پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 9301 |
تاریخ انتشار : 04 اکتبر 2022 - 13:48 | ارسال توسط :
192 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

هنگامی فردی مقصدی را برای سفر انتخاب می‌کند مهم است که بداند در کجا اقامت خواهد داشت؛ خوشبختانه صنعت گردشگری متنوع است و می‌تواند گزینه‌های مختلفی در این زمینه ارائه کند که با موضوعاتی همچون قیمت، راحتی و پیک گردشگری مرتبط است.

اخبار گردشگری پارسی :

اقامتگاه یکی از اجزای اصلی گردشگری است؛ فرقی نمی‌کند برای یک خانواده، یک کوله‌گرد یا گروهی از دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنید، موضوع مهم برای همه، اقامت است. نقش یک ارائه‌دهنده اقامتگاه، فراهم کردن مکانی امن و مطمئن برای اقامت گردشگر است. استانداردها بین ارائه‌دهندگان مختلف و با توجه به بودجه‌ها متفاوت است و این اقامتگاه‌ها می‌تواند به صورت هتل، آپارتمان، مسافرخانه، اتاق، خانه‌های متحرک، ماشین‌های قابل اسکان و موارد دیگری باشند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خودش است که برای گردشگران می‌تواند جذاب باشد.

کشورهای در حال توسعه می‌توانند گردشگری را برای تقویت رشد اقتصادی به عنوان هدف قرار دهند همچنین می‌توانند از پتانسیل گردشگری برای ادغام در اقتصاد بین‌المللی به جای دنبال‌کردن مسیر سنتی صنعتی‌شدن استفاده کنند.

انواع اقامتگاه در صنعت گردشگری

در ذیل راهکارهایی که کشورهای مختلف برای ارائه اقامتگاه به گردشگران استفاده می‌کنند ذکر شده است.

اقامتگاه با غذا

انواع اقامتگاه‌ها را می‌توان به دو دسته پذیرایی و غیر پذیرایی تقسیم کرد. اقامتگاه‌هایی که غذا را برای گردشگران فراهم می‌کنند معمولا هزینه بیشتری برای گردشگر خواهند داشت. پذیرایی در اشکال مختلف، در اندازه‌ها و در مقادیر مختلف عرضه می‌شود. برخی از اقامتگاه‌ها فقط اتاق در اختیار گردشگر قرار می‌دهند اما این فرصت را برای گردشگران فراهم می‌کنند تا با هزینه اضافی غذا خریداری کنند.

با اقامتگاه‌های گردشگری آشنا شوید

هتل‌ها

هتل‌ها سنتی‌ترین و رایج‌ترین نوع اقامتگاه هستند؛ هتل‌ها می‌توانند بزرگ یا کوچک همچنین می‌توانند مستقل یا بخشی از یک هتل زنجیره‌ای باشند. آنها ممکن است بخشی از یک استراحتگاه تعطیلات باشند. هتل‌ها با استفاده از سیستم ستاره رتبه‌بندی می‌شوند این درجه‌بندی بین یک تا ۵ ستاره است؛ این ستاره‌ها به گردشگر می‌گویند که چه سطحی از خدمات را باید از هتل انتظار داشته باشد.

تخت و صبحانه

تختخواب و صبحانه درست همان‌طور که از اسم آن به نظر می‌رسد، نوعی اقامتگاه است که یک تخت و  صبحانه ارائه می‌دهد. خوابگاه‌های صبحانه در انگلستان نوعی مهمانخانه سنتی هستند. مالکان معمولا در اقامتگاه زندگی و فضای زندگی شخصی خود را از فضای مهمان جدا می‌کنند. صبحانه سرو شده به‌طور سنتی یک صبحانه پخته به سبک انگلیسی است. امروزه، این مدل سنتی از اقامتگاه‌های تخت و صبحانه هنوز وجود دارد.

مهمانسرا

مهمانسرا در اصل خانه‌ای است که پذیرای مهمانان است. مرز باریکی بین مهمانخانه و تختخواب و صبحانه وجود دارد. در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد، مهمانسراها بزرگ‌تر از اقامتگاه‌های تخت و صبحانه هستند.

با اقامتگاه‌های گردشگری آشنا شوید

کلبه

کلبه‌ها معمولا در مناطق روستایی یافت می‌شوند که اغلب آنها با سرآشپز در دسترس هستند. اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید، کلبه‌ها عالی هستند. کلبه‌ها در اندازه‌های مختلف هستند و می‌توانند برای افراد مختلف مناسب باشند. همچنین اگر اندازه گروه شما کوچک است، می‌توانید یک کلبه مشترک را انتخاب کنید.

کلبه معمولاً یک خانه کوچک و دنج است که به عنوان قدیمی یا سنتی طبقه‌بندی می‌شود. کلبه‌ها به دلیل شخصیت، فرهنگ و میراث منحصر به فرد خود، خانه‌های تعطیلات محبوبی هستند. آنها این فرصت را برای گردشگران فراهم می‌کنند تا تجربه‌ای از خانه داشته باشند. مهمانان معمولاً می‌توانند مانند خانه خود آشپزی کنند، لباس بشویند و تلویزیون تماشا کنند.

خوابگاه‌

خوابگاه نوعی اقامتگاه است که متناسب با نیازهای افراد با بودجه های مختلف طراحی شده است. در حالی که هر کسی می‌تواند در خوابگاه اقامت کند، هدف آنها عمدتاً جوانان است. این نوع خوابگاه‌های اغلب خوابگاه‌هایی با اتاق‌های مشترک و تخت‌های دوطبقه ارائه می‌کنند و برای تورهای گروهی و سفرهای آموزشی مناسب است.

با اقامتگاه‌های گردشگری آشنا شوید

اقامتگاه‌ خودگردان

صاحبان املاک می‌توانند به راحتی این نوع اقامتگاه‌ها را از طریق واسطه‌هایی به گردشگران اجاره دهند و گردشگر را با صاحب ملک مرتبط کنند.

با اقامتگاه‌های گردشگری آشنا شوید

آپارتمان‌ها

آپارتمان‌ها یکی از گزینه‌های محبوب برای اقامت با غذا هستند. آپارتمان‌ها در بسیاری از مناطق یافت می‌شوند اما بیشتر در مناطق مسکونی مانند شهرها و استراحتگاه‌های شلوغ رایج هستند. آپارتمان‌ها می‌توانند بزرگ یا کوچک و  از اجاره‌های کوتاه مدت تا بلند مدت متغیر باشند. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آپارتمان این است که می‌توان آن را برای اجاره ارزان‌تر نسبت به هتل‌ها در دسترس قرار داد.

مسافرخانه

مسافرخانه‌ها از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین محل اقامت هستند. مهمان یک حمام و توالت مشترک دارد و حوله یا لوازم بهداشتی یا وای‌فای ندارد.

با اقامتگاه‌های گردشگری آشنا شوید

قایق‌ها

برخی از مردم در طول تعطیلات خود در قایق اقامت می‌کنند که تجربه جالبی است. البته این نوع گردشگری، به عنوان گردشگری کروز نیست و اقامت در قایق شخصی است. شما می‌توانید در انواع مختلفی از قایق‌ها مانند قایق‌های تفریحی اقامت داشته باشید.

خانه‌های چوبی

خانه‌های چوبی با موادی که با چوب ساخته می‌شوند تعریف می‌شوند. آنها می‌توانند کوچک یا بزرگ باشند و دارای امکانات مختلفی در داخل باشند.

با اقامتگاه‌های گردشگری آشنا شوید

متل‌ها

متل در اصل یک اتاق هتل با فضای پارکینگ است. متل‌ها در ایالات‌متحده محبوب هستند و معمولاً اقامتگاه‌های ساده هستند که فقط اتاق ارائه می‌دهند اما برخی از آنها ممکن است امکانات آشپزی ساده‌ای داشته باشند. متل برای افرادی که با ماشین شخصی مسافرت می‌کنند بسیار مناسب است.

هتل‌های آپارتمانی

هتل آپارتمان ترکیبی از آنچه در یک هتل معمولی به دست می‌آورید با امکانات مرتبط با یک آپارتمان ارائه می‌دهد.

با اقامتگاه‌های گردشگری آشنا شوید

خانه‌های متحرک

خانه‌های متحرک را می‌توان از مکانی به مکان دیگر حمل کرد یا می‌توان آنها را در یک مکان قرار داد. در انگلستان پارک‌های کاروان بسیار محبوب هستند. اکثر آنها نزدیک به ساحل واقع شده‌اند.

با اقامتگاه‌های گردشگری آشنا شوید

خانه‌های موتوری

خانه‌های موتوری همان‌طور که به نظر می‌رسد، خانه‌ای است که موتور دارد. خانه‌های موتوری وسیله نقلیه‌ای است که شما را قادر می‌سازد روز با آن تردد کنید و شب در آن بخوابید. برخی از خانه‌های موتوری به اندازه وانت‌های کوچک با امکانات و عملکرد محدود و برخی بزرگ هستند که می‌توانند آشپزخانه و حمام داشته باشند. این اقامتگاه‌ها در ایالات‌متحده آمریکا و استرالیا بسیار محبوب هستند زیرا سفرهای جاده‌ای رایج است.

اردو زدن با چادر

این نوع اقامت، اغلب یکی از ارزان‌ترین نوع اقامتگاه است، به خصوص اگر چادر مسافرتی داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هزینه مکان خود را بپردازید یا مکانی را پیدا کنید که در آن مجاز به کمپ رایگان هستید و همه چیز آماده است. بسیاری از مکان‌های کمپ نیز امکانات اضافی مانند تخت، کمد، لامپ و غیره ارائه می‌دهند. چادرهای عشایری نوعی از چادرهایی است که می‌تواند گزینه جذابی برای اسکان مسافر باشد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9301 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید