جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7046 |
تاریخ انتشار : 09 نوامبر 2021 - 14:35 | ارسال توسط :
76 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: با آغاز پیک ششم کرونا احتمال تغییر در اعزام‌ها وجود دارد، اما امیدواریم ایجاد ایمنی جمعی از طریق واکسیناسیون عمومی از این اتفاق جلوگیری کند.

اخبار گردشگری پارسی :

جواد شاد در گفت‌وگو در خصوص وضعیت پیش‌ ثبت‌ نام عتبات عالیات در خراسان رضوی اظهار کرد: پیش‌ ثبت‌نام سفرهای زیارتی عراق پس از ۲ سال توقف از چهار آبان آغاز شده است. این سفرها پیش از شیوع کرونا به دلیل ناآرامی‌های داخلی عراق با بسته شدن مرزها متوقف شده بود که با شیوع ویروس کرونا، ستاد ملی مدیریت کرونا مانع از اجرای این سفرها شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به لغو روادید سفرهای هوایی ایران و عراق، سازمان حج ‌و زیارت برای تشرف زائران به عراق اقدام به پیش‌ ثبت‌ نام در سامانه atabat.haj.ir کرده است. زائران می‌توانند در این سامانه پیش‌ ثبت‌ نام خود را انجام دهند. ۲۳ آبان نخستین پرواز زائران به عراق انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال زائران در پیش‌ ثبت‌ نام سفر عتبات مربوط به استان‌های تهران و خراسان رضوی بوده، افزود: در حال حاضر ثبت‌ نام‌ها به صورت گروهی و کاروانی انجام می‌شود. در خصوص مدت زمان اقامت زائران در عراق نیز بسته‌های مختلف سفر برای زائران در نظر گرفته شده است. سازمان حج و زیارت در این دوره قصد دارد بر اساس درخواست زائران چه به صورت گروهی و چه به صورت انفرادی به زائران خدمت‌رسانی کند.

شاد با اشاره پروتکل‌های ستاد کرونا برای اعزام زائران به سفر عراق بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا زائران با ارائه کارت واکسیناسیون و نتیجه منفی تست PCR منفی که مربوط به ۷۲ ساعت قبل از ثبت نام باشد، می‌توانند پیش‌ ثبت‌ نام خود را انجام دهند. با توجه به لغو روادید سفرهای هوایی به عراق، زائران بدون محدودیت و شماره پاسپورت خود می‌توانند نسبت به ثبت‌ نام اقدام کنند.

وی در خصوص امکان برقراری سفرهای زیارتی به سوریه تصریح کرد: پیگیری‌ها در این خصوص از سوی وزارت خارجه صورت می‌گیرد. برای اعزام زائر به سوریه نیز ریاست سازمان حج و زیارت به همراه تیمی به سوریه اعزام شده‌اند تا پس از بازدید امکان سفرهای زیارتی به سوریه را بررسی کنند. پس از اینکه این موضوع حل شود، برای سوریه هم برنامه‌ریزی خواهد شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7046 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید