سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 10249 |
تاریخ انتشار : 04 آوریل 2023 - 20:05 | ارسال توسط :
72 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری گیلان گفت: در طرح نوروزی امسال شاهد اقامت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر/شب بودیم که رشد ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

اخبار گردشگری پارسی :

رضا حسن پور ، با اشاره به پایان طرح نوروزی استان گیلان، اظهار کرد: از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ فروردین ماه امسال دو میلیون و ۱۰۰ دستگاه خودروی ورودی به استان گیلان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر نوروزی مسافر استان گیلان بودند، تصریح کرد: شاهد اقامت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر/شب بودیم که رشد ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بازدید بیش از یک میلیون نفر از موزه های تاریخی و طبیعی استان خبر داد و بیان کرد: در این بخش نیز رشد ۷۲ درصدی داشتیم.

حسن پور، سطح اشغال تخت های تاسیسات گردشگری استان گیلان را ۱۳۵ درصد دانست و بیان کرد: شهرستان های انزلی، لاهیجان و فومن بیشترین گردشگر را داشتند.

وی همچنین از استقبال خوب گردشگران از برنامه ها و جشنواره های آیینی و سنتی و بومی خبر داد و گفت: ۲۴۰۰ برنامه فرهنگی و بیش از ۳۰۰ جشنواره بومی شامل غذا و صنایع دستی برگزار شد.

معاون گردشگری گیلان با اشاره به برپایی ۹۰ ایستگاه صنایع دستی با ۱۲۰۰ غرفه، اضافه کرد: فقط در شهرستان خمام، سه میلیارد تومان فروش صنایع دستی با محوریت حصیر داشتیم.

وی همچنین از استقبال گردشگران از تورهای رشت گردی سخن گفت و اظهار کرد: گردشگران از هشت استان در تورهای رشت گردی شرکت کردند و به دلیل استقبال خوب، این تورها در دیگر ایام سال نیز ادامه خواهد داشت.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10249 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید