جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 9833 |
تاریخ انتشار : 13 فوریه 2023 - 11:21 | ارسال توسط :
90 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

«لوور» ‌ یک بنای مشهور فرهنگی و موزه شناخته‌شدۀ جهان است. هیچ سفری به پاریس بدون بازدید از «لوور» کامل نیست. این موزه با بیش از هفت‌هزار و ۵۰۰ نقاشی و حدود ۳۸ هزار شیء، مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به هنر و تاریخ است.

اخبار گردشگری پارسی :

درحالی که بسیاری از مردم، لوور را بیشتر به عنوان خانه «مونالیزا»، شاهکار «لئوناردو داوینچی» ‌ می‌شناسند، ‌ اطلاعات بسیار زیادی درباره تاریخچه طولانی و پر روایت لوور وجود دارد.

لوور زمانی دژ بود

لوور پیش از آن‌که به عنوان یک موزه برای عموم مردم مورد استفاده قرار بگیرد، بخشی از ساختار شهر بود. لوورِ اصلی در حقیقت در قرن دوازدهم میلادی و زمانی ساخته شد که فیلیپ دوم، پادشاه فرانسه تصمیم گرفت با یک دیوار، استحکامات پاریس را تقویت کند. با این حال به دلیل وجود رود سن، بخش‌هایی از این مرز دیواری باز باقی ماند. برای جبران این ضعف، ‌ قلعه‌ای در کنار دیوار ساخته شد. بعدها در قرن سیزدهم میلادی، ‌ این قلعه گسترش پیدا کرد و بیش از این‌که یک دژ باشد به یک کاخ تبدیل شد.

در طول زمان، لوور بیش‌تر گسترش پیدا کرد و در حوالی ۱۵۰۰ میلادی به یک کاخ سلطنتی تبدیل شد. صد سال بعد بود که «لویی سیزدهم» شاخه‌ها و گالری‌هایی به این بنا اضافه کرد. در نهایت این کاخ در سال ۱۶۸۴ میلادی باز شد و عموم مردم این امکان را پیدا کردند که از مجموعه هنری سلطنتی در دوران حضور نداشتن شاه، بازدید کنند.

تا پیش از انقلاب فرانسه در سال ۱۷۹۳ میلادی، لوور هنوز به طور کامل به یک موزه عمومی تبدیل نشده بود.

منشاء نام «لوور» ‌ مشخص نیست

با این‌که لوور یک نام مشهور است، ‌ اما منشاء آن هنوز ناشناخته است. برخی از مورخان معتقدند که نام لوور از لغت «leouar»‌ گرفته شده که کلمه لاتین ـ‌ ساکسون به معنای «قلعه» است. منشاء احتمالی دیگر نام «لوور» می‌تواند لغت لاتین «rubras» باشد که ترجمه آن «خاک سرخ» است. احتمال سوم این است که «لوور» برگفته از کلمه فرانسوی «louveterie» است که نام مکان آموزش سگ‌ها برای شکار گرگ‌ها است.

بیش از نیمی از نقاشی‌های لوور را نقاشان فرانسوی خلق کرده‌اند

این مقصد جذاب را در پاریس فراموش نکنید ‌

موزه لوور از بیش از هفت‌هزار و ۵۰۰ نقاشی نگهداری می‌کند که قدمت آن‌ها از قرن سیزدهم تا نوزدهم میلادی است. ۶۶ درصد از مجموعه نقاشی‌های لوور توسط هنرمندان فرانسوی خلق شده است.

لوور خانه یک چهارم از نقاشی‌های داوینچی است

این مقصد جذاب را در پاریس فراموش نکنید ‌

نقاشی مشهور «مونالیزا» اثر «داوینچی» ‌ از سال ۱۸۰۴ میلادی در لوور نگهداری شده است. با این حال، این پرتره تنها اثر این هنرمند دوره رنسانس نیست که در موزه لوور قرار دارد. این موزه در حقیقت خانه شش مورد از ۲۴ نقاشی به جای مانده از «داوینچی» است؛ ‌ در نتیجه لوور بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی‌های «داوینچی» ‌ در جهان را در اختیار دارد.

ناپلئون نام خود را بر موزه لوور گذاشت

زمانی که ناپلئون فرمانده جمهوری فرانسه شد، ‌ نام موزه لوور را در سال ۱۸۰۳ میلادی به «موزه ناپلئون» تغییر داد. این نام تا چندین سال به عنوان نام موزه باقی ماند و در این دوران فضای داخلی موزه را گسترش داد تا مکان کافی برای نمایش مجموعه آثار هنری فراهم کند که از فتوحاتش بدست آورده بود. نام موزه در سال ۱۸۱۴ میلادی به «لوور» ‌ بازگشت و ناپلئون سال بعد از سمتش کناره‌گیری کرد. در آن زمان، پنج‌هزار اثر هنری مسروقه به کشورهای اصلیشان بازگردانده شدند.

لوور پیش از جنگ جهانی دوم تخلیه شد

نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم آثار هنری بی‌شماری را ربودند و نابود کردند. با این حال، گنجینه لوور به دلیل نقشه‌های دقیق «Jacques Jaujard»، مدیر وقت موزه‌های ملی فرانسه در امان ماند. تقریبا یک هفته پیش از این‌که جنگ به طور رسمی آغاز شود، ‌ او دستور داد تا هزاران نقاشی، ‌ مجسمه و اشیاء ارزشمند تخلیه شود. آخرین شئی که از این موزه خارج شد، مجسمه «پیروزی بالدار ساموتراس» است که در سوم سپتامبر سال ۱۹۳۹ میلادی از لوور خارج شد.

لوور پربازدیدترین موزه هنری جهان است

این مقصد جذاب را در پاریس فراموش نکنید ‌

با توجه مجموعه آثار هنری و تاریخی منحصربفردی که در این موزه نگهداری می‌شود، چندان غافلگیرکننده نیست که موزه لوور پربازدیدترین موزه هنری جهان باشد. لوور در سال ۲۰۲۱، حدود ۲.۸ میلیون نفر بازدیدکننده داشت.

لوور بزرگ‌ترین موزه جهان است

لوور باتوجه به منشاء پیچیده‌ای که دارد، ساختار عظیمی هم دارد و ۶ هکتار را در برگرفته است. زمانی که لوور به طور کامل به یک موزه عمومی تبدیل شد، امکان استفاده از فضای نمایشی ۷۳ هزار متر مربعی آن فراهم شد، تا لوور به بزرگترین موزه جهان تبدیل شود.

دو موزه لوور وجود دارد

این مقصد جذاب را در پاریس فراموش نکنید ‌

در کمال تعجب، ‌ لوور پاریس تنها مؤسسه‌ای نیست که با نام «لوور» ‌ فعالیت دارد. شعبه دیگری از موزه لوور در ابوظبی واقع در امارات متحده عربی وجود دارد. موزه لوور امارات بخشی از توافق‌نامه لوور پاریس است که به موزه هنری جدید امارات، این اجازه را می‌دهد از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۳۷ میلادی از نام لوور استفاده کند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9833 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید