جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 8697 |
تاریخ انتشار : 25 آوریل 2022 - 10:52 | ارسال توسط :
314 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری ۲۵ کارگاه و دوره آموزشی حضوری و مجازی باهدف توانمندسازی مدیران و کارکنان تأسیسات گردشگری استان و علاقه‌مندان به این حوزه خبر داد .

اخبار گردشگری پارسی :

رحمان فرمانی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد ۳۵ دوره و کارگاه آموزشی گردشگری در استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت آموزش و اثرگذاری مستقیم آموزش بر رضایت‌مندی گردشگران، در سال گذشته ۱۱ دوره و کارگاه آموزشی در حوزه گردشگری به‌صورت حضوری برای ۳۳۰ نفر نیروی انسانی تأسیسات گردشگری و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.
وی با بیان اینکه راهنمایان محلی، راهنمایان ایران‌گردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت‌گردی، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری و… از عناوین دوره‌های برگزارشده بوده است، افزود: کارگاه عملی بافت تاریخی، جایگاه حکمی رنگ در پوشاک اقوام، آداب و الگوهای رفتاری در گردشگری، گردشگری دیجیتال و… از عناوین کارگاه‌های برگزارشده در این مدت بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه در سال گذشته همچنین تعداد ۱۴ دوره و کارگاه به‌صورت مجازی اجرایی شد، خاطرنشان کرد: در این دوره و کارگاه‌ها که در عناوینی از جمله اهمیت دانش حقوقی برای فعالان گردشگری، آشنایی با میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، آموزش بازاریابی و فروش برگزار شد، تعداد ۲۵۰ نفر آموزش دیدند.

برنامه‌ریزی ۳۵ دوره و کارگاه آموزشی گردشگری در سال جاری
فرمانی با اشاره به این‌که در سال جاری نیز با توجه به نیاز و درخواست تأسیسات گردشگری و علاقه‌مندان به این حوزه دوره‌هایی توسط مؤسسات آموزشی برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: برای سال پیش رو تعداد ۱۵ دوره و ۲۰ کارگاه آموزشی برای حوزه گردشگری استان گلستان پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی دوره‌های موردنیاز برای آموزش مدیران و کارکنان مرتبط با حوزه گردشگری راهی است برای رشد ارائه خدمات در تأسیسات گردشگری که امروزه از ضروریات صنعت گردشگری است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان ادامه داد: در سال جاری تأکید معاونت گردشگری استان در بخش آموزشی، برگزاری کارگاه‌هایی در راستای جذب گردشگری در حوزه‌های بوم‌گردی، هتل و خانه مسافر، گردشگری الکترونیک، گردشگری دیجیتال، گردشگری خوراک و همچنین بازاریابی و تبلیغات برای مدیران و نیروهای تأسیسات گردشگری استان خواهد بود.

تأکید بر پتانسیل‌های استان در برنامه‌ریزی آموزشی حوزه گردشگری
فرمانی با اشاره به اینکه با توجه به پتانسیل استان در حوزه‌هایی همچون گردشگری کشاورزی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همچنین توسعه آن در سال‌های اخیر، تلاش شده تا در برنامه‌ریزی‌های آموزشی گردشگری به این بخش‌ها تأکید ویژه شود، اضافه کرد: ازاین‌رو برگزاری سه کارگاه آموزشی به‌منظور توسعه گردشگری کشاورزی و ترویج مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها برای حفظ و احیا عرصه‌های کشاورزی و همچنین برگزاری کارگاه‌های مدیریت عمومی برای مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان و توانمندسازی جوامع محلی در حوزه مرتبط با این نوع از اقامتگاه‌ها از اولویت‌های آموزشی سال جاری حوزه گردشگری در راستای رونق بیش‌ازپیش این پتانسیل‌ها خواهد بود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8697 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید