پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 788 |
تاریخ انتشار : 23 می 2021 - 10:50 | ارسال توسط :
410 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : به تور مجازی دبی خوش آمدید، هر یک از ما آرزوی دیدن شهرها و کشورهای برتر دنیا را داریم و میخواهیم همچون جهانگردان به تک تک شهرهای دنیا را سفر کنیم. سفر کردن لذت بخش است ولی فراهم کردن شرایط سفر به نقاط دور و یا کشوری دیگر، سخت است. آیا […]

اخبار گردشگری پارسی :

به تور مجازی دبی خوش آمدید، هر یک از ما آرزوی دیدن شهرها و کشورهای برتر دنیا را داریم و میخواهیم همچون جهانگردان به تک تک شهرهای دنیا را سفر کنیم. سفر کردن لذت بخش است ولی فراهم کردن شرایط سفر به نقاط دور و یا کشوری دیگر، سخت است. آیا راه دیگری را برای سفر کردن به مقاصد دور و گران قیمت میشناسید؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی تصویربرداری بصورت 360 درجه فراهم شده­است. در واقع با تصاویر پاناروما این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید دورتادور تصویر مکان مورد نظر را با جزییات کامل و با قابلیت چرخش 360 درجه مشاهده کنید. این تکنولوژی به عنوان سفر مجازی یا گردشگری مجازی پا به عرصه گردشگری گذاشت. با وب درجه در سفرهای مجازی متعددی همراه بودید. پیشتر شما را با پایتخت امارات متحده عربی آشنا کرده بودیم و امروز قصد داریم شما را به سفر مجازی دبی که شهر مدرن امارات متحد عربی است، دعوت کنیم.

تور مجازی 360 درجه دبی (دبی 360) :

قبل از سفر به شهر یا کشوری بهتر است با آن شهر یا کشور به طور کامل آشنا شویم تا اطلاعات کاملی همچون جهانگردان، از مقصد سفر خود داشته باشیم. در این مقاله ما قصد داریم پیش از تور مجازی دبی، شما را به طور کامل با شهر دبی آشنا کنیم و سپس به معرفی جاذبه ­های گردشگری دبی بپردازیم. تا انتهای این مقاله با وب درجه همراه باشید.

معرفی شهر دبی:

“دبی” پرجمعیت ­ترین ایالات شهری امارات متحده عربی است که به شهر آسمان خراش­ ها معروف است و از اواخر قرن نوزدهم با شهرت روزافزون خود گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب خود میکند. این شهر یک مقصد مورد علاقه در بین گردشگران ثروتمند است چرا که گردشگری در دبی یک ماجراجویی خارق العاده و پر از شگفتی است. دبی با مساحت 4114 کیلومتر مربع در خلیج فارس و جنوب ایران واقع شده است و غرب و شمال غربی آن را دریای خلیج فارس پوشش داده است. ابوظبی از جنوب و شارجه از شرق و شمال شرقی همسایه دبی هستند. دین امارات دبی “اسلام” میباشد و زبان “عربی” زبان رسمی دبی است. در گذشته به دلیل اتکای اقتصاد دبی به تجارت دریایی، بافت آن ساحلی و قدیمی بود ولی امروزه دبی پوشش مدرن به تن کرده است و به شهری با آسمان خراش­ های زیبا و مدرن تبدیل شده است. آب و هوای دبی گرم و مرطوب است و دما در تابستان از 40 درجه سانتیگراد هم اوج میگیرد. جمعیت دبی به دلیل مهاجرت سرمایه­ گذاران و بازرگانان افزایش چشم گیری داشته است و تا کنون جمعیت دبی نزدیک به سه میلیون نفر رسیده ­است. در قرن بیست و یکم، اقتصاد دبی علاوه بر ذخایر نفتی و صنعتی، املاک و ساخت و ساز، تجارت دریایی و هوایی به شاخه ­ی گردشگری و توریستی نیز متکی است.

دبی به دلیل داشتن سواحل و استراحتگاه های دیدنی و هتل های مجلل و ساختمان های مدرن  و مراکز خرید بسیار مشهور است. در واقع یکی از شهرهای دنیا که قدرت خلق بشر را به نمایش میگذارد، دبی است چرا که در سواحل دریایی آن جزایر مصنوعی بشر، در دل بیابان آن دریاچه ­ی زیبا و دست­ساز، و در آب و هوای گرم آن زمستانی برای اسکی توسط بشر خلق شده­اند و همچنین آسمان خراش­ هایی از دل زمین دبی روییده ­اند از قدرت پیشرفت تکنولوژی و قدرت انسان سخن می گویند. با تور گردشگری مجازی دبی همراه باشید تا با این مکان دیدنی و خاص بیشتر آشنا شوید.

سفر مجازی دبی:

دبی بیش از 40 جاذبه ­ی گردشگری دارد که در این قسمت از تور مجازی به معرفی 12 جاذبه ­های گردشگری معروف دبی خواهیم پرداخت.

نهر دبی (Dubai Creek):

نهر دبی یا خوی دبی مسیر آبی است که از سواحل جنوبی خلیج فارس به سمت شهر دبی هدایت شده است و دبی را به دو قسمت تقسیم کرده است. محله نهر دبی قدیمی ترین ساختمان های دبی را دارد که بیشتر آنها مربوط به سال 1960 میلادی است. در محله بستکیه، در ساحل غربی نهر، برخی از ساختمان های بسیار قدیمی تر احیا شده است. به دلیل قدیمی بودن بافت نهر دبی، گردشگران می توانند با خرید بلیط ­های خیلی ارزان تجربه ­ی قایق سواری در این نهر را داشته باشند.

گالری تصاویر نهر دبی (دبی کریک) :

برج العرب (Burj AlArab):

در اواخر دهه 1990، ساخت و ساز برج العرب روی جزیره­ ی مصنوعی آغاز شد و به عنوان یکی از چشمگیرترین و شگفت ­انگیزترین اسکله­ های جهان توسعه یافت. هتل العرب برجی است با ارتفاع 321 متر که در سال 1999 در دبی افتتاح شد. این برج که یکی از اولین نشانه های مهم “دبی مدرن” بوده­است، بر روی جزیره­ی مصنوعی ساخته شده است که از طریق پلی عریض و ماشین رو به ساحل جمیرا متصل شده­است. در اولین سال احداث، این برج به عنوان اولین هتل 7 ستاره در جهان معرفی شد که خدماتی منحصر به فرد را در اختیار گردشگران گذاشت. با وجود اینکه هتل­های 7 ستاره­ی دیگری نیز در جهان ساخته شد ولی باز هم هتل العرب بهترین هتل 7 ستاره جهان شناخته میشود.

طراحی این هتل از شکل یک قایق بادبانی که میخواهد وارد خلیج فارس شود، الهام گرفته است. ساخت این ساختمان مثلثی شکل با هدف ایجاد یک نشانه عظیم، برای معرفی شهری که به زیبایی در جهان ظاهر خواهد شد، آغاز شد. برج العرب در زمان احداث خود بلندترین هتل جهان بود. در قسمت جنوبی این سازه پوشش سفید رنگی مشاهده میکنید که این لایه از جنس فایبرگلاس بوده که با لایه­ای با جنس پارچه مانند پوشش داده­شده است. دلیل این ابتکار در طراحی این برج، کاهش گرمای حاصل از تابش خورشید و انتشار نور تابیده شده به فضای داخلی برج میباشد. همچنین در جنس این لایه از مواد تفلونی استفاده شده است تا مانع چسبیدن شن و ماسه و گرد و غبار بیابان به این قسمت از ساختمان شده و در برابر باد انعطاف پذیر باشد، چرا که قسمت سفید ساختمان به سمت ساحل طراحی شده است و در معرض گرد و غبار است. بیش از 30 نوع سنگ مرمر در طراحی داخلی این هتل مورد استفاده قرار گرفته ­است و همچنین بیشتر دیوارها، ستون ها، راه پله ها طلاکاری شده است و حتی یک آسانسور با روکش طلا در این هتل وجود دارد.

یکی از شگفتی­ های ساخت این سازه، پایه ­های برج میباشد که بر روی جزیره­ی مصنوعی قرار گرفته است و پی این بنا تا عمق 40 متری آب دریا بتن­ ریزی شده­است که این عمل در طول سه سال انجام شده­است.

در بالاترین طبقه ­ی این هتل، زمین تنیس ساخته شده­است و همچنین در بالای برج سکوی فرود هلیکوپتر وجود دارد. استخر روباز در طبقه­ ی همکف این برج و همچنین پارک آبی وایلد وادی از دیگر امکانات گردشگری این هتل میباشد.

این برج دارای 7 رستوران میباشد و زیباترین آنها رستوران المهارا است که آکواریوم دریایی با ماهی­هایی از گونه ­های مختلف، در دورتا دور این رستوران ساخته شده­است و فضایی زیبا از جنس زیر دریا در اختیار مسافران قرار میدهد. سلطنتی ترین رستوران برج العرب الایوان میباشد و رستوران جانسوی(Junsui) رستورانی با غذای آسیایی آماده به ارائه­ ی خدمت است. از دیگر امکانات و فضاهای برج میتوان به سالن رقص و آمفی تئاتر، کتابخانه و میز بیلیارد، سالن ورزشی و بدنسازی و همچنین زمین بازی کودکان اشاره ­کرد.

گالری تصاویر برج العرب :

دبی مال (Dubai Mall):

دبی مال، پربازدیدترین مرکز خرید دبی، با مساحت کل بیش از یک میلیون مترمربع بزرگترین مرکز خرید در دنیاست و بیش از 1300 فروشگاه در داخل آن قرار گرفته­است که بیشتر برندهای معروف دنیا درآن شعبه دارند و همچنین بزرگترین فروشگاه اپل استور دنیا در دبی مال مستقر شده است. علاوه بر فروشگاه ­های خرید، 120رستوران با غذاهای متنوع و هتل لوکس 5 ستاره در دبی مال وجود دارد. دبی مال در سال 2008 در مرکز شهر بنا شده­است که سالانه بیش از 80 میلیون بازدیدکننده از این مرکز خرید باشکوه و زیبا بازدید میکنند. به دلیل بازدید بالا از دبی مال، این مرکز در حال گسترش است تا راه را برای استقبال بیش از 100 میلیون بازدیدکننده هموار سازد که این امر بازار خرده فروشی و سرگرمی این مرکز را متحول خواهد ساخت.

این بخش از تور مجازی دبی خود نیز دارای تور مجازی می باشد، دبی مال تنها مرکز خرید نیست بلکه از آن به عنوان مرکز سرگرمی نیز بازدید میشود و بزرگترین آکواریوم سرپوشیده­ی دنیا، سینما و پیست اسکی، شهربازی و پارک VR یا همان پارک واقعیت مجازی در این مرکز ساخته شده است. یکی از جاذبه­ های سرگرمی دبی مال سینمای آن میباشد که همزمان 22 فیلم را به نمایش میگذارد. فیلم­های دوبعدی، سه­ بعدی و چهاربعدی با قیمت­ های مختلف در این سینما اکران میشوند.

آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی مال از زیباترین و پربازدیدترین قسمت­های دبی مال است که بازدید از این آکواریوم رایگان میباشد. این آکواریوم با گنجایش 10 میلیون لیتر آب، بزرگترین آکواریوم سرپوشیده در جهان میباشد و در آن بیش از صد و چهل گونه از آبزیان و گونه­ های محدودی از کوسه­ ها و سفره ­ماهی ها در آن زندگی میکنند. قسمتی از آکواریوم بصورت تونل طراحی شده است تا بازدیدکنندگان از داخل تونل عبور کرده و از فضای دریایی دور تا دور خود لذت ببرند. همچنین امکان غواصی در آکواریوم نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده میشود تا از نزدیک گونه ­های خاص آبزیان را تماشا و لمس کرده و از غواصی خود لذت ببرند. از دیگر امکانات آکواریوم دبی مال قایق­ هایی با کف شیشه ­ای هستند که میتوان با سوار شدن آن، روی آکواریوم سفر کرد و از نزدیک ماهی ها را تماشا کرده و حتی به ­آنها غذا داد.

تور مجازی دبی مال :

برای ورود بر روی ورود کلیک کنید

گالری تصاویر دبی مال :

فواره دبی (The Dubai Fountain):

فواره دبی محبوب ترین جاذبه گردشگری­ رایگانی است که گردشگران میتوانند از مشاهده رقص آب لذت ببرند. فواره دبی بزرگترین سیستم رقص آب در جهان است که توسط شرکتی ساخته شده است که فواره آبی را در دریاچه هتل Bellagio لاس وگاس ساخته است.

پروژه استخر فواره­ای دبی در فوریه 2009 به پایان رسید و در ماه مه سال 2009 همزمان با رونق گرفتن دبی مال به طور رسمی افتتاح شد. این فواره­ی موزیکال توسط 6600 چراغ قدرتمند و 50 پروژکتور رنگی روشن شده و با ریتم آهنگ پخش شده، جریان آب را تا ارتفاع 150 متری پرتاب میکند. فواره دبی در طول شب دیدنی تر و زیباتر است و از ساعت 6 عصر تا 10 شب، نمایش موزیکالی رقص آب هر نیم ساعت یکبار اجرا میشود و در روز از ساعت 1 تا 2 بعد از ظهر نیز نمایش اجرا میشود. آهنگ­های هر نمایش متفاوت است چرا که حدود 40 آهنگ جهانی از سیستم پخش موسیقی این فواره شنیده میشود.

گالری تصاویر فوارده دبی :

ادامه بازدید مجازی دبی :

برج خلیفه دبی (Burj Khalifa):

برج خلیفه دبی با ارتفاع 828 متری و با 162 طبقه و 500 هزار تن وزن، بلندترین ساختمان جهان است که در سال 2010 افتتاح شده است. این برج تلفیقی از فرهنگ بومی دبی و فناوری پیشرفته و مدرن میباشد. برج خلیفه شامل دفاتر، فضای تجاری خرده فروشی، واحدهای مسکونی و هتل جورجیو آرمانی است. محوطه پایین این آسمان خراش توسط فضای سبز، آبنماها و بلوارهای دوست داشتنی برای عابر پیاده احاطه شده است و همچنین فواره دبی در محوطه­ ی این برج قرار دارد.

برج خلیفه که در زمان ساخت به عنوان برج دبی معروف بود، در روز بهره­ برداری با حضور خلیفه دبی به “برج خلیفه” تغییر نام داده شد. اگرچه این برج به طور رسمی در 4 ژانویه 2010 افتتاح شد اما کلیت فضای داخلی در آن زمان کامل نبود. در همین زمان، برج خلیفه رکوردهای بسیاری از جمله بلندترین ساختار آزاد جهان، بلندترین طبقه اشغال شده جهان و بالاترین عرشه مشاهده در فضای باز جهان را شکست.

این برج توسط آدریان اسمیت از شرکت SOM آمریکا با الهام از سبک معماری اسلامی و طبیعت صحرا­ی امارات طراحی شده است. ایده طراحی این برج از شکل گل صحرایی Hymenocallis خلق شده است و همچنین در طراحی این برج از طاق­ هایی استفاده شده است که از معماری اسلامی الگو گرفته ­اند. طراحی شگفت­ انگیز این برج به گونه ­ای صورت گرفته است که نیروی باد وارد شده به طبقات بالایی برج مهار میشود و نیز از داخل برج میتوان بدون آنکه بقیه واحدها مانع دید شود، شهر دبی را تماشا کرد.

این برج ترکیبی از سه جز متقارن میباشد که حول یک هسته ­ی مرکزی چیده ­شده­اند، به گونه ­ای که وضعیت ایستایی مناسب برای برج ایجاد شده است و فونداسیون این آسمان خراش به شکل مثلث با ضخامت 7/3 متر میباشد که فونداسیون نیز با 192 شمع به قطر 5/1 متر و طول 50 متر نگه داشته میشود. در واقع وقتی به نقشه ­ی این برج از دید بالا نگاه کنید برج را به یک گل با سه گلبرگ که حول مرکز گل قرارگرفته­اند، تشبیه میکنید. با ارتفاع گرفتن برج، چیدمان سه قسمتی که حول مرکز برج هستند به سمت مرکز برج نزدیک تر میشوند تا برج در برابر وزش بادهای حاصل از طوفان شن و ماسه دبی مقاوم بوده و بتواند آن را مهار کند. بعد از افزایش ارتفاع برج تا 600 متر، اجزای سه تایی برج در جای خود ثابت مانده و تنها قسمت مرکزی برج اوج میگیرد تا وزن برج در ارتفاعات بالا زیاد نباشد. در واقع برج خلیفه از زاویه دید میانی، به شکل حرف انگلیسی Y برعکس دیده میشود. روکش بیرونی برج از پانل­های آلومینیومی و فولاد ضد زنگ، ستون­های استیل ضدزنگ عمودی ساخته شده است و همچنین بیش از 28000 صفحه شیشه ­ی رفلاکس برش خورده­ در پوشش نمای بیرونی برج استفاده شده است. طبقه ­ی 124 این برج برای رصد عمومی اختصاص یافته است تا ساکنین و گردشگران بتوانند دبی را از بالا تماشا کنند که از این طبقه، تا فاصله ­ی 95 متری از برج خلیفه دیده میشود.

از رکوردهای دیگر این برج میتوان به آسانسورهای برج اشاره کرد که سریع­ترین آسانسور جهان با سرعت 64 کیلومتر در ساعت متعلق به برج خلیفه است و در این برج 58 آسانسور و 8 پله­ برقی جهت تردد در داخل برج نصب شده است. همچنین این برج مرتفع ­ترین رستوران و استخر جهان را در خود جای داده است.

تور مجازی برج خلیفه :

برای بازدید مجازی برج الخلیفه بر روی ورود کلیک کنید.

گالری تصاویر برج خلیفه دبی :

قاب دبی (Dubai Frame):

قاب دبی که به آن برج پرواز نیز میگویند بزرگترین قاب عکس در کره زمین است که در اولین سال افتتاح بیش از 1 میلیون بازدید کننده از آن استقبال کرد. این قاب نمادین در دبی توسط فرناندو دونیس طراحی شده است که طرح وی در مسابقات بین المللی ThyssenKrupp Elevator از بین 926 شرکت کننده مقام اول را کسب کرده است.

این قاب عکس در مکانی ساخته شده است که از داخل قاب نمایی زیبا و فوق العاده جذاب از شهر دبی را به تصویر کشیده میشود و قسمت قدیمی شهر و قسمت جدید و مدرن شهر دبی از داخل این قاب نمایان است. قاب عکس دبی با ارتفاع 150 متر و عرض 93 متر رکورد بزرگترین قاب جهان را در اختیار دارد. در ساخت این قاب از 2 هزار تن فولاد، 9900 متر مکعب بتن، 2900 متر مربع شیشه ­ی چند لایه و 15000 متر مربع روکش طلایی رنگ با طرح ­های حلقه ­ای استفاده شده و آن را به یک شاهکار معماری تبدیل کرده است که به عنوان یک نقطه عطف فرهنگی در امارات متحده عربی میباشد.

دو ستون عمودی قاب، این امکان را در اختیار گردشگران قرار میدهند که با آسانسور به بالای قاب سفر کنند و در طی سفر خود در این قاب بصورت 360 درجه سرتاسر دبی را از پشت دیوارهای شیشه ­ای قاب تماشا کنند.

هنگام بازدید از قاب دبی، احساس میکنید که وارد یک ماشین زمان شده اید و این قاب شما را به سفری از سه دوره زمانی گذشته، حال و آینده در دبی می­برد. وقتی وارد بنای قاب میشوید در طبقه ­ی همکف برج، موزه ­­ای وجود دارد که گذشته ­ی دبی را نمایش میدهد و از گذشته­ ی دبی نقل میکند که نماد زمان گذشته است. همانطور که پیش تر بیان شد در طبقات میانی برج میتوان شهر دبی را دید و زمان حال دبی را مشاهده کرد که در این طبقات سالن ­هایی برای سرگمی و تفریح گردشگران درنظر گرفته شده ­است. وقتی به بالاترین طبقه ­ی برج که ضلع بالای قاب است میرسید گویی وارد زمان آینده شده اید و شما قادر به دیدن آسمان خراش­ های دبی خواهید بود که نمادی از آینده­ ی بافت شهرهای جهان است.

گالری تصاویر قاب دبی (دبی فریم) :

تور مجازی قاب دبی

تور قاب دبی

بازدیدها: 24

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 788 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید