جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 7605 |
تاریخ انتشار : 13 دسامبر 2021 - 12:47 | ارسال توسط :
76 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: داوران شورای ملی صنایع‌دستی هفته آینده برای بازدید از شهرهای نامزد دریافت عنوان شهر ملی به این استان سفر می‌کنند.

اخبار گردشگری پارسی :

کاظم حسین‌زاده اظهار کرد: «برای آماده‌سازی شهرهای نامزد عنوان شهر ملی برای حضور داوران صنایع‌دستی بازدیدهایی انجام و دستورالعمل‌های لازم به فرمانداران و دست‌اندرکاران شهرهای مذکور ارائه شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: شهرهای کرمان، شهربابک، راین، قلعه‌گنج و راور به ترتیب به عنوان نامزدهای شهر ملی صنایع‌دستی، شهرملی فیروزه، شهر ملی چاقو، شهر ملی حصیر و شهر ملی فرش دستباف معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: براساس آیین‌نامه انتخاب شهرهای ملی و جهانی صنایع‌دستی تمامی شهرهای کشور به طور مستقل می‌توانند با توجه به وجود یک رشته صنایع‌دستی که در سطح ملی و جهانی شهرت قابل قبولی دارد نامزد دریافت عنوان شهر ملی و جهانی صنایع‌دستی شود.

حسین‌زاده به ویژگی‌های شهرهای ملی صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: هر شهر باید سالانه وظایف تعریف شده خود را در قالب فعالیت‌های انجام شده در حوزه صنایع‌دستی را به شورای راهبردی شهرهای ملی صنایع‌دستی ارائه دهد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: تبادل اطلاعات میان هنرمندان و اعزام آنها به شهرهای دیگر، ساخت دهکده صنایع‌دستی برای بازدید گردشگران و حمایت هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی شهرهای ملی از دیگر ویژگی‌های این شهرهاست.

به نقل از میراث فرهنگی، وی خاطرنشان کرد: با رسمیت پیدا کردن شهرهای ملی صنایع‌دستی، باید تبلیغات ملی و بین‌المللی برای معرفی تمامی رشته‌های صنایع‌دستی آن شهر، انجام و صنایع‌دستی در نمادهای زندگی اجتماعی شهرهای مذکور به کار برده شود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7605 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید