پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 9563 |
تاریخ انتشار : 04 دسامبر 2022 - 21:50 | ارسال توسط :
133 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار با مشارکت مس سرچشمه خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

مجتبی شفیعی امروز ۱۳ آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طی این فاز از عملیات مرمتی، مسجد و بخش‌هایی از قلعه تاریخی موجود در بافت تاریخی بیاض مورد مرمت قرار می‌گیرد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بافت تاریخی روستای بیاض بناهایی از دوره صفویه تا قاجاریه را در خود جای داده است، افزود: این بافت تاریخی تمامی عناصر یک بافت تاریخی منسجم شامل خانه‌های خشت و گلی، قلعه، مسجد، آب انبار، حمام، حسینیه و… را دارا است و از شبکه معابر زیبایی نیز بهره می‌برد.

به گزارش گروه، وی بیان کرد: برای مرمت بافت تاریخی بیاض از استادکاران بومی بهره برده می‌شود و استادکاران در کنار عملیات مرمتی به هنرجویان رشته مرمت آموزش‌های لازم را می‌دهند.

شفیعی تاکید کرد: از مردم روستای بیاض درخواست می‌شود برای احیاء هویت بافت تاریخی این روستا با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان همکاری کنند و چنانچه ملکی در این بافت تاریخی دارند در صدد مرمت و تغییر کاربری آن برآیند.

او با بیان اینکه کسانی‌که علاقمند به مشارکت هستند می‌توانند از تسهیلات این اداره‌کل نیز استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بافت تاریخی بیاض در یک کیلومتری روستای بیاض واقع شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9563 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید