جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 8633 |
تاریخ انتشار : 13 آوریل 2022 - 13:45 | ارسال توسط :
199 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : به نقل از نشنال، انتظار می‌رود زائرانی که از خارج از عربستان به این کشور سفر می‌کنند، ۸۵ درصد از کل تعداد حجاج امسال را تشکیل دهند، این در حالی است که طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور زائران بین‌المللی ممانعت شده بود. وزارت حج و […]

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از نشنال، انتظار می‌رود زائرانی که از خارج از عربستان به این کشور سفر می‌کنند، ۸۵ درصد از کل تعداد حجاج امسال را تشکیل دهند، این در حالی است که طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور زائران بین‌المللی ممانعت شده بود.

وزارت حج و عمره عربستان همچنین اعلام کرد حفظ امنیت و زائران حج و همچنین زائران مسجدالنبی برای دولت خادم حرمین شریفین از اهمیت بالایی برخوردار است و این کشور می‌خواهد به «حداکثر» زائران فرصت انجام حج از سراسر جهان را بدهد.

درخواست برای انجام حج برای افراد زیر ۶۵ سال که واکسن کووید-۱۹ را از وزارت بهداشت عربستان سعودی دریافت کرده‌اند، آزاد خواهد بود. زائرانی که از خارج از عربستان می‌آیند نیز موظفند آزمایش PCR منفی را که در عرض ۷۲ ساعت قبل از زمان عزیمت به این کشور گرفته شده است، ارائه دهند.

همچنین مقامات سعودی از همه زائران درخواست کرده‌اند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و اقدامات پیشگیرانه لازم را برای حفظ سلامت و ایمنی خود در حین انجام مناسک حج رعایت کنند.

در سال ۲۰۲۰، عربستان مرزهای خود را برای مهار شیوع کووید-۱۹ بست و حج تنها به ۱۰۰۰ زائر داخلی محدود شد. سال گذشته، وزارت حج اعلام کرد که فقط ساکنان و شهروندان مجاز به انجام حج هستند که شمار آن‌ها به دلیل تهدید سلامتی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ به ۶۰ هزار نفر محدود شد.

وزارت حج عربستان سعودی پس از دو سال کاهش قابل توجه شمار زائران اوایل هفته اعلام کرد به یک میلیون زائر از داخل و خارج از این کشور اجازه خواهد داد تا در مراسم حج امسال شرکت کنند.

مراسم حج به طور معمول میزبان حدود دو میلیون مسلمان است و سالانه ۱۲ میلیارد دلار برای عربستان سعودی درآمد دارد. مراسم حج امسال قرار است از ۱۶ تیرماه آغاز شود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8633 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید