پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 2555 |
تاریخ انتشار : 07 ژوئن 2021 - 18:02 | ارسال توسط :
226 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

تور گردشگری مجازی صنعت جدیدی در دنیای گردشگری میباشد که عمری کمتر از دو دهه دارد و این نوع گردشگری به معنای حضور بصورت آنلاین در سرزمین دیجیتالی اطلاعات و ارتباطات و شبکه‌ی گسترده‌ی جهانی است که شما می‌توانید از طریق تورهای مجازی با کیفیت ۳۶۰ درجه‌ای گوگل، امکان مشاهده‌ی اطلاعات صوتی، تصویری و متنی را از دنیای واقعی اطراف ما در اختیارمان قرار می دهد.

اخبار گردشگری پارسی :

تور گردشگری مجازی

از آنجایی که سفر کردن یکی از فعالیت‌هایی می باشد که می‌تواند  برای مدتی روح و جسم انسان را آرامش ببخشد علاوه بر این سفر همیشه پر از شگفتی‌ها و کسب تجاربی متفاوت و لذت بخش خواهد بود. امادر حال حاظر با توجه به وضعیتی که ویروس کرونا  کل جهان  را درگیر خود کرده است و براساس توصیه سازمان بهداشت جهانی که تنها راه مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن و سفر نرفتن است، که این امر باعث  لغو سفرهای تفریحی افراد گردشگر و تعطیلی بسیاری از مراکز گردشگری در سراسر جهان شده که در کشورایران این اتفاق با تعطیلات نوروزی که برای بسیاری از مردم اصلی‌ترین فرصت برای گردش و سفر بوده لغو شده‌اند. که البته جای نگرانی نمی باشد از آن جایی که دنیای مجازی در حال پیشرفت و توسعه می باشد در زمینه گردشگری برای گردشگران، کارهایی انجام شده است که دیگر برای سفر هزینه ای نیاز نیست بلکه به کمک اینترنت و تورهای مجازی ،تنها با جستجوی منطقه در هر شهر و کشوری میتوانید یک تور گردشگری مجازی در دوران قرنطینه تجربه کنید و اطلاعات خوبی در این زمینه بدست بیاورید.

برای پیدا کردن بهترین تور های مجازی به  بخش تور مجازی سایت های میراث فرهنگی بروید تا بهترین و با کیفیت ترین تور ها رو از جاذبه ها مشاهده کنید.علاوه بر آن تور مجازی گوگل نیز با دید ۳۶۰ درجه‌ی عالی،یک گزینه مناسب برای یک تور مجازیست.سایت ( www,۳۶۰cities.net ) یکی از با کیفیت ترین تور های مجازی سرتاسر دنیا در اختیار شما قرار میدهد.

تور مجازی

تور مجازی رسانه ای بین عکس و فیلم است که مجموعه‌ای از تصاویر چرخشی پانوراما است که برای تشکیل یک نمای کامل ۳۶۰ درجه از یک مکان به همدیگر متصل شده اند. همچنین از دوربین های ویژه ، لنزهای مخصوص ، فناوری و روش هایی استفاده می شود تا یک تور را به یک تجربه بصری ویژه برای بیننده تبدیل کند. هدف از ارائه تور گردشگری مجازی از بین بردن محدودیت های زمانی و مکانی است. از تورهای مجازی در بخش های گردشگری، املاک، صنایع، بازی های کامپیوتری و… استفاده می شود. با بهره گیری از تور گردشگری مجازی برای صنایع، کارخانه ها، شهرک‌ها، فروشگاه‌ها ، ساختمان‌ها،کارخانه‌ها، هتل ها، بنگاه های معاملات املاک و خصوصاً صنعت گردشگری سود فراوانی خواهد داشت . می توان با استفاده از تورهای مجازی، با نمایش آنها از طریق اینترنت یا هر رسانه دیگر، به جذب گردشگر پرداخت.

انواع تورهای مجازی

  • تور مجازی هتل ها : به کاربران از هر جای دنیا امکان بازدید مجازی و رزرو هتل را می دهد.
  • شهر الکترونیک : بازدید مجازی از شهر ها و نماد های گردشگری و زیارتی شهر ها
  • بازدید مجازی از پروژه های عظیم عمرانی : تورمجازی از پروژه های در حال ساخت، برج ها و املاک تجاری
  • تور مجازی توریست سلامت : معرفی بیمارستان ها،کلینیک ها و مراکز درمانی و بازدید داخل آن ها
  • تور مجازی اماکن ورزشی : تصاویر سه بعدی از استادیوم ها، باشگاه های ورزشی و مجموعه های آبی
  • تور مجازی دانشگاه ها : بازدید مجازی از دانشگاه ها و امکانات آموزشی، موسسات و آموزشگاه ها
  • بازدید مجازی کارخانجات : تورمجازی از خط تولید و محصولات کارخانه های بزرگ
  • زیارت مجازی : تورمجازی از حرم مطهر ائمه، زیارتگاه ها و اماکن متبرکه
  • تور مجازی نمایشگاه : بازدید مجازی از غرفه های نمایشگاهی

 

 تور گردشگری مجازی مزایایی در صنعت گردشگری دارد

با راه‌اندازی تورهای مجازی قبل از برگزاری یک تور حقیقی می توان با  شبیه‌سازی مکان‌های تفریحی و… چشم‌اندازهای زیبایی را از محل سفر عرضه کرد تا تمایل افراد برای انجام مسافرت‌های واقعی افزایش یابد. مسئولان تورهای مجازی معمولا عکس‌هایی را روی اینترنت به نمایش می‌گذارند که بسیار با کیفیت می باشد و تمام جزئیات یک مکان را نمایش می دهند که این نوع گردشگری برای معرفی جاذبه‌های باستانی، بناهای جذاب، اشیای قیمتی و هر پدیده‌ی مادی دارای فرم و حجم و اندازه کاربرد دارد.بازدیدکنندگان و مردم برای خرید و تصمیم گیری در مورد کسب و کارها و مکان ها در فضای مجازی در حال تحقیق هستند، تصمیم آنها برای خرید یا انتخاب جای دیگر بر اساس آن چیزی است که می بینند.

در واقع وقتی یک گردشگر بتواند اطلاعات گردشگری مربوط به بناهای تاریخی یک کشور را در فضای مجازی ببیند و درباره‌ی آن‌ها اطلاعات صوتی، تصویری و متنی خوبی به‌‌دست آورد نسبت به آن مشتاق می‌شود. تور گردشگری مجازی نه تنها در جذب عموم مردم به بازدید از یک منطقه تاثیر بسیاری می‌گذارد، بلکه در کمک به برنامه‌ریزی و جمع آوری اطلاعات درباره مکان ها ، اینکه مثلا بهترین میز در یک رستوران در کجا قرار دارد یا کدام اتاق هتل بیشترین راحتی و تطابق سلیقه را برای مشتری دارد ، یا اینکه آیا اتاق کنفرانس یا سالن مجموعه می تواند برای مراسم و گروه ما جای مناسبی باشد و .. برای آن‌چه که می‌خواهند انجام دهند و چگونگی صرف وقتشان در سفر هم کمک می‌کند که این باعث می شود ارتباط بهتری با کسب و کار شما برقرار کرده و راحتتر به خریدار شما تبدیل شوند.

تور گردشگری مجازی ،کاربردهای تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی خوبی دارد که به ابزاری قدرتمند برای تبلیغ قابلیت‌ها و مکان‌های گردشگری تبدیل شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2555 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید