چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 7919 |
تاریخ انتشار : 29 دسامبر 2021 - 14:41 | ارسال توسط :
405 بازدید
0
10
ارسال به دوستان
پ

با حضور بیش از ۱۰۰ فعال صنعت مدیکال توریسم چهارمین دورهمی بزرگ مدتورپرس برگزار شد

اخبار گردشگری پارسی :

در مدتورتاک چهارم مطرح شد: گردشگری سلامت در حال احیاست، ما نباید جا بمانیم

چهارمین دورهمی فعالان گردشگری سلامت ایران، با عنوان مدتورتاک ۴ پنجشنبه گذشته در سالن همایش‌های بین‌المللی بیمارستان پیامبران برگزار شد.

در این رویداد که با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان حوزه‌های مختلف گردشگری سلامت از جمله مدیران شرکت‌های تسهیلگر درمانی، مدیران بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مختلف، پزشکان، آژانس‌های گردشگری، مدایران آی‌پی‌دی‌های بیمارستان‌های مطرح کشور و دانشجویان رشته‌های ‍پزشکی و گردشگری و دیگر علاقمندان به این صنعت برگزار شد علاوه  بر مرور آنچه در دوسال گذشته بر این صنعت رفته، درباره آینده آن بحث و تبادل نظر شد.

اعلام آمادگی بیمارستان پیامبران برای همکاری با شرکت‌ها

در قسمت ابتدایی این رویداد ۴ ساعته، دکتر سجادی مدیرعامل بیمارستان پیامبران ضمن خوشامدگویی به حاضرین تاکید کرد این بیمارستان با امکانات و تسهیلات ویژه‌ای که در حوزه گردشگری سلامت دیده، آماده همکاری با شرکت‌ها و فعالان این صنعت است.

 

مدیرعامل بیمارستان پیامبران گفت: «ما در این بیمارستان آماده‌ایم با شرکت‌ها و فعالانی که به دنبال ارائه خدمات باکیفیت درمانی و اقامتی به بیماران خارجی هستند از طریق بخش آی‌پی‌دی خود که اخیرا با انرژی و انگیزه بیشتری فعالیت خود را دنبال می‌کند همکاری‌های مناسبی را رقم بزنیم.»

او ظرفیت‌های گردشگری سلامت برای رونق کسب‌وکار بیمارستان‌ها را یک فرصت دانست که صرفا در همکاری برد-برد همه فعالان این حوزه ازجمله مراکز درمانی قابل حصول خواهد بود.

آخرین آمارهای مدتورپرس از گردشگری سلامت

در بخش دیگری از این رویداد رضا جمیلی سردبیر و بنیان‌گذار مدتورپرس که میزبان این رویداد بود در یک ارائه ۲۰ دقیقه‌ای آخرین آمارهای مدتورپرس از این صنعت را با حاضرین به اشتراک گذاشت.

جمیلی در این ارائه با برشمردن بازیگران کلیدی اکوسیستم گردشگری سلامت ایران گفت: «کرونا به بخش‌های مختلف این صنعت آسیب زیادی زد. اما بیشترین آسیب ناشی از دور شدن سرمایه‌های انسانی آشنا با حوزه آنلاین از یک سو و کم انگیزه شدن سرمایه‌گذاران خطرپذیر برای ورود به این حوزه بود.»

جمیلی با برشمردن نشانه‌های احیای این صنعت در منطقه تاکید کرد باید دوباره اکوسیستم گردشگری سلامت را دورهم جمع کرد و برگزاری رویداد مدتورتاک چهارم هم با همین هدف انجام شده است. او از همه فعالان این حوزه خواست با توان بیشتر و با شبکه‌سازی وانتقال تجربه، تازه‌واردان به این صنعت را یاری کنند تا سهم ایران از بازار جهانی این صنعت ارزآور بیش از گذشته شود.

بیمارستان‌ها محور گردشگری سلامت شوند!

در بخش بعدی قسمت اول مدتورتاک چهارم هم هادی شجاری هم‌بنیان‌گذار آریامدتور و سیتوسا در یک ارائه تحلیلی همه مسیرهای جذب بیمار خارجی را برشمرد و تاکید کرد در این صنعت باید به نقش کلیدی بیمارستان‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

شجاری با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها باید کنشگری بیشتری در جذب بیماران و بازاریابی داشته باشند مسیرهای جذب بیمار به‌ویژه از کشورهای عربی برای مراکز درمانی را تشریح کرد و گفت: «باید معادله فعلی گردشگری سلامت را به نفع بیمارستان‌ها تغییر داد. در این راه چاره‌ای نیست که شرکت‌ها با برند و نام بیمارستان‌های بزرگ وارد بازار منطقه شوند و از کشورهای عربی بیمار بگیرند.»

تقدیر از دانشجویان برگزیده دوره اول کسب‌‌وکار گردشگری سلامت

در بخش پایانی قسمت اول مدتورتاک هم از ۵ نفر برگزیده «اولین دوره جامع کسب‌وکار گردشگری سلامت» با حضور علی‌اکبر عبدالملکی رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، دکتر حسن راشکی بنیان‌گذار شرکت تریتا و دیگر مدرسان این دوره تقدیر به عمل آمد و گواهی‌نامه پایان‌ دوره آن‌ها اعطا شد.

در بخش دوم رویداد مدتورتاک چهارم نیز به سیاق رویدادهای گذشته حاضرین در یک فضای دورهمی به انتقال تجربه و بیان نظرات خود پرداختند و راهکارهای توسعه این صنعت را برشمردند.

ازجمله سخنرانان این بخش علی‌اکبر عبدالملکی، دکتر اصلان‌زاده، دکتر راشکی، دکتر کریمی، دکتر بزازی، دکتر همتی و… بودند که ضمن برشمردن آخرین وضعیت گردشگری سلامت کشور خواستار اتحاد و همدلی بیشتر فعالان این صنعت و توجه بیشتر به بحث انتقال تجربه و آموزش شدند.

همچنین در حاشیه این رویداد از کتاب کسب‌وکار گردشگری سلامت نوشته مشترک هادی شجاری و نیلوفر اعلمی رونمایی شد.

در انتهای مدتورتاک ۴ فارغ‌التحصیلان دوره اول کسب‌وکار گردشگری سلامت مدارک خود را دریافت و برخی از حاضرین برای ثبت‌نام در دوره دوم اقدام کردند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7919 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید