پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 8736 |
تاریخ انتشار : 27 آوریل 2022 - 12:26 | ارسال توسط :
193 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دیدار با مرضیه برومند، کارگردان تلویزیون و سینما به انگیزه پیگیری راه‌اندازی موزه عروسک‌ها خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

علی دارابی در صفحه اینستاگرام خود درباره این دیدار نوشت: «در دفتر معاونت میراث‌فرهنگی میزبان کارگردان و هنرمند برجسته ایران خانم مرضیه برومند بودم. نویسنده، بازیگر، کارگردان بزرگ جامعه هنری کشور است. خونه مادربزرگه، مدرسه موش‌ها، زی‌زی گولو، آرایشگاه زیبا و… از کارهای بزرگ او محسوب می‌شود، اما هنر بزرگ خانم برومند «خلق آثار ماندگار عروسکی» و کار در حوزه «کودک و نوجوان» است که ماندگار و چند نسل را بهره‌مند ساخته است. از چند سال قبل به‌دنبال ایجاد «موزه عروسک» در تهران است. از دکتر قالیباف شهردار وقت تهران کمال تشکر را دارد که مکان و بودجه مناسبی را برای این کار فراهم کرده اما بعداً کار موزه متوقف شده است.

حالا این هنرمند بزرگ انتظار دارد میراث‌فرهنگی، شهرداری تهران، سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آستین همت بالا بزنند و او را در تکمیل «موزه عروسک» یاری کنند.

اضافه می‌کنم که در همین تهران در دروازه دولت «موزه عروسک‌های ملل» توسط بخش خصوصی را داریم که در سال ۱۳۹۳ با مجوز و نظارت معاونت میراث‌فرهنگی تأسیس شده است و دارای بیش از ۲هزار عروسک از ۸۰ کشور دنیا بوده که در نوع خود کم‌نظیر است.

معاونت میراث‌فرهنگی برنامه گسترده برای توسعه کمی و کیفی موزه‌ها و ارتقای محتوای آن‌ها دارد. موزه‌ها امروزه نقش مهمی در دیپلماسی عمومی، دموکراسی، مشارکت مردمی و قدرت نرم دارند. از این رو شعار جهانی ایکوم در سال جاری «قدرت موزه‌ها» نام‌گذاری شده است.»

مرضیه برومند سال‌ها پیش از وضعیت وخیم عروسک‌های فیلم‌ها و سریال‌هایش که به موزه سینما تحویل داده، از جمله خاله قورباغه، خونه مادربزرگه و عروسک‌های مدرسه موش‌ها، سخن گفته بود و راه‌اندازی موزه‌ای برای عروسک‌ها را آرزو کرده بود.

علی دارابی با وجود اشاره به محتوای این دیدار، اما درباره شکل حمایت و پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سخنی نگفته است.

معاون میراث فرهنگی همچنین درحالی به وجود موزه عروسک‌های ملل با مجوز این وزارتخانه اشاره کرده که سال گذشته همین موزه با شهرداری که مالک ساختمان این موزه است، دچار مشکل شد. شهرداری می‌خواست ساختمان موزه را پس بگیرد که پس از رسانه‌ای شدن موضوع، به شکل موقت عقب‌نشینی کرد و این موزه همچنان با مشکل مکان مواجه است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8736 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید