پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 7647 |
تاریخ انتشار : 14 دسامبر 2021 - 8:29 | ارسال توسط :
119 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

شانزدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس از ۱۳ تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ به صورت آنلاین برگزار می‌شود. در این دور از اجلاس پرونده خوشنویسی ایران درحالی‌که کشورهای عربی و ترکیه نیز پرونده‌هایی با موضوع خوش‌نویسی ارائه کرده‌اند، به بررسی و رأی گذاشته می‌شود.

اخبار گردشگری پارسی :

اجلاس میراث ناملموس یونسکو از امروز آغاز می‌شود

شانزدهمین دوره اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو امسال به صورت آنلاین میزبان صدها شرکت‌کنده شامل نمایندگان کشورها، سازمان‌های غیردولتی و موسسات فرهنگی از نقاط مختلف جهان است.

قرار است در این جلسه، فهرستی از ۴۸ اثر ناملموس برای ثبت در فهرست میراث جهانی بشری یونسکو مورد بررسی قرار بگیرند. همچنین ۶ میراث ناملموش نیز برای ثبت در فهرست میراث فرهنگی ملموس نیازمند حفاظت فوری مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

ایران نیز پرونده میراث ناملموس خود با عنوان «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران» را امسال در میان پرونده‌های مورد بررسی برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو دارد. نکته جالب توجه این است که ۱۵ کشور عربی در یک اقدام مشترک پرونده «دانش، مهارت و شیوه خوشنویسی عربی» و کشور ترکیه نیز به صورت مجرا پرونده «هنر سنتی خوشنویسی اسلامی» را امسال برای ثبت در فهرست میرث ناملموس جهانی ارائه کرده‌اند.

کشورهای بحرین، بلژیک، بولیوی، بلغارستان، کارمون، کونگو، دانمارک، جیبوتی، اکوادور، استونی، اتیوپی، فنلاند، هند، اندونزی، عراق، ایتالیا، کنیا، قرقیزستان، ماداگاسکار، مالزی، مالی، موریتانی، مغولستان، میانمار، هند، نیجریه، فلسطین، پاناما، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال، عربستان سعودی، سنگال، سریلانکا، سودان، سوریه، تاجیکستان، تایلند، ترکمستان، اوکراین، ازبکستان، ونزوئلا و ویتنام دیگر کشورهایی هستند که امسال پرونده‌هایی را برای ثبت در فهرست جهانی میراث ناملموس معرفی کرده‌اند.

شانزدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس از ۱۳ تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۲ تا ۲۷ آذر) به صورت آنلاین برگزار می شود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7647 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید