سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 9817 |
تاریخ انتشار : 08 فوریه 2023 - 11:04 | ارسال توسط :
78 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

درحالی که دولت در لایحه بودجه سال آینده تغییری در عوارض خروج از کشور نسبت به سال جاری اعمال نکرده بود، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از “افزایش ۲۰ درصدی این عوارض” خبر داده است. البته این موضوع باید در صحن علنی مجلس تصویب و سپس به عنوان قانون لازم‌الاجرا شود.

اخبار گردشگری پارسی :

طبق جدول تعرفه‌های درآمدهای دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال آینده در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. همچنین دولت پیش‌بینی کرده بود که عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. بنابراین طبق لایحه هر فرد برای سفر دوم باید ۶۰۰ و برای سفرهای سوم و بیشتر ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کرد.

اما به نظر می‌رسد نظر مجلس نشینان با نظر دولت در این زمینه متفاوت بوده است؛ چراکه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بیان این‌که عوارض خروج از کشور در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، اعلام کرده است که این میزان جهت زیرساخت‌های گردشگری هزینه خواهد شد.

بنابراین عوارض خروج در سفر اول در سال آینده ۴۸۰ هزار تومان، در سفر دوم ۷۲۰ هزار تومان و در سفرهای سوم و بیشتر ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود.

همچنین در لایحه بودجه درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۳۴۳۱ میلیارد تومان تعیین شده است؛ رقمی که نسبت به سال جاری بیش از ۱۲۸ درصد افزایش دارد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9817 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید