شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 9373 |
تاریخ انتشار : 17 اکتبر 2022 - 15:26 | ارسال توسط :
148 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از تدوین نقشه راه و تهیه بانک اطلاعات گردشگری خوراک ایران خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مصطفی فاطمی افزود: مطالعات اولیه انجام شده و نقشه راه گردشگری خوراک ایران در حال تدوین است. کمیته علمی گردشگری خوراک نیز برای بررسی مقالات ارسال شده با همکاری اساتید دانشگاه در راستای استفاده از این ظرفیت در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی همچنین از گردآوری بانک اطلاعاتی و فهرستی از انواع نان و شیرینی ایرانی، گرم‌نوش و سردنوش، اساتید و سرآشپزان حرفه‌ای نان‌وشیرینی، اساتید حرفه‌ای باریستا و بارتندر خبر داد.

او همچنین درباره تهیه بانک اطلاعاتی خوراک‌های ثبت ملی و ثبت جهانی شده، توضیح داد: بانک اطلاعاتی کاملی از مناسبت‌های علمی و جهانی گردشگری خوراک بر اساس مستندات علمی و بین‌المللی در زمینه محصولات و گروه‌های کالایی خوراک، بسته‌بندی خوراک، مقالات و کتب بزرگان گردشگری خوراک ایران و سوغات غذایی تهیه شده است

او سپس با اشاره اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در گردشگری خوراک در یک سال گذشته، یادآور شد: فدراسیون گردشگری خوراک در پاییز ۱۴۰۰ تشکیل و در زیر مجموعه آن چهار میز گردشگری خوراک ایرانی، خوراک‌ملل، نان‌وشیرینی، گرم‌نوش و سردنوش تعریف و شروع به کار کرد. میزهای گردشـگری خوراک در قـالب دبیـر خانه علمی و با حضور اساتید و مدرسان آشپزی، محققان و پژوهشگران حوزه گردشگری خوراک، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید دانشگاه، نمایندگان تشکل‌ها و سمن‌های گردشگری کشور، فودبلاگرها، نمایندگان رسانه‌ها و مدیران برندهای خوراک شکل گرفته است.

به گفته فاطمی، بیش از ۶۰ رویداد گردشگری خوراک در سال ۱۴۰۱ در سطح کشور برگزار شده است. کمیته‌های گردشگری خوراک نیز در استان‌های کشور تشکیل شده و جلسات کارشناسی برای تهیه و تدوین نقشه راه گردشگری خوراک ایران، برگزار شده است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین، از برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی برای کارشناسان گردشگری خوراک و معاونان گردشگری ادارات کل استان‌ها به‌منظور آشنایی با مفاهیم گردشگری خوراک، راه‌اندازی خیابان غذا ( Food Street ) در شهرهای بزرگ و گردشگرپذیر، همکاری، برنامه‌ریزی و ایجاد کمیته علمی در راستای برگزاری رویدادهای سراسری گردشگری خوراک، مشارکت در برگزاری نمایشگاه گردشگری خوراک و سوغات خوراک و سفره ایرانی در شهرهای اردبیل، سنندج، کرج و شیراز در پاییز ۱۴۰۱، همکاری و حمایت معنوی و تشکیل کمیته علمی در راستای برگزاری همایش بزرگ سرآشپزان غذای ایرانی با رویکرد تبیین پروژه کوزین ایرانی (توسعه و تبیین غذای ایرانی) با همکاری دبیر خانه علمی میز گردشگری خوراک ایرانی و کنگره صنعت رستوران خبر داد

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9373 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید