جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 9286 |
تاریخ انتشار : 04 اکتبر 2022 - 13:24 | ارسال توسط :
69 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

۶۰ سال پس از کشف بقایای سه اسکلت قرون وسطایی در اسکاتلند، دانشمندان چهره این افراد را بازسازی کردند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از لایو ساینس، «کریس رین»، یک انسان‌شناس و جمجمه‌شناس فعال در حوزه پزشکی قانونی در اسکاتلند با استفاده از ترکیبی از فناوری و تکنیک‌های عملی، چهره یک زن جوان، یک کشیش و اسقف را بر اساس اسکلت‌های کشف شده در سال ۱۹۷۵ توسط باستان‌شنان، بازسازی کرد.

او در این باره توضیح داد: «نمی‌خواستم این چهره‌ها شبیه یک مجسمه دیجیتالی به نظر برسند، بنابراین برای ماهیچه‌ها از موم مجسمه‌سازی استفاده کردم و سپس آن‌ها را به همان روشی که جمجمه‌ها اسکن شده بود اسکن کردم و سپس با انتخاب عکس‌های چند فرد مختلف که شبیه مدل سه‌بعدی هستند ادامه دادم و در انتها آن‌ها را روی جمجمه قرار دادم».

نتیجه به‌دست آمده سه مدل بازسازی سه بعدی کاملا واقعی از این افراد درگذشته‌ای متعلق به قرون وسطا است که از هوش مصنوعی برای احیای آن ها استفاده شده است، چنان که طوری حرکت کنند، پلک بزنند و حتی لبخند بزنند که گویی هنوز زنده هستند.

 بازسازی چهره سه انسان قرون وسطایی

 بازسازی چهره سه انسان قرون وسطایی

این سه اسکلت در سال ۱۹۵۷ به طور تصادفی توسط کارگردان و درون یک دخمه قرون وسطایی در اسکاتلند کشف شده بودند و تا کنون اطلاعات کمی از آن‌ها به‌دست آمده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9286 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید