شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 10243 |
تاریخ انتشار : 04 آوریل 2023 - 19:58 | ارسال توسط :
168 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: با آغاز اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین سال جاری، ۱۲۷ حادثه‌ در سطح استان توسط این جمعیت ثبت شده است.

اخبار گردشگری پارسی :

محسن ذاکریان اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌ احمر از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ تعداد ۷۲۱ حادثه‌دیده در ۱۲۷ حادثه امدادرسانی شدند. ۹ نفر درمان سرپایی، ۹۵ نفر انتقال مصدوم به مراکز درمانی، ۳۳۲ نفر امدادرسانی و برای ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام شده است.

وی افزود: در همین مدت ۵۲۶۴ نفرروز در قالب ۱۰۵۳ تیم امداد و نجات در جاده‌های استان به ۷۲۱ حادثه‌دیده در ۱۲۷ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

ذاکریان با اشاره به استقرار ۲۷ پایگاه امداد و نجات ثابت در استان افزود: در این مدت ۱۳ پست موقت امداد و نجات، ۲۴ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک تیم امداد هوایی، یک تیم آنست و یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) در سطح استان فعالیت شبانه‌روزی داشته‌اند.

وی بیان کرد: طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی در تاریخ اعلام شده با ۱۷ پست خدمات بشردوستانه، ۶۵ تیم سحاب، ۱۷ پست فضای دوستدار کودک با تعداد ۳۱۷۸ نفر- روز از امدادگران و نجاتگران در استان انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اضافه کرد: امدادگران در قالب این طرح به ۱۱۴ هزار و ۴۸۶ نفر در زمینه نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی مسافران اطلاع‌رسانی کردند، ۳۱ هزار و ۳۰۲ نفر در پویش بهرفت مشارکت داشته‌اند، ۱۷۷۴ مکان در استان ایمن‌سازی و از ۱۵۷۸ حادثه پیشگیری شده است، ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر از خدمات امدادی و کمک‌های اولیه بهره‌مند شده‌اند، ۲۶ هزار و ۹۸۲ نفر آموزش مهارت‌های امداد وکمک‌های اولیه را فراگرفته‌اند و ۸۶ هزار و ۹۵۸ اقلام فرهنگی و زیست‌محیطی بین مسافران توزیع و از ۱۸۴۵ خطر پیشگیری ‌شده است.

وی طرح ملی هلال رحمت با ۲۹۴۰ نفرروز نیروی فعال را از دیگر طرح‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در سفرهای نوروزی دانست و تصریح کرد: در اجرای این طرح تاکنون ۳۶۳۱ بسته معیشتی در سطح شعب استان توزیع، همچنین ۱۰۵۲ بسته معیشتی به سیستان و بلوچستان، ۱۰۰ کیسه آرد معادل(۴۰۰۰ کیلوگرم) به مناطق محروم شهرستان سرخس، ۵۰۰ جفت کفش و ۱۰۰۰ لباس به مناطق محروم شهرستان تایباد، ۳۶۵ جفت کفش و ۵۸۲ ثوب لباس به مناطق محروم شعب استان ارسال شده است.

ذاکریان خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان پنج سفره مهربانی جهت ضیافت افطار برای ۲۵۰ نفر از مسافران در سطح شعب استان بر پا شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10243 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید