جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6496 |
تاریخ انتشار : 16 اکتبر 2021 - 10:50 | ارسال توسط :
175 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری در دیدار جداگانه با مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر و گلستان درباره ماموریت اصلی این دو استان در توسعه گردشگری دریایی، کشاورزی و بومگردی چند توصیه و سفارش کرد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از روابط‌عمومی، علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با محمدحسین ارسطوزاده ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر – گفت: با توجه به این‌که یکی از اصلی‌ترین استعدادهای ذاتی بوشهر در بخش سواحل، بنادر، جزایر و به طور کل کرانه‌های خلیج فارس خلاصه می‌شود، از این رو هدایت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران مشتاق به این بخش، رونق جدی در بخش توسعه گردشگری دریایی را رقم خواهد زد.

وی همچنین اقدامات اخیر استان بوشهر در به کارگیری کشتی‌های تفریحی، لنج‌ها و فعال کردن پروژه‌های گردشگری سواحل را شایسته دانست و افزود: این‌که هر استان بتواند با تمرکز بر ظرفیت‌های موجود برنامه‌های اجرایی و استراتژی‌های حوزه گردشگری را پیش ببرد، بی‌شک ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی در سایر بخش‌ها، توسعه سریع‌تر و اقداماتی جدی در راستای برندینگ گردشگری استان محقق خواهد شد.

محمدحسین ارسطوزاده ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر ـ نیز با اشاره به اقدامات و توانمندی‌های گسترده استان در بخش‌های مختلف، به‌ویژه گردشگری دریایی، یادآور شد که به کارگیری کشتی تفریحی و لنج‌ها را برای جذب گردشگران و رونق سفرهای دریایی به عنوان دو ماموریت محول شده در صدر برنامه‌های اجرایی پیش‌رو قرار دارد.

شالبافیان همچنین در دیدارِ احمد تجری ـ مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان ـ با اشاره به ظرفیت‌های متنوع این استان، اظهار کرد: تمرکز استان گلستان بر توسعه گردشگری کشاورزی یکی از اقدامات مهم در راستای تنوع محصولات گردشگری، جذب گردشگران و در نهایت توزیع سفر در سطح کشور به شمار می‌آید که می‌توان با ایجاد الگوهای موفق زمینه رشد و توسعه کیفی آن‌ها را فراهم آورد.

وی با بیان این‌که یکی از طرح‌های در دست اقدام این استان، هدایت طرح‌های بوم‌گردی به سوی مجتمع‌های گردشگری است، افزود: قرار گرفتن واحدهای بوم‌گردی در مجموعه‌ای کامل شامل مراکز تولید و فروش صنایع دستی، برگزاری تورهای گردشگری و سایر امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران سبب حرکت و تقویت چرخه اقتصاد این مراکز خواهد شد.

معاون گردشگری با تاکید بر این‌که نگاه به توسعه گردشگری باید آمایشی باشد، بیان کرد: چنانچه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر استان پایه توسعه صنعت گردشگری قرار گیرد، رشد یکپارچه و پایداری ایجاد خواهد شد و ضمن بهره‌مندی از امکانات موجود مدیریت صحیح منابع محقق می‌شود.

احمد تجری ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان ـ نیز با یادآوری این‌که نتیجه طرح آمایش سرزمین این استان، متمرکز بر دو بخش کشاورزی و گردشگری بوده است، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اجرایی پیش‌رو در این زمینه را برنامه‌ریزی به منظور توسعه گردشگری کشاورزی مبتنی بر ظرفیت‌های ذاتی استان ذکر کرد.

او همچنین با اشاره به صدور تعداد قابل توجه موافقت اصولی به منظور راه‌اندازی پروژه‌های گردشگری کشاورزی در استان، گفت: تا کنون نمونه‌های موفق در قالب مزرعه‌های گردشگری در گلستان راه‌اندازی شده است که با استقبال قابل‌توجه گردشگران، به عنوان نمونه‌های موفق در سطح کشور الگوبرداری می‌شوند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6496 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید