جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 9064 |
تاریخ انتشار : 26 جولای 2022 - 11:48 | ارسال توسط :
135 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

یکی از شهروندان عربستانی به دلیل کمک به یک خبرنگار اسرائیلی برای حضور مخفیانه در شهر مکه و مراسم حج، بازداشت شد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از گاردین، پس از واکنش‌های منفی فراوان در فضای مجازی، پلیس عربستان یک شهروند سعودی که گفته می‌شود به یک غیرمسلمان برای ورود به شهر مکه کمک کرده را دستگیر کرده است.

«گیل تاماری» روزنامه‌نگار  کانال ۱۳ اسرائیل، ویدئویی را در توئیتر منتشر کرد که نشان می‌دهد در اعتراض به ممنوعیت ورود غیرمسلمانان به مکه، مقدس‌ترین شهر اسلام، وارد این شهر شده است.

سخنگوی پلیس منطقه مکه در اظهاراتی که توسط خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش شد، اعلام کرد: یک شهروند را به اتهام همدستی در «انتقال و تسهیل ورود یک خبرنگار (غیر مسلمان)» به دادستان معرفی کرده است.

رسانه‌های عربستانی همچنین فاش کردند که این روزنامه‌نگار یک شهروند آمریکایی است که پرونده او نیز به دادستان ها ارجاع شده است تا بر اساس قوانین علیه او اقدامات لازم را انجام دهند.

با وجود افزایش تعاملات تجاری و امنیتی پشت پرده، عربستان سعودی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و به توافق‌نامه ۲۰۲۰ که با میانجی‌گری آمریکا انجام شد، نپیوست که طبق آن اسرائیل با دو همسایه عربستان، یعنی امارات و بحرین روابط عادی برقرار کرد.

خبرنگار اسرائیلی در حج دردسر ساز شد

خبرنگار اسرائیلی درحالی توانسته وارد مکه شود که مطابق مقررات عربستان ورود افراد غیرمسلمان به دو شهر مکه و مدینه ممنوع بوده و معمولا برای افرادی که مسلمان نیستند، مجوز داده نمی‌شود. با این وجود، این خبرنگار در ویدئوی حدود ۱۰ دقیقه‌ای، حضور خود در منطقه عرفات را به نمایش گذاشته است؛ جایی که زائران مسلمان هر سال در اوج مناسک حج گردهم می‌آیند تا نیایش کنند. او همچنین تصریح می‌کند که می‌داند کاری که انجام می‌دهد غیرقانونی است، اما می‌گوید که می‌خواهد «مکانی را به نمایش بگذارد که برای برادران و خواهران مسلمان ما بسیار مهم است.»

توجیه «گیل تامری» و عذرخواهی متعاقب آن، کمک چندانی به خاموش کردن واکنش‌های خشم‌آلود عربستان در رسانه‌های اجتماعی نکرده است.

این جنجال پس از سفر هفته گذشته «جو بایدن» ـ رییس جمهور آمریکا ـ به اسرائیل و عربستان در شبکه‌های اجتماعی این کشور به پا شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9064 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید