شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 8700 |
تاریخ انتشار : 25 آوریل 2022 - 11:00 | ارسال توسط :
226 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: عدم آشنایی صحیح و کامل دانش‌آموزان در دوره‌های پایین تحصیلی به اشکالات نظام آموزشی ما مربوط می‌شود. استعدادیابی در رشته‌های صنایع‌ دستی باید از پیش‌دبستانی و دبستان آغاز شود.

اخبار گردشگری پارسی :

رضا ابراهیم‌نیا  در خصوص استفاده از ظرفیت آموزش‌وپرورش در حوزه صنایع‌ دستی اظهار کرد: متاسفانه از ظرفیت آموزش‌وپرورش در این حوزه به خوبی استفاده نشده است. باید باورها به این رشته و رویکرد اشتغال در صنایع‌ دستی را به خانواده انتقال داد.

وی افزود: به اذعان مدیران مدارس خانواده‌ها برای دانش‌آموزان خود ابتدا رشته‌های ریاضی و تجربی را در نظر می‌گیرند و هنرستان و آشنایی با چنین رشته‌هایی را برای دانش‌آموزانی که پیشرفت تحصیلی نداشته‌اند، پیشنهاد می‌کنند. در صورتی که دانش‌آموزانی که بهره هوشی بالایی دارند، اگر به این رشته هنری رو آورند، می‌توانند خود را به عنوان نخبه‌های صنایع‌ دستی معرفی کنند. چه بسا در هر رشته صنایع‌ دستی افرادی همچون استاد فرشچیان به جامعه معرفی شود.

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هدایت دانش‌آموزان نیاز به باور خانواده‌ها دارد. صنایع‌ دستی جزو رشته‌هایی است که اشتغال آن تضمین شده و از جایگاه هنری ارزشمندی در کشور بهره‌ می‌برد. منتها باید در سطح آموزش‌وپرورش، جامعه و رسانه‌ها روی این موضوع کار شود. صداوسیما می‌تواند در قالب برنامه‌های آموزشی به خوبی اطلاع‌رسانی کرده و آگاهی‌بخشی جامعه از رشته‌های هنری را افزایش دهد.

ابراهیم‌نیا در خصوص تعامل ادارات کل آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی استان تصریح کرد: عدم آشنایی صحیح و کامل دانش‌آموزان در دوره‌های پایین تحصیلی به اشکالات نظام آموزشی ما مربوط می‌شود. استعدادیابی در رشته‌های صنایع‌ دستی باید از پیش‌دبستانی و دبستان آغاز شود، نه اینکه دانش‌آموزان در زمان انتخاب رشته بدون هیچ آگاهی از کنار این رشته عبور کنند.

اشتغال و درآمدزایی در رشته‌های مرتبط با گوهرسنگ‌ها تضمین شده است

وی در خصوص بازدید مسئولان آموزش و مشاوران دوره اول متوسطه نواحی آموزش‌وپرورش نواحی هفتگانه مشهد، تبادکان و طرقبه‌شاندیز از مدارس و مراکز آموزش صنایع‌ دستی بیان کرد: با توجه به شرایط مناسبی که کسب و کارهای حوزه صنایع ‌دستی دارد، هدایت دانش‌آموزان برای انتخاب رشته‌های مربوط به آن می‌تواند در اشتغال آن‌ها تاثیرگذار باشد.

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اشتغال و درآمدزایی در رشته‌های مرتبط با گوهرسنگ‌ها تضمین شده، ادامه داد: هدف از برگزاری این تور آشنایی مشاوران تحصیلی با رشته‌ها و بازار کار صنایع‌ دستی بود تا بتوانند دانش‌آموزان تصمیم‌گیری لازم و آگاهانه را برای انتخاب رشته تحصیلی خود بهتر هدایت کنند.

وی تصریح کرد: در این تور یک روزه از هنرستان هنرهای اسلامی در ناحیه چهار آموزش و پرورش مشهد، مرکز آموزش و پژوهش هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی مصلی مشهد و مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگ‌های کشور بازدید شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8700 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید