پنجشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-12-05
کد خبر: 6348 |
تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2021 - 10:47 | ارسال توسط :
98 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از بررسی نقاط ضعف و قوت برگزاری مراسم اربعین ۱۴۰۰ با حضور مسئولان مربوطه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

روح الله نجابت در گفت وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون پیرامون موضوع اربعین ۱۴۰۰ و نقاط قوت و ضعفی که پیرامون این رویداد بود، اختصاص داشت. نمایندگانی از وزارت کشور، نیروی انتظامی، اورژانس کشور، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و ستاد اربعین، سازمان صدا و سیما، وزارت امور خارجه و سازمان هلال احمر در جلسه کمیسیون حضور یافتند.

وی در ادامه اظهار کرد: ابتدا معاون امنیتی وزیر کشور توضیحاتی در خصوص زحمات تمام دست اندرکاران برای برگزاری این رویداد به نمایندگان ارائه کرد. بعد از آن اعضای کمیسیون به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع اربعین با تلاش های جدی همه دست اندرکاران همراه بود و مورد تقدیر اعضای کمیسیون قرار گرفت اما نقاط ضعفی نیز در جریان مراسم امسال وجود داشت. باتوجه به اینکه این پدیده برای بار اول نبود و حجم مسافران نیز از سال های قبل کم تر بود نقاط ضعفی دیده شد. این موارد مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: ابهاماتی در خصوص باز و بسته شدن مرزها، نوع تردد زمینی و هوایی زائران، ابهامات پیرامون قیمت بلیط هواپیما، موضوعات مربوط به واکسن و آزمایش PCR، خدمات رسانی به زائران در مرزها و فرودگاه ها، پیگیری سهمیه زائران ایرانی که اعداد متفرقی اعلام شد از جمله مهم ترین نکات ضعف و ابهامات همکاران بود که در جلسه کمیسیون مورد سوال قرار گرفت.

وی افزود: بعد از مطرح شدن نکات و مطالب اعضای کمیسیون، مسئولان ذی ربط توضیحات و نکات خود را ارائه دادند. در پاره ای از موارد توضیحات قانع کننده بود اما جمع بندی کمیسیون بر این بود که انتظار نمایندگان مردم در بحث هماهنگی این مراسم خیلی بیشتر بود. عزیزانی که زحمت کشیدند صاحب تجربه بودند اما در اربعین ۱۴۰۰ هماهنگی ها مطابق با انتظار نبود.

نجابت در پایان بیان کرد: ان شاءالله در این زمینه پیگیری های لازم به نمایندگی از مردم صورت خواهد گرفت تا در صورت تجربه های مشابه در سال های آینده شاهد تکرار نقاط ضعف نباشیم. آنچه که در اولویت می باشد خدمات رسانی دقیق و مبتنی بر شفافیت به زائران حسینی می باشد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6348 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید