جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 9950 |
تاریخ انتشار : 15 فوریه 2023 - 13:11 | ارسال توسط :
66 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: آمارها حکایت از افزایش ۱۲۰۰ درصدی فروش محصولات صنایع دستی این استان نسبت به سال گذشته دارد.

اخبار گردشگری پارسی:

اسماعیل سجادی‌منش سه‌شنبه ۲۵ بهمن در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در نشست با فعالان حوزه صنایع دستی، سه محور بازار هدف، آموزش صنایع دستی و صادرات محصول در دستور کار قرار گرفت و برای هر کدام برنامه‌ریزی انجام و نقشه راه کشیده شد. در این راستا با مجموعه شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس جلسه‌ای برگزار و مقرر شد که صنایع و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه محصولات صنعت‌گران و هنرمندان نقاط مختلف استان خریداری شود. که خوشبختانه با برگزاری نمایشگاهی پنج روزه با حضور ۱۲۰ صنعت‌گر، پنج میلیارد تومان انواع محصولات صنایع دستی از سوی پتروشیمی‌ها خریداری شد.

سجادی‌منش از ابتدای تیر امسال تاکنون پتروشیمی‌های استان بوشهر قریب به ۱۷ میلیارد تومان قرارداد خرید محصولات صنایع دستی منعقد شده است، ادامه داد: آمارها حکایت از افزایش ۱۲۰۰ درصدی فروش محصولات صنایع دستی این استان نسبت به سال گذشته دارد، در مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر امیدواریم ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت حداقل ۳۰ کارگاه‌ها صنایع دستی مصوب شود. همچنین امسال تاکنون مجوز ۶ فروشگاه صنایع دستی در استان صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت حوزه آموزش در صنایع دستی یادآور شد: متاسفانه سالها به دلیل مشکلات مالی برای توسعه و ترویج صنایع دستی رقمی دیده نمی‌شود اما راه را بسته ندیده‌ایم و با انعقاد تفاهمنامه‌ای با بنیاد امام حسن(ع) زمینه آموزش رایگان ۱۵۰۰ نفر فراهم شد.

فعالیت ۴۲۰۰ صنعت‌گر در استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر خاطر نشان کرد: یکسال پیش، ۳۰۰ صنعت‌گر در استان بوشهر فعال بودند اکنون اما تعداد صنعت‌گران فعال به چهار هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است. ادعا نداریم که این تعداد صنعت‌گر را تربیت کرده‌ایم، تعداد زیادی از این افراد به دلیل بی‌انگیزگی، نبود بازار کار و نداشتن امید تمایلی به کار نداشتند اما اکنون وارد این عرصه شدند.

سجادی‌منش با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها مختلف صنایع دستی در سطح استان بوشهر بیان کرد: تنها یک تعاونی در دشتستان ۹۶۵ نفر زیرمجموعه دارد که مشغول به فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به آموزش صنایع دستی به زندانی‌های استان بوشهر عنوان کرد: با اخذ مجوزهای لازم هفته گذشته به ۶۰ نفر از زندانی‌های استان پس از آموزش، کارت و پروانه فعالیت داده شد.

فروش محصولات ۱۷۰۰ صنعت‌گر استان بوشهر در قطر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای صادرات محصولات صنعت‌گران اظهار کرد: پنج نفر از صنعت‌گران استان به مدت ۲۴ روز در دهکده فرهنگی تاکارا در شهر دوحه کشور قطر، محصولات ۱۷۰۰ نفر از صنعت‌گران را با قیمت بسیار خوب فروختند و توانستند بازاریابی خوبی نیز انجام دهند. تا جایی که نماینده هیات عمانی به بوشهر آمد، از مجموعه‌ها بازدید کرد و ۱۵ بهمن محصولات صنعت‌گران استان بوشهر در نمایشگاه عمان حضور یافت.

سجادی‌منش با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ استان بوشهر رتبه دوم ورود مسافر نوروزی را پس از استان خوزستان کسب کرد، یادآور شد: ایام نوروز ۹.۵ میلیون شب اقامت بر اساس اطلاعات ثبت شده از ورود و خروج خودروها که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان بوشهر آن را جمع کرده است، گزارش شد. باید توجه داشت که استان خوزستان به دلیل اردوهای راهیان نور همواره آمار بالای مسافر را دارد. همچنین با اقدامات جهادی، این استان موفق شد جزء سه استان برتر در ایام نوروز نیز به گفته مدیرکل گردشگری داخلی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی باشد.

وی با اشاره به آغاز کاوش و گمانه‌زنی محوطه تاریخی سیراف در خرداد و تیر با دعوت “اسماعیل جلودار” و پیش‌بینی اعتبار اظهار کرد: کاوش و گمانه‌زنی‌های منطقه تاریخی “بردو” در شهرستان دیّر نیز که از دهه ۸۰ شمسی تاکنون انجام نشده بود، آغاز شده است. در محوطه تاریخی شغاب نیز با اخذ مجوز و اعتبار، یک دوره کاوش انجام شده است و امیدواریم مرحله دوم کاوش نیز تا پیش از پایان اسفند آغاز شود.

بازپس‌گیری برخی بناهای واگذار شده به بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: برخی بناها در بافت تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده بود که تعدادی از آنها به دلایل مختلف همچون تورم و گرانی اقدامی در این بناها انجام ندادند از این رو با ارائه کمک‌های مختلف و یا بازپس‌گیری بناها اقدام به فعال‌سازی آنها کردیم.

 

سجادی‌منش عنوان کرد: پیش‌تر اعتبارات به‌صورت قطره چکانی برای احیا و کمک به بافت تاریخی شهر بوشهر اختصاص داده می‌شد که تلاش کردیم در مصوبه سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را برای سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مصوب کنیم که خوشبختانه در ۲ ماهه اول پس از تصویب، ۱۸ میلیارد تومان آن جذب شد و حتی بیش از ۴۵ میلیارد تومان تاکنون کار انجام شده است.

سجادی‌منش از افزایش زیرساخت‌های اقامتی در حوزه گردشگری خبر داد و بیان کرد: تعداد تخت‌های اقامتی استان بوشهر با افزایش ۵۳ درصدی از چهار هزار و ۱۵۳ تخت در یکسال گذشته به ۶ هزار و ۳۵۸ تخت رسیده است. همچنین در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر ۶ هتل افتتاح خواهد شد.

برگزاری همایش بین‌المللی گردشگری مقاومت ۱۰ و ۱۱ اسفند

وی با اشاره به برگزاری سومین همایش گردشگری بین‌المللی ایران در بوشهر خبر داد و گفت: همایش بین‌المللی گردشگری مقاومت ۱۰ و ۱۱ اسفند با مشارکت همه استان‌ها و برخی کشورها در بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به اعتبارات اشتغال‌زایی پرداخت و بیان کرد: سال گذشته ۱۹.۸ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به استان بوشهر ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام شده به ۱۹۵ میلیارد تومان افزایش یافت و در مجموع پرداختی‌های این حوزه به ۱۵۳ میلیارد تومان رسید. امسال نیز برای اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی تاکنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال‌زایی مصوب شده است.

سجادی‌منش با اشاره به کاندید شدن سه روستای استان بوشهر برای ثبت جهانی گفت: با توجه به اینکه عبای منطقه دشتی جزء چهار کاندید ثبت جهانی شدن، قرار دارد، ۱۰ و ۱۱ اسفند چهار نفر از بازرسان یونسکو به این استان سفر خواهند کرد، امیدواریم این اثر به عنوان اولین اثر جهانی استان بوشهر ثبت شود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9950 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید