پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 10330 |
تاریخ انتشار : 19 آوریل 2023 - 11:08 | ارسال توسط :
117 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با اعضای ایکوموس (شورای بین المللی بناها و محوطه‌ها در ایران) انتظاراتی را از جمله رصد و دیده‌بانی ایکوموس در موضوع بافت‌های تاریخی مطرح کرد.

اخبار گردشگری پارسی :

علی دارابی ـ قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون میراث‌فرهنگی کشور ـ به مناسبت روز بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی از خانه قوام‌الدوله، دفتر ایکوموس بازدید و با هیأت رئیسه این مجموعه گفت‌وگو کرد.

دارابی، ایکوموس را سرمایه اجتماعی دانست که ظرفیت‌های علمی آن در تمام زمینه‌های مربوط به میراث‌فرهنگی باید مورد استفاده قرار بگیرد .

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بزرگ‌ترین کمک ایکوموس را معرفی اعضای مورد تایید به‌عنوان ناظر و معین پایگاه‌های ملی و جهانی عنوان کرد و گفت: در زمینه تدوین طرح‌های مهمی از جمله بافت‌های شیراز و رشت نیاز به مشارکت جدی ایکوموس داریم که به‌عنوان ناظر علمی و مانند دیده‌بان به رصد مسائل بپردازند.

معرفی کارشناس برای بخش آموزش بین‌المللی، معرفی کارشناسان تخصصی برای حضور در رسانه ملی، حضور متخصصان ایکوموس در ۲۱ شورای میراث‌ فرهنگی، برگزاری جلسات مشترک علمی به‌صورت ماهیانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران استانی تازه منصوب شده از دیگر موارد مطرح شده از سوی معاون میراث‌فرهنگی کشور بود.

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین به تهیه پیش‌نویس تفاهمنامه به‌عنوان مبنای همکاری معاونت میراث‌فرهنگی و ایکوموس اشاره کرد.

مهدی حجت ـ مؤسس سازمان میراث فرهنگی که اکنون ریاست موسسه ایکوموس ایران را به عهده دارد ـ نیز با بیان این‌که ایکوموس از مؤسسات وابسته به یونسکو با مسؤولیت‌های مربوط به محوطه‌ها و بناهای تاریخی است، به تشریح ساختار و مهم‌ترین وظایف و ماموریت‌های این مؤسسه و برخی مطالبات موجود پرداخت.

او به بازنگری فعالیت بیست ساله ایکوموس در ایران اشاره کرد و افزود: بیانیه‌ای را با شعار «برافروختن آتش عشق به میراث‌فرهنگی در دل هر ایرانی» در چهار صفحه منتشر کرده‌ایم که در آن مسؤله‌محور بودن و ارتقای آگاهی مردم نسبت به میراث‌فرهنگی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌های این موسسه‌ در دستور کار قرار گرفته است.

رییس مؤسسه ایکوموس ایران به فعالیت کمیته‌های علمی و شانزده گروه‌ تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله نگارش مقاله، ساخت فیلم، انیمیشن، در راستای افزایش آگاهی مردم اشاره کرد و از آمادگی ایکوموس برای همکاری با معاونت میراث‌فرهنگی خبر داد و بیان کرد: ایکوموس را بال پیوسته معاونت میراث‌فرهنگی بدانید که در راستای پاسخ به نیازهای شما گام برمی‌دارد.

فاطمه داوری ـ مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، رضا سامه مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی،  ناصر نوروززاده چگینی ـ معاون ایکوموس ـ و جلیل گلشن ـ خزانه‌دار ایکوموس ـ نیز در این جلسه حضور داشتند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10330 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید