پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6961 |
تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2021 - 12:45 | ارسال توسط :
155 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری از تشکیل سه کمیته برای اجرایی شدن دستورالعمل «نحوه حضور گردشگران خارجی در دوران کرونا» به قید فوریت خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان گفت: به منظور اجرایی شدن دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در ایران در دوران کرونا، سه کمیته تخصصی در معاونت گردشگری تشکیل شده است و به صورت روزانه با ارتباط فعال میان بخش خصوصی و دولتی در ۳۱ استان، امکان حضور گردشگران ورودی به کشور با حفظ سلامت شهروندان و توسعه فعالیت‌های گردشگری را در دستور کار قرار داده است.

او افزود: با تشکیل سه کمیته «هماهنگی استان‌ها»، «فنی» و «نظارت»، حلقه ارتباطی قوی میان اجزای فرابخشی دولتی و بخش خصوصی متشکل از فعالان و اعضای صنوف تخصصی شکل گرفته است تا بر مبنای این ارتباط، بندهای قیدشده در دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی به ایران در دوران کرونا، به قید فوریت در مسیر اجرایی شدن قرار گیرد.

شالبافیان همچنین گفت: نحوه تعامل هر یک از استان‌ها با سایر نهادهای تاثیرگذار بر چرخه گردشگری و نیز بخش خصوصی در کنار ایده‌های ابتکاری و به کاربردن طرح‌های خلاق، بستر مساعدی به منظور اعتمادسازی و آماده‌سازی شرایط میزبانی از گردشگران خارجی فراهم خواهد آورد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیته هماهنگی را یکی از بخش‌های تاثیرگذار در ارتباط مؤثر و فعال مورد نیاز دانست و گفت: با توجه به این‌که عمده‌ترین رویکرد مستتر در این دستورالعمل حمایتی بوده، نیاز است با حداکثر حمایت از کسب‌وکارهای رسمی و قانونی گردشگری مطالبه‌گری جدی بین‌دستگاهی در سطح استان‌ها انجام پذیرد، از این رو کمیته مذکور توانسته است با برقراری ارتباط لحظه‌ای و هماهنگی با مدیران‌ کل و معاونان گردشگری استان‌ها و نیز رؤسای صنوف استانی ارتباط مؤثری برقرار کند.

شالبافیان با اعتقاد بر این‌که به سرانجام رسیدن این دستورالعمل موفقیت کل خانواده گردشگری است، یادآور شد: اقدامات اجرایی ذیل کمیته هماهنگی با جدیت در زمینه ساماندهی مرزها، به‌روزرسانی اطلاعات بخش خصوصی، ارتقای کیفیت و کمیت حمل و نقل و فراهم آوردن شرایط حمایت و فعال‌سازی تمام ظرفیت بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که به قید فوریت در کمیته هماهنگی در حال پیشرفت است.

دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط کرونا در ایران روزهای پایانی مهرماه پس از آن‌که رییس‌جمهور با ازسرگیری صدور ویزای گردشگری موافقت کرده بود، ابلاغ شد. بر اساس این دستورالعمل گردشگرانی که دو دُز واکسن کرونا زده‌ و گواهی منفی PCR در فاصله ۹۶ ساعت تا پرواز را داشته باشند می‌توانند ویزای گردشگری دریافت کرده و به ایران سفر کنند.

تشدید مراقبت‌های بهداشتی در مرزهای هوایی و مرزهای مجاز زمینی، افزایش نیروهای انسانی متخصص به منظور انجام تست‌های تشخیص بیماری کووید – ۱۹ از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری جمعیت هلال‌احمر از جمله نکات الزامی این دستورالعمل برای اجرای طرح است.

این دستورالعمل با رویکرد احترام متقابل به گردشگران بین‌المللی تهیه شده است، بنابراین در صورت مشاهده رفتار تبعیض‌آمیز کشوری نسبت به گردشگران ایرانی، براساس اصل عمل متقابل تصمیم‌گیری خواهد شد.

وزارت امور خارجه نیز موظف است تدابیر و تمهیدات لازم برای فراهم کردن ثبت مشخصات میزبان و محل اقامت گردشگران انفرادی در سامانه روادید الکترونیک و صدور روادید منوط به رزرو محل اقامت (واچر) را اتخاذ کند و نتیجه درخواست ویزای‌های گردشگری را حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری متقاضی و درخواست‌کننده ویزا اعلام کند.

نیروی انتظامی نیز موظف است مجوزهای لازم برای تردد کلیه وسایل نقلیه عمومی و شخصی از مرزها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را صادر کند، تمدید روادید گردشگران ورودی را تسهیل کند، جلوگیری از فعالیت و پلمب واحدهای غیرمجاز و متخلف اعلام‌شده از سوی وزارت گردشگری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چارچوب قوانین و مقررات را انجام دهد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6961 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید