جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 8385 |
تاریخ انتشار : 13 فوریه 2022 - 21:15 | ارسال توسط :
128 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

مسوولان موزه هنرهای زیبای هیوستون از برنامه ایجاد گالری‌های جدید مختص هنر اسلامی از جمله ایران خبر داده‌اند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از نشنال، مسوولان موزه هنرهای زیبا هیوستون واقع در ایالات متحده آمریکا اعلام کردند گالری‌های جدیدی برای هنر اسلامی در اوایل سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهند کرد.

این گالری‌ها که با نام «هنر جدید جهان اسلام» شناخته خواهند شد فضایی معادل ۶ هزار متر مربع را در برخواهند گرفت. باغی که با الهام از هنر اسلامی طراحی شده است بخشی از این گالری‌ها خواهد بود.

فضای جدید دو برابر فضای کنونی موزه خواهد بود و در این میان بخشی از آثار هنری ایرانی از «مجموعه حسین افشار» یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های خصوصی هنر ایرانی در جهان، و ۳۰۰ اثر از مجموعه الصباح از کویت به نمایش گذاشته خواهند شد.

«مجموعه حسین افشار» شامل آثار هنر ایرانی می‌شود که طی ۵۰ سال جمع‌آوری شده‌اند و حدود ۱,۰۴۳ مورد از آن‌ها اکنون به موزه‌ هنرهای زیبای هیوستون امانت داده شده است.

مجموعه الصباح نیز به سال ۱۹۷۵ تعلق دارد و آثار مختلفی از جمله آثار مرتبط با هنر خوشنویسی، فرش، شیشه، سکه، جواهرات، آثار چوبی و … را دربرمی‌گیرد.

این اقدام موزه هنرهای زیبا هیوستون، آغاز برنامه ۱۵ ساله این موزه برای برگزاری نمایشگاه‌های ویژه، افزایش آثار امانت گرفته شده و برنامه‌های عمومی مختص هنر اسلامی محسوب می‌شود. صدها اثر دیگر نیز از هند، پاکستان، افغانستان، ازبکستان، ایران، عراق، سوریه، ترکیه، مصر، مراکش و اسپانیا در فضاهای جدید این موزه به نمایش گذاشته خواهند شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8385 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید