پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 8030 |
تاریخ انتشار : 04 ژانویه 2022 - 14:12 | ارسال توسط :
105 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته جدید بین‌رشته‌ای “باستان‌سنجی” در دانشگاه تهران خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

برنامه دانشگاه تهران برای راه اندازی رشته “باستان‌سنجی”

دکتر حسن کریمیان، با اعلام خبر برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته جدید باستان‌سنجی، گفت: رشته باستان‌سنجی به تصویب کمیسیون تخصصی و مشورتی علوم انسانی دانشگاه تهران رسیده و در دستور کار شورای برنامه‌ریزی دانشگاه تهران قرار دارد.

مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران نیز درباره ضرورت راه‌اندازی این رشته بین‌رشته‌ای، گفت: باستان‌شناسی جدید متکی بر علوم مختلف اعم از زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، آمار، علوم اجتماعی و … شده و روش‌های سنتی باستان‌شناسی دیگر جواب نمی‌دهد. بنابراین ناچار هستیم همه یافته‌هایمان را از مسیر این علوم بگذرانیم.

وی افزود: تحول عظیم علمی در باستان‌شناسی بوجود آمده که منجر به ایجاد ۷۲ گرایش بین‌رشته‌ای در حوزه باستان‌شناسی در دنیا شده است. از جمله این رشته‌های بین‌رشته‌ای می‌توان به باستان‌شناسی وراثت، باستان‌شناسی جنایی، باستان‌شناسی فضاها، باستان‌شناسی اجتماعی و اختر باستان‌شناسی اشاره کرد.

مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران درباره کاربردهای رشته باستان‌سنجی که در دستور راه‌اندازی در دانشگاه تهران قرار دارد، اظهار کرد: ناگزیر هستیم که سنجش‌ها در باستان‌شناسی را از طریق آزمایشگاه انجام دهیم؛ چون روش‌های سنتی مقایسه و تطبیق، تقریباً منسوخ شده و برای گاه‌نگاری و تعیین قدمت لازم است از روش‌های آزمایشگاهی استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر کریمیان خاطرنشان کرد: در گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در فرآیند بازنگری دروس، از دانش‌های بین‌رشته‌ای استفاده می‌کنیم.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8030 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید