شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 8869 |
تاریخ انتشار : 31 می 2022 - 17:56 | ارسال توسط :
197 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

در حالی که مدتی است «مأموریت ویژه» احیای صنایع دستی قطر از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به معاونت صنایع دستی محول شده است اما تاکنون جزییاتی برای به انجام رساندن این مأموریت و همچنین حضور صنایع دستی در جام جهانی قطر دیده نشده و آنچه قابل رویت است، صرفا تأکید برای داشتن یک برنامه منظم در این زمینه است. امروز اما مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از «حضور قدرتمند صنایع دستی این استان در حاشیه جام جهانی قطر» خبر می‌دهد.

اخبار گردشگری پارسی :

مدتی پیش بود که وزیر فرهنگ قطر در سفر خود به کشورمان در دیدارهایی با مسئولان، سیدعزت‌الله ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) را ملاقات کرد. ضرغامی در این دیدار به استفاده از فرصت‌ جام جهانی قطر برای ارتقاء همکاری‌های عمیق در سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی بین دو کشور تأکید کرده و همچنین «مأموریت ویژه‌ای» برای احیای صنایع دستی قطر به معاونت صنایع دستی محول کرده بود.

با گذشت تقریبا ۱۲ روز از انتشار این اخبار اما جزییاتی از سوی معاونت صنایع دستی درمورد این برنامه‌ها و حضور صنایع دستی کشورمان در جام جهانی قطر منتشر نشده بود و این تأخیر عده‌ای از کارشناسان را به سمت نصیحت‌های پدرانه‌ای برای درس گرفتن از تجربه اکسپو دوبی سوق داد.

حجت‌الله مرادخانی، پژوهشگر حوزه صنایع دستی در گفت‌وگویی چنین اظهار کرده بود: «… نباید فراموش کنیم ما رویداد بزرگ اکسپو دوبی را به آسانی از دست دادیم و حالا یک رویدادی با همان ابعاد یعنی بزرگ و جهانی به نام جام جهانی قطر داریم که اگر بتوانیم آگاهانه از این فرصت استفاده کنیم، قطعا گام رو به جلویی است که هم می‌توانیم از آن برای انتقال تجربیات‌مان استفاده کنیم و هم بتوانیم از آن بازار اقتصادی ـ فرهنگی‌ای که شکل می‌گیرد، به نفع خودمان و برای توسعه صنایع دستی در بازارهای جهانی استفاده کنیم.»

در همین راستا سید موید محسن‌نژاد در نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اعضای هیات‌مدیره اتحادیه صنایع‌دستی استان وارد شدن صنایع دستی در زندگی مردم را زمینه‌ساز احیای آن دانسته و درباره حضور در جام جهانی چنین اظهار کرده است: «باید با برنامه‌ریزی و اقدام عملی در فرصت باقی‌مانده تا جام جهانی حضور قدرتمند صنایع‌دستی استان را در این رویداد بین‌المللی رقم زنیم.»

در این خبر توضیحات بیشتری درباره جزییات برنامه‌های این استان برای حضور در جام جهانی منتشر نشده و محسن نژاد به صرف معرفی صنایع دستی استان فارس از جمله منبت آباده، دستبافته‌های داری عشایری در فیروزآباد و … اشاره کرده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8869 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید