پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 8539 |
تاریخ انتشار : 03 آوریل 2022 - 14:38 | ارسال توسط :
313 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

یونسکو اعلام کرد حداقل ۵۳ مکان تاریخی و فرهنگی اوکراین شامل موزه‌ها و کلیساها در جریان جنگ با روسیه در این کشور دچار آسیب جدی شده‌اند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از گاردین، یونسکو، آژانس فرهنگی سازمان ملل به صورت رسمی تأیید کرده حداقل ۵۳ مکان تاریخی، ساختمان مذهبی و موزه در جریان حمله روسیه به اوکراین آسیب دیده‌اند.

سخنگوی یونسکو در این‌باره به خبرگزاری فرانسه گفته: «این جدیدترین فهرست است اما جامع نیست، زیرا کارشناسان ما همچنان به راستی‌آزمایی تعدادی از گزارش‌های ارائه‌شده توسط مقامات اوکراینی ادامه می‌دهند. یونسکو از تصاویر ماهواره‌ای و گزارش شاهدان از محل حادثه برای راستی‌آزمایی اطلاعات ارائه‌شده توسط مقامات اوکراینی استفاده می‌کند. مکان‌هایی که بر اساس اعلام یونسکو آسیب دیده‌اند شامل بیش از ده‌ها مکان از کلیساها تا میراث‌ فرهنگی تاریخی مدرن‌تر در منطقه خارکیف در شرق اوکراین است که زیر آتش شدید روسیه قرار گرفته است. همچنین پنج مکان آسیب‌دیده در کی‌یف، پایتخت اوکراین واقع شده در حالی که پنج مکان دیگر در منطقه تاریخی چرنیهیف در شمال اوکراین قرار دارند».

یونسکو تائید کرده که در مجموع ۲۹ مکان مذهبی، ۱۶ بنای تاریخی، چهار موزه و چهار بنای تاریخی آسیب دیده‌اند. در این فهرست اطلاعاتی از شهر محاصره‌شده ماریوپل یا شهر خرسون که توسط روسیه تصرف شده است، وجود ندارد.

هیچ یک از مکان‌های آسیب‌دیده در فهرست میراث جهانی در معرض خطر یونسکو همچون کلیسای جامع سنت سوفیا یا ساختمان‌های صومعه لاورای کی‌یف-پچرسک قرار ندارند. با این حال، مرکز تاریخی شهر چرنیهیف در فهرست موقت یونسکو قرار دارد، به این معنی که اوکراین در تلاش است این منطقه را به عنوان میراث جهانی به ثبت برساند. شهردار چرنیهیف نیز اخیرا نیروهای روسیه را متهم کرد که بمباران این شهر محاصره‌شده را تشدید کرده‌اند.

«آدری آزولای» رئیس یونسکو، در آغاز ماه مارس با ارسال نامه‌ای به «سرگئی لاوروف،» وزیر امور خارجه روسیه به او یادآور شد که روسیه یکی از امضاکنندگان کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگی در زمان جنگ است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8539 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید