شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 9924 |
تاریخ انتشار : 15 فوریه 2023 - 11:38 | ارسال توسط :
72 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

فرماندارشهرستان نور از ارائه ۱۰۷ طرح پیشنهادی این شهرستان برای همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در آمل خبرداد و گفت: اولویت نور در هفتمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک در شهرستان‌های آمل، نور و محمودآباد در حوزه گردشگری است.

اخبار گردشگری پارسی:

احمد توکلی به همراه فرمانداران شهرستان آمل و محمودآباد در نشست خبری که در فرمانداری آمل برگزار شد، افزود: شهرستان نور به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی از جمله دریا، ساحل، جلگه، جنگل و کوهستان در سال‌های اخیر فرصت‌های خوبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.

وی از پارک جنگلی نور با ۸ هزارهکتار مساحت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی و بی‌نظیر در سطح خاورمیانه اعلام کرد و گفت: این پارک یکی از طرح‌های مهم و جذاب درحوزه گردشگری برای سرمایه گذاری است که با دارا بودن همه شرایط بهترین و سودآورترین برای هر سرمایه گذاری خواهد بود.

فرماندارنور، همچنین به وجود پنج پارک جنگلی در سطح این شهرستان، وجود اکوتوریسم، چشمه‌های آبگرم لاویج، پروژه زمین گرمایی، رودخانه‌های جاری و پرآب منطقه، ساحل ۲۲ کیلومتری با فضاهای مهیا سکو گردشگری و اسکله‌های چندمنظوره زمینه را برای هر نوع فعالیت اقتصادی مهیا کرده است.

توکلی، همچنین از آثار تاریخی در بلده و یوش به عنوان جاذبه‌های مهم گردشگری این شهرستان برای سرمایه گذاری خبر داد و گفت: علاوه براین در حوزه اکتشافات معدنی نیز تنها معدن فلزی مازندران و معادن ذغال سنگ در بخش بلده وجود دارد، که می‌تواند فرصت جدیدی از حضور سرمایه گذاران در این بخش نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نور در بخش کشاورزی به خصوص پرورش دام و طیور و زنجیره تولید گوشت سفید و قرمز از قابلیت‌های بالایی برای توسعه سرمایه گذاری برخوردار است، تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران جدید در این بخش‌ها و ارتقاء سطح جدیدی از سرمایه گذاری می‌تواند ظرفیت‌های نهفته شهرستان را در این بخش‌ها فعال‌تر کند.

فرماندار نور، در بخش دیگری با بیان اینکه کشت برنج به عنوان یکی ازمحصول استراتژیک این شهرستان در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: متاسفانه نبود سرمایه گذاری‌های لازم در حوزه صنایع تبدیلی، برنج تولیدی این شهرستان با ده‌ها نوع محصول برنجی در بیرون از این شهرستان و استان به عنوان سوغات به مازندرانی‌ها فروخته و دوباره وارد این شهرستان می‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار هست که در این بخش‌ها که ظرفیت‌های نهفته زیادی وجود دارد، سرمایه گذاران حضوری جدی و تشویق به سرمایه گذاری شوند که البته طرح‌های ارائه شده شهرستان نیز برای همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در این حوزه‌ها نیز بوده است.

فرماندار نور یادآورشد: سه شهرستان آمل، نور و محمودآباد به لحاظ واقع شدن در یک پهنه جغرافیایی، اشتراک‌های زیادی دارند و مرز خاصی میان این شهرستان‌ها وجود ندارد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9924 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید