جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6391 |
تاریخ انتشار : 12 اکتبر 2021 - 10:52 | ارسال توسط :
68 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

مدیران شهری گرگان تاکنون با دادن وعده های ساخت طرح های گردشگری از جمله تله کابین سعی داشتند این شهر زیبای شمال ایران را به مرکز و منطقه گردشگری تبدیل کنند که متاسفانه به تازگی مجوز پروژه بزرگ تله کابین آن برغم صرف میلیاردها تومان اعتبار ابطال شده است.

اخبار گردشگری پارسی :

پروژه تله کابین آخرین امید صدها هزار شهروند گرگان و مدیران شهر برای رونق گردشگری در مرکز استان بود که با لغو مجوز آن امیدهای مردم گرگان به یکباره فرو ریخته است ، مدیران گرگان به ویژه در دوره پنجم شورای شهر پروژه های متعددی را در حوزه گردشگری برای گرگان ترسیم کردند تا این شهر استان شمالی را از یک شهر عبوری در بخش گردشگری به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کنند.

اعضای پارلمان شهری و شهرداری گرگان در چند سال گذشته چند صد میلیون از اعتبارات شهرداری گرگان را صرف اجرای طرح های مطالعاتی و امکان سنجی  پروژه های گردشگری در این شهر کردند و در نهایت چندصد میلیارد تومان پروژه در بخش گردشگری در این شهر پیش بینی کردند، پروژه های کلانی همچون  مجتمع تفریحی هزار پیچ و شهربازی فوق مدرن، تله کابین، سورتمه، مرکز بالون سوای و کافه هوایپما  از جمله این پروژه ها بود.

با گذشت زمان تعدادی از این پروژه ها مانند طرح بالون سواری گرگان به سبب مغایرت به قوانین و مقررات هوانوردی و ناتوانی در اخذ مجوزهای لازم کنسل شد و میلیون ها تومان از اعتبارات شهر که برای مراسم پرواز نمادین یک فروند بالون صرف شدبود، به هدر رفت.

در ادامه موضوع کافه هواپیما هم به سبب مشکلات فنی و عدم توافق های مالی به سرانجامی نرسید، وعده اجرای سورتمه هم از جنگل های محدوده دخانیات گرگان به هزار پیچ منتقل شد و در حالی که چند میلیارد پیش پرداخت به پیمانکار این پروژه پرداخت شده است اما خبری از سورتمه نیست.

این در حالی است که بر اساس اظهارات وقت مدیران شهری و اعضای دوره پنجم پارلمان شهر گرگان این پروژه باید در اواخر سال گذشته و یا فصل بهار سال جاری به بهره برداری می رسید اما در حالی که به فصل پاییز رسیده ایم همچنان خبری از سورتمه نیست و منابع مطلع و آگاه در مدیریت شهری گرگان بر این اعتقادند که در صورت توافق با پیمانکار این پروژه اجرای این طرح به ۱۴۰۱ موکول می شود.

شاید این بخش از ناکامی اهمیت زیادی برای مردم گرگان نداشته باشد و بتوانند این موارد را هضم و درک کنند اما مقوله لغو مجوزهای تله کابین ماجرای دیگری است، تله کابین موضوعی که بیش از یک دهه  توسط مردم مطالبه می شود و اعضای شورای شهر در دوره پنجم و شهردار وقت گرگان از آن به عنوان بزرگترین دستاورد مدیریت شهری یاد می کردند و بارها و بارها با برگزاری نشست ها مطبوعاتی و مصاحبه  با رسانه ها مدعی بودند که بزودی شاهد اجرای پروژه تله کابین در نهارخوران خواهیم بود .

ابطال جواز تله کابین، میخی بر تابوت گردشگری گرگان

در این بین تعدادی از مدیران شهری پا را فراتر گذاشته و حتی مدعی بودند که  چندین سرمایه گذار برای این پروژه پیش قدم شده اند.

فارغ از همه این موارد آنچه مسلم است لغو مجوزهای تحصیلی برای پروژه تله کابین گرگان است. هفته گذشته و در جلسه وبیناری شورای عالی معماری و شهرسازی که جمعی از مدیران ارشد استان هم حضور  داشتند تمام مصوبه های ۱۴ گانه  تله کابین نهارخوران باطل شد.

براساس اظهارات مدیران استانی و نمایندگان شهرداری گرگان در این جلسه فرصتی برای دفاع از این پروژه مهیا نبود و قطع بودن میکروفن مجالی برای پیگیری و بررسی چرایی این تصمیم مهیا نکرد، اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی کشور بر این اعتقادند که گرگانی ها برای تسهیل در اخذ مجوزهای قانونی پروژه تله کابین ، مساحت اجرای پروژه را کمتر از واقعیت اعلام کردند. مسولان شورای عالی معماری و شهرسازی بر این باورند که عرصه محل ساخت پروژه تله کابین بیشتر از پنج هکتار است.

تمام این موارد  در حالی مطرح می شود که این پروژه با اخذ همه موافقت ها ی لازم  نظر مثبت شورای عالی معماری و شهر سازی را تحصیل کرده بود و این نوبت سوم بود که  پروژه تله کابین گرگان در شورای عالی مطرح می شود.

البته این پایان ماجرا نبود و براساس موارد مطروحه در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی مدیران صادرکننده مجوز  برای این پروژه باید در دستگاه های نظارتی پاسخگو باشند.

همه موارد گفته شده بیانگر آن است که تعدادی از مدیران شهری گرگان در سال های گذشته نتوانستند آنطور که باید و شاید از منافع شهر گرگان دفاع کنند و کاخ آرزوهای هزاران  گرگانی رو به فروپاشی است.

تمام دلخوشی سال های اخیر اهالی مرکز گلستان کسب مقام قهرمانی در بسکتبال است و گویا خبر دیگری از دلخوشی برای مردم گرگان نیست.

گرگانی ها انتظار دارند تا مدیران ارشد گلستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به کمک مدیران شهری گرگان آمده تا برای این شکست یا دل نگرانی بزرگ چاره جویی کنند.

بسیاری از اهالی مرکز گلستان بر این اعتقادند که سخت گیری های انجام شده برای ایجاد تله کابین فراتر از رویه معمول است و شاید دست های پنهانی در کار است تا نگذارند این آرزوی مردم محقق شود.

ابطال جواز تله کابین، میخی بر تابوت گردشگری گرگان

به ظن گرگانی ها ، همانطور که در سایر استان های شمالی مانند مازندران و گیلان شاهد فعالیت تله کابین هستیم،  در گلستان هم می توان طراحی تله کابین به نحوی باشد که آسیب های وارده به طبیعت و محیط زیست به حداقل برسد.

اهالی استرآباد توقع دارند تا ظرفیت های فوق العاده بالای این شهر به مفری برای جذب سرمایه گذار و اشتغال آفرینی برای جوانان شهر بدل شود و مدیران شهر از شعار زدگی فاصله بگیرند.

اهالی گرگان شایسته آن نیستند که هر از چند گاهی خبر شکست های متعدد در مدیریت شهری را شنوا باشند. مردم از پارلمان شهری ششم و مدیران فعلی شهرداری گرگان می خواهند تا برای احقاق حق از همه توان خود و بزرگان استان استمداد بگیرند. نگذاریم امید و اعتماد مردم به وعده ها و قول های مدیران از بین برود.

احداث پروژه تله کابین ناهارخواران گرگان با ساخت سه ایستگاه و به طول سه هزار و ۱۰۰ متر با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، ساخت شهربازی مدرن گرگان به مساحت ۱۵ هکتار و با اعتبار اولیه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه های ترسیم شده شورای پنجم برای گرگان است.

گرگان با ۳۵۰ هزار نفر دومین شهر پرجمعیت شمال کشور است که با وجود برخورداری از بسیاری از خدمات شهری و زیر ساخت های ارتباطی، با مشکلات و تنگناهای متعددی همچون کمبود فضای سبز، ترافیک شهری،دست فروشی، کودکان کار و سد معبر و حاشیه نشینی دست به گریبان است.

در زمان حاضر افزون بر ۵۰ طرح در زمینه های مختلف در شهر تاریخی و طبیعی گرگان در حال ساخت است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6391 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید