفر در حال انجام حفاری غیرمجاز دستگیر شدند. فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و […]

اخبار گردشگری پارسی :

دستگیری حفاران غیرمجاز در ایوانکی

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی 5 دی‌ماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر حضور افرادی ناشناس در حال انجام حفاری غیرمجاز در منطقه‌ای از ایوانکی، 2 نفر در حال انجام حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این افراد با هدف به دست آوردن اشیاء تاریخی، اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند که به همراه ادوات حفاری و خودرو به پاسگاه منطقه منتقل و تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ کربلایی غلامی از کشف یک دستگاه فلزیاب از خودرویی نیز خبر داد و افزود: یگان حفاظت و گشت انتظامی شهرستان پس از کسب خبر به محل اعزام و ضمن تائید فلزیاب کشف شده، سه نفر سرنشین خودرو به جرم حمل و نگهداری فلزیاب دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: حمل، نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تخلف محسوب و منجر به توقیف و ضبط دستگاه می‌شود و حمل و نگهداری و استفاده از انواع دستگاه‌های فلزیاب نیز فقط با مجوز میراث‌فرهنگی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز، علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه، معادل ۱ تا ۳ سال حبس است از هم‌وطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی خواست:گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام کنند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7861 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید