شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 7561 |
تاریخ انتشار : 12 دسامبر 2021 - 10:18 | ارسال توسط :
69 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از ثبت پنج اثر ارزشمند طبیعی استان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

ثبت ملی ۵ اثر طبیعی گلستان در فهرست میراث طبیعی کشور

سارا اخوت در گفت و گو با اشاره به اینکه استان گلستان سرشار از ظرفیت های ممتنوع و متعدد در حوزه آثار طبیعی است، اظهار کرد: تلاش ما این است که بتوانیم آثار منحصر به فرد استان گلستان را در این حوزه به ثبت ملی رسانده و در فهرست میراث طبیعی کشور قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای ثبت میراث طبیعی کشور که با حضور «مصطفی پورعلی» مدیرکل ثبت آثار کشور و اعضای شورای ملی ثبت طبیعی برگزار شد، تعداد ۵ اثر شاخص طبیعی استان در فهرست آثار کشور به ثبت رسید، اظهار کرد: این آثار شامل «درخت کهنسال چنار» روستای«تیل آباد شهرستان آزادشهر با عمر ۴۰۰ سال، «درخت کهنسال چنار محله سبزه مشهد» شهر تاریخی استرآباد(گرگان) با عمر ۴۰۰ سال، «درخت کهنسال اورس» روستای شاهکوه پایین شهرستان گرگان با عمر ۸۰۰ سال، «آبشار لاشو شهرستان آزادشهر» و «آبشار شادان» یا هفت طبقه شهرستان کردکوی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با تاکید بر اینکه با ثبت این پنج اثر، تعداد آثار استان گلستان در فهرست ملی آثار طبیعی به تعداد ۴۰ اثر رسید که موجب شد تعداد مجموع آثار ثبت ملی استان نیز به عدد ۹۴۸ اثر برسد.

اخوت با اشاره به اینکه با ثبت آثار در فهرست میراث طبیعی قوانین حاکم و جاری کشور به‌عنوان چتر حمایتی این آثار قرارگرفته و در کنار دیگر دستگاه‌های متولی به حفاظت و ماندگاری آثار ثبت شده کمک خواهد کرد، ادامه داد: با توجه به وجود مواریث طبیعی فراوان در استان گلستان، با ثبت این آثار طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی، گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ مواریث طبیعی و ارزشمند نگارستان ایران برداشته‌شده و زمینه‌های جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان بیش‌ازپیش فراهم خواهد شد.

لوح ثبت این آثار پس از طی تشریفات قانونی با امضا وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور صادر و ابلاغ خواهد شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7561 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید