جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 7696 |
تاریخ انتشار : 15 دسامبر 2021 - 17:46 | ارسال توسط :
136 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بقاع متبرکه آزاد کردن زندانیان از ندامتگاه‌ها است؛ اظهار کرد: بقاع متبرکه ظرفیت‌های زیادی دارند که یکی از مهمترین آن آزاد کردن زندانیان از ندامتگاه ها است.

اخبار گردشگری پارسی :

به زودی زمینه سفر زمینی به عتبات عالیات فراهم می‌شود

به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون حج و عمره و عتبات و سوریه تعطیل بوده است گفت: این معنایش این نبود که ما فعالیتی نداشتیم، چرا که ما برای زائرانی که سال ۹۹ ثبت نام کرده بودند سرمایه گذاری کردیم، به آن‌ها آموزش‌هایی ارائه و برنامه هایی انجام شده است.

وی افزود:در صورتی که حج در سال ۱۴۰۱ انجام شود، باید برخی از این برنامه‌ها دوباره اجرایی شود و متاسفانه در دوران کرونا ما روحانیانی را در کاروان‌ها از دست دادیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت:محور جلسات ما انس با قرآن است و در استان های بزرگ برنامه تجوید الصلاه و انس با قرآن انجام شده یا خواهد شد.

نواب تصریح کرد: پس از فروکش کردن کرونا ۴ هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند و تعدادی سالن در کربلا و نجف ایجاد شده و مقدمات سخنرانی در حرم امام حسین (ع) نیز فراهم گردیده و می‌خواهیم این مقدمات را در حرم حضرت عباس (ع) هم انجام دهیم‌.

وی گفت: یکی از برنامه هایی که قرار است در حرم امام حسین (ع) اجرایی شود قرائت سوره فجر است. می خواهیم در قالب اقدامات فرهنگی پیام های این سوره را نیز برای مردم بیان کنیم.

نواب تصریح کرد: درباره کمیته فرهنگی اربعین نیز برنامه ویژه قرآن برای کسانی که جزء زائران پیاده روی اربعین بودند، انجام شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: می‌خواهیم زمینه سفر زمینی به عتبات عالیات فراهم کنیم، دولت عراق در این زمینه سختگیری‌هایی می‌کرد. راه اندازی سفر حرمین سوریه در دستور کار است. درخواست سفر عمره را هم تقدیم کردیم، اما با توجه به منابع ارزی کشور بعید می‌دانم این امر انجام شود، در حالی که حدود ۵ میلیون و ۸۰۵ هزار نفر فیش عمره دارند.

وی با بیان اینکه اماکن زیارتی کارکرد های بسیار زیادی دارند افزود: یکی از این کارکردها صلح افراد و آزاد کردن زندانیان است‌. برای کارکردهای تبلیغی می‌توان از شیوه های تبلیغی ویژه استفاده کرد.

نواب تصریح کرد: در مسجد نبی سالن‌هایی مانند اسماء الحسنی وجود دارد که برای کارهای فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد، تمام اسماء خداوند بیان شده و برایش فیلم‌هایی پخش می‌شود که برخی اماکن زیارتی ما می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

نواب ادامه داد: حرم حضرت امام رضا (ع) در همین رابطه با عنوان هفت شهرعشق مقدمات برنامه اش انجام شده و قرار است سالنی به آن اختصاص دهند. این هفت شهر عشق توضیحاتی درباره سامرا و نجف و کربلا و … دارد.

به زودی زمینه سفر زمینی به عتبات عالیات فراهم می‌شود
به زودی زمینه سفر زمینی به عتبات عالیات فراهم می‌شود

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7696 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید