جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 740 |
تاریخ انتشار : 22 می 2021 - 21:35 | ارسال توسط :
128 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : بدون شک تکنولوژی کیفیت زندگی را بالا برده و کارها را بسیار سریع‌تر و بهتر انجام می‌دهد، اما در سال ۲۰۲۱ که بسیاری از کسب‌وکارها در بحران کرونا آسیب دیده‌اند، تکنولوژی چگونه به کمک ما می‌آید؟ بحران کرونا چه بر سر مشاغل گردشگری آورد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت […]

اخبار گردشگری پارسی :
بدون شک تکنولوژی کیفیت زندگی را بالا برده و کارها را بسیار سریع‌تر و بهتر انجام می‌دهد، اما در سال ۲۰۲۱ که بسیاری از کسب‌وکارها در بحران کرونا آسیب دیده‌اند، تکنولوژی چگونه به کمک ما می‌آید؟

بحران کرونا چه بر سر مشاغل گردشگری آورد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در طی این بحران بزرگ شاهد دو واکنش کاملا مختلف از سوی کسب‌وکارهای گوناگون صنعت گردشگری بودیم:

  • برخی کسب‌وکارها مجبور به تعدیل نیرو شده، فعالیت‎‌های خود را کاهش دادند و در آخر نتوانستند در نبرد با ویروس کرونا پیروز شوند.
  •  در مقابل، برخی دیگر با تصمیمات درست و نوآوری‌ در ارائه خدمات، نه‌تنها خود را نجات دادند، بلکه توانستند نسبت به رقبای خود پیشرفت کنند.

حال با آمدن سال ۲۰۲۱ و شروع واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورها، چالش‌های صنعت گردشگری نسبت به سال‌های قبل حتی بیشتر  هم شده است. به‌طور اجمالی فعالان صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۱ با سه چالش اصلی روبه‌رو هستند:

  • اطلاع از قوانین جدید مقاصد
  • شرایط متغیر ورود و خروج به مقاصد مختلف
  • منتقل کردن این اطلاعات به مخاطبان

نکته مهم اینجا است که بخش بزرگی از این چالش‌ها را می‌توان با استفاده از تکنولوژی برطرف کرد، چراکه اگر خوب نگاه کنیم، در هر بخشی که ردپایی از تکنولوژی در آن دیده می‌شود، شاهد عملکرد بهتری هستیم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم که تکنولوژی در سال ۲۰۲۱ چه پاسخی برای این سه چالش اصلی دارد و چگونه می‌تواند آینده مشاغل گردشگری را تحت تاثیر قرار دهد؟

مدیریت سفر

این روزها سیاست‌های گردشگری هر مقصد لحظه به لحظه تغییر می‌کند و قوانین جدیدی وضع می‌شود، به همین دلیل شرکت‌های مختلف و مسافران حتما باید قبل از هر اقدامی، جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌های مقصد موردنظرشان را بررسی کنند.

اما با پیشرفت تکنولوژی چه راهکاری برای تسریع اطلاع‌رسانی در سال ۲۰۲۱ اندیشیده شده است؟ این روزها یک فناوری جدید در حال ظهور است که تمامی سیستم‌ها را به‌سرعت به‌روزرسانی می‌کند!

“Radar by Zenmer” یکی از این سیستم‌ها است که در بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این سیستم، محدودیت‌های سفر به کشورهای مختلف، شهرها و نواحی دور و نزدیک، سریعا اطلاع‌رسانی می‌شود.

مراقبت از مسافران

شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن سبب سرعت‌گرفتن روند رو‌به‌رشد ظهور تکنولوژی‌های جدید شده است. به‌طوری که اکنون در هر زمینه‌ای برای رفع مشکلات و راحت‌تر کردن کارها، یک ابزار جدید، پیشرفته و بسیار کاربردی خودنمایی می‌کند.

به‌عنوان مثال حالا که مسافران نگران ابتلا به ویروس کرونا در سفرها هستند، سیستم‌هایی با عنوان “duty of care” ظهور کرده است که وظیفه مراقبت از کاربر را در نواحی پرخطر برعهده دارند. این سیستم‌ها که موقعیت مسافران را در طول سفر ردیابی می‌کنند، «خطر ابتلا به کرونا» را نیز اطلاع می‌دهند.

اظهارات ضرغامی درباره نابودی آثار تاریخی

رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار

شرکت‌های گردشگری معمولا برای هماهنگی با کارکنان و برنامه‌ریزان سفر، به‌صورت تلفنی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند اما در سال ۲۰۲۱ که آگاهی سریع از اخبار و اطلاعات جدید دربار‌ی ویروس «کووید-۱۹» یک نیاز مبرم است، باید از روشی بهتر و سریع‌تر استفاده کرد.

برای مثال تصور کنید به عنوان صاحب یک شرکت گردشگری در سال ۲۰۲۱، قصد دارید تا جدیدترین اطلاعیه‌ی یک مقصد درباره‌ی شرایط ورود مسافران را به برنامه‌ریزان سفر خود اطلاع دهید؛ یا قصد دارید تا توصیه‌های ضروری در رابطه با کرونا را به مشتریان (مسافران) خود گوش‌زد کنید. اینجا است که می‌توانید از یک «رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار» (API) استفاده کرده و فرایند کار را تسریع‌ کنید.

شرکت‌های گردشگری این روزها می‌توانند تنها با استفاده از یک رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار، اطلاعات مدنظرشان را در قالب یک اپلیکیشن یا ابزار رزرو آنلاین به‌سرعت به دیگران منتقل کنند.

 

شخصی‌سازی اطلاعات

تصور کنید قرار است شما فرد جدیدی را به عنوان مسئول فروش استخدام ‌کنید. حالا فکر کنید که کارمند جدید در برخورد با یک مشتری قدیمی، به جای ابراز بی‎‌اطلاعی از علایق مشتری، با اعتمادبه‌نفس و اشراف به تاریخچه‌‌ی سفرهای گذشته موجود در یک اپلیکیشن یا سیستم خاص، از او بپرسد: «شما تازه از پاریس برگشته‌اید، آیا از اقامت در هتل هیلتون راضی بودید؟ مایلید تا برای سفر بعدی هم همان هتل را برایتان رزرو کنم؟»

اگر این امکان وجود داشته باشد، دیگر نگران نیروهای تازه‌کار و نحوه‌ی جذب مشتری توسط آن‌ها نخواهید بود، چرا که با استفاده از این نوع فناوری‌ها همه‌ی کارمندان باتجربه محسوب می‌شوند. قطعا مشتریان نیز از اینکه احساس کنند مورد توجه قرار گرفته‌اند و به علایق آن‌ها اهمیت داده می‌شود، بسیار راضی خواهند بود.

بازاریابی با روش‌های نوین

حالا که تقاضا برای سفر زیاد نیست، شرکت‌ها به‌دنبال راهکاری هستند تا از رزروهای جدید حداکثر استفاده را ببرند، یعنی با ارائه‌ی خدمات جانبی و بالا بردن نرخ رضایت از خدمات، کمبود درآمد خود را تا حدی جبران کنند.

در این بخش نیز تکنولوژی‌های نوین ردپای پررنگی از خود به جای گذاشته‌اند. به‌عنوان مثال استارتاپ‌هایی مثل “Grapevine” و “ReTravel” به کسب‌وکارهای گردشگری کمک می‌کنند تا نقاط ضعف خود را پیدا کنند و با ارائه راهکارهای موثر برای بازاریابی، به کمکشان می‌روند.

این نوع استارتاپ‌ها با استفاده از اطلاعات رزرو هر مسافر، بخش‌های فراموش‌شده را پیدا می‌کنند و آن دسته از خدماتی که توسط مسافر رزرو نشده را (برای مثال هتل، رزرو پارکینگ فرودگاه، کرایه‌ی اتومبیل و..) به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.

با داشتن اطلاعات رزروهای مسافر، هوش مصنوعی شروع به تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کند تا یک پیشنهاد جذاب و وسوسه‌کننده متناسب با شرایط مسافر به او پیشنهاد دهد.

برای مثال هوش مصنوعی با بررسی پرونده‌ی مسافر «الف»، تشخیص می‌دهد که او قطعا به پارکینگ فرودگاه نیاز خواهد داشت. همچنین مشخص می‌کند که اگر ۲۴ ساعت قبل از سفر یک پیام در واتس‌اپ به این مسافر ارسال شود و پیشنهاد رزرو پارکینگ به او داده شود، نتیجه‌ی مطلوبی خواهد داشت. در مقابل اگر همین پیشنهاد، ۴۸ ساعت قبل سفر، از طریق ایمیل به مسافر «ب» ارسال شود، احتمالا پاسخ مثبتی دریافت می‌شود.

این نوع بازاریابی هوشمندانه، نه تنها در شرایط شیوع کرونا که تقاضای سفر کم است، بلکه در شرایط عادی و به‌منظور بالا بردن میزان درآمد، قطعا مفید خواهد بود.

ابزارهای رزرو آنلاین

یکی از مشکلات ابزارهای رزرو آنلاین (Online Booking Tools) در سال ۲۰۲۱ کامل نبودن اطلاعات و نداشتن منابع به‌روز خواهد بود.

اپلیکیشن‌ها یا سایت‌های رزرو باید در کنار انعطاف‌پذیر رزرو، اطلاعیه‌های مهم درباره‌ی کرونا را نیز پوشش دهند و شرکت‌ها یا مسافران را از جدیدترین شرایط و قوانین مقاصد مطلع کنند. با این کار میزان اعتماد مخاطبان تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و شما به یکی از منابع موثق و محبوب کاربران خود تبدیل خواهید شد.

سال ۲۰۲۱ سال تغییر و تحولی اساسی در تمامی بخش‌های مشاغل گردشگری خواهد بود. این روزها تنها تکنولوژی و فناوری‌های به‌روز است که با رساندن اطلاعات جدید در زمان و مکان مناسب، به ما کمک می‌‎کند تا از پس مشکلات برآییم. پس اگر تا این لحظه قدرت تکنولوژی و تاثیر آن بر بهبود روند کاری خود را نادیده گرفته بودید، حتما تجدید نظر کنید!

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 740 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید