جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6078 |
تاریخ انتشار : 02 اکتبر 2021 - 10:58 | ارسال توسط :
80 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد با تاکید بر این که گردشگری از همه ابعاد خصوصا جنبه امنیتی می‌تواند نقش آفرینی کند، گفت: تمدن ایرانی‌ اسلامی را می‌توانیم با تعاملات فرهنگی در دنیا متبلور کنیم و همین مسئله می‌تواند از نظر امنیتی نیز حاشیه‌ای قوی برای کشور ایجاد کند.

اخبار گردشگری پارسی :

«عباس ملازینلی» در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و مسئولان کمیته‌های گردشگری استان یزد در خانه باران برگزار شد، با بیان این که هنوز به اندازه کافی سهم خود را در حوزه گردشگری ایفا نکردیم و کار بسیاری باقی مانده‌است، گفت: کرونا هم مزید بر علت شد و خسارت قابل توجهی را به این حوزه وارد کرد به طوری که بسیاری از فرصت‎های شهرداری در این حوزه متوقف شد.

وی با بیان این که بحث گردشگری به عنوان نیاز اصلی استان باید به درامدی پایدار برای شهرداری‌ها نیز تبدیل شود، تصریح کرد: صنعت گردشگری به جد باید در استان یزد که استانی معترض به توسعه صنایع آلاینده و پرآبخواه است، دنبال شود و چندین برابر نیز می‌تواند درآمدزایی کند.

رییس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با تاکید بر این که گردشگری از همه ابعاد خصوصا جنبه امنیتی می‌تواند نقش آفرینی کند، گفت: ما با تعاملات فرهنگی، تمدن غالب و قدرتمند ایرانی – اسلامی را می‌توانیم در دنیا متبلور کنیم و به آگاهی عموم دنیا برسانیم لذا همین مسئله میتواند از نظر امنیتی نیز حاشیه‌ای قوی برای کشور ایجاد کند.

وی با بیان این که باید توسعه اقتصادی و اشتغالزایی نیز مورد توجه باشد، تصریح کرد: در شهری مانند یزد که ظرفیت‌های زیادی دارد، باید اتاق‌های فکر و انجمن‌های متعدد و مربوطه ایجاد شود تا بتواند به  مجموعه فعالان این حوزه ایده بدهد و در حوزه سیاستگذاری شهری نیز اقدام کند.

وی افزود: شهرداری هم باید در این زمینه، هزینه‌ای را صرف توسعه شهر کند و با شهرهای بزرگ گردشگرپذیر دنیا در تعامل باشد و مشورت بگیرد و مشورت بدهد.

ملازینلی از پیگیری ایجاد سازمان مقصد گردشگری خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌های ساختاری تشکیل شده و موجب توسعه هر چه بیشتر این حرفه و صنعت شود.

شورا و شهرداری گردشگری را دریابد

«سیدامیرناصر طباطبایی» رییس جامعه هتلداران یزد با بیان این که مشکلات صنعت گردشگری بسیار زیاد است، اظهار کرد: حدود ۲۰ ماه است که صنعت گردشگری در کرونا دچار مشکلات فراوان شده است و تعداد زیادی از نیروهای انسانی و زیرساخت‌های زیادی در این حوزه آسیب دیده است.

وی با بیان این که تیم جوانان در این عرصه وارد شده است، گفت: کرونا همه را از بین برد امام خسارت‌های کرونا هب این صنعت بسیار ویژه بودند به طوری که بقیه صنایع توانستند خود را تقویت کنند و به عرصه فعالیت باز گردند اما گردشگری نتوانست خود را فعال کند.

این مسئول با تاکید بر این که بدترین نوع عملکرد و سیاست گذاری شامل حال گردشگری شد، تصریح کرد: با سیاست‌های درست و رعایت پروتکل‌ها از دیگر کشورها هم الگوبرداری نشد و ضمن ارائه راهکارها دولت همکاری کافی نداشت.

وی با بیان این که گردشگری موتور محرک اقتصادهای شهری است و آثار نبود ان را امروزه مشاهد می‌کنیم، گفت: شورا و شهرداری باید به این صنعت توجه کنند و شهرجهانی و گردشگری را با جنبه‌های اقتصادی ببینند چرا که بیش از این امکان گسترش صنایع را نداریم.

طباطبایی با تاکید بر این که نگاه به صنعت گردشگری ویژه و تخصصی باید باشد، گفت: اگر اتفاقاتی که در دنیا انجام شده و ما از آن‌ها عقب هستیم باید به دنبال انجام آن‌ها باشیم تا اتفاقات خوبی بیفتد.

شبکه سازی بی‌نظیر مردمی در سیستم گردشگری

«سیدرضا بهادری» مسئول کمیته گردشگری پایدار نیز در این نشست ضمن معرفی کمیته‌ها و فعالیت‌های این کمیته‌ها در یزد اظهار کرد: یزد در این سال‌ها با مدیریت خوبی که در حوزه گردشگری داشته، توانسته چنین الگویی را پیاده سازی کند به طوری که امروز این شبکه از ان.جی.او های مردمی در این حوزه فعالیت میکنند که به نظر حتی در دنیا هم بی‌نظیر است.

وی از فعالیت تعداد زیادی دپارتمان شامل ۷۰ گونه گردشگری یاد کرد و گفت: اگر شورای شهر و شهرداری از این ظرفیت‌ها استفاده کند می‌توان در آینده شاهد رشد فراگیر گردشگری و توسعه اقتصاد شهر و رونق زنجیره‌های وابسته به صنعت گردشگری خواهیم بود.

بهادری با بیان این که اقتصاد گردشگری می‌تواند آثار مثبت اجتماعی و  اقتصادی نیز به همراه داشته باشد، تصریح کرد: باید به فکر توسعه برمبنای الگوی ایرانی و اسلامی که مورد تایید رهبری است، باشیم و بتوانیم گردشگری در همه ابعاد را در یزد توسعه دهیم و خیر و برکت آن را داشته باشیم و شاهد خروجی‌های بسیار مثبتی باشیم.

در پایان این مراسم که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و فعالان صنعت گردشگری برگزار شد، مسئولان تمام کمیته های گردشگری و اصناف و خبرنگار این حوزه تجلیل شدند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6078 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید