پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 9552 |
تاریخ انتشار : 04 دسامبر 2022 - 21:32 | ارسال توسط :
145 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

قطر تنها میزبان مسابقات جام جهانی نیست و دبی، پایتخت تجاری امارات متحده‌ عربی، حدود ۴۵۰ کیلومتر دورتر نیز پذیرای گردشگران قطر است.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از اکونومیست، پیش از شروع بازی‌ها انتظار می‌رفت حدود ۱.۲ میلیون هوادار برای تماشای بازی‌ها که از ۲۰ نوامبر آغاز شده است، از قطر دیدن کنند؛ با این حال همه در این کشور نمی‌مانند و برخی ممکن است مکان مناسب و مقرون به صرفه پیدا نکنند و یا ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت مکانی برای اقامت نداشته نباشند؛ بنابراین چندین کشور همسایه از این جام سود خواهند برد که بین آن‌ها بزرگترین برنده دبی است.

پیش از شروع بازی‌ها اعلام شد شرکت هواپیمایی فلای دبی، شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت امارات، در مواقع عادی روزانه سه پرواز به دوحه، پایتخت قطر، دارد اما این رقم در روزهای برگزاری بازی‌ها به حدود ۳۰ پرواز هم می‌رسد و هواپیمایی قطر خدمات مربوط به ۱۵ پرواز دیگر را ارائه می‌دهد. خطوط هوایی در ابوظبی، پایتخت امارات متحده‌ عربی و شارجه نیز صدها سرویس اضافی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

امارات تنها کشوری نیست که انتظار رونق گردشگری را دارد. عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۹ استقبال از گردشگران را آغاز کرد، قصد دارد ده‌ها هزار هوادار خارجی را پذیرا باشد. بر این اساس دارندگان بلیط ویزای ۲ ماهه رایگان این کشور پادشاهی را دریافت خواهند کرد.

احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در طول برگزاری این مسابقات ۲۴۰ پرواز در هفته بین عربستان سعودی و قطر انجام شود. حتی عمان خواب‌آلود که از گردشگری بازار انبوه دوری می‌کند، انتظار دارد هتل‌هایش شلوغ باشند.

در سال ۲۰۱۷ بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به همراه مصر، قطر را تحریم و ارتباطات مسافرتی و تجاری خود را با آن قطع کردند. آن‌ها از قطر خواستند که روابط خود را با گروه‌های اسلام‌گرا قطع کند و روابط با ایران و به‌ طور کلی استقلال سیاست خارجی خود را کاهش دهد. قطر از پذیرش این مورد خودداری کرد. در نهایت سال گذشته به‌ طور ناگهانی تحریم‌ها پایان یافت تا حدی به این دلیل که کشورهای همسایه قطر دریافتند چنین سیاستی بیهوده است.

اگرچه قطر میزبان جام جهانی است اما بسیاری از هواداران این جام را به عنوان یک رویداد منطقه‌ای تجربه خواهند کرد. برخی از قطری‌ها معتقدند که شاید بهتر بود یک مسابقه مشترک، مشابه مسابقات جام جهانی سال ۲۰۲۶ که آمریکا، کانادا و مکزیک میزبان مشترک خواهند بود را پیشنهاد داده بود.

بر اساس برخی برآوردها، قطر بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برای آماده‌سازی برگزاری این رقابت‌ها هزینه کرده است؛ در حالی که همسایگان این کسور تنها بخش کوچکی از چنین بودجه‌ای را هزینه خواهند کرد اما گردشگری آنان از یک رونق فوری برخوردار خواهد شد.

البته بحرین نزدیکترین کشور به قطر است که تنها ۱۴۰ کیلومتر از آن فاصله دارد. با این حال حاکمان آن هیچ پرواز یا منطقه هواداری را با قطر سازماندهی نکرده‌اند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9552 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید